Gå til innhold

Kjøp av bil 6mnd før lappen. Spørsmål gjelder: avregistrering

Ranger emnet

Austevollingen

Anbefalte innlegg

Skiltene makuleres etter 2 mnd hvis du ikke sier fra, men om du sier fra at du skal ha de tilbake da, så beholder de dem. 421 kr spart :)

jeg har levert inn mine.. og fikk en kvittering som jeg må ha for å hendte skilta igjen. på den står det:

Skiltnummeret mitt, bla bla... så kan du krysse av hva du skal

-oppbevares i 6 måneder

-makuler (destroy) ;) :P

Og det koster meg ikke en dritt for at dem har skilta mine i 6 måneder. går det 6 måneder før jeg hendter dem blir skilta klipt og ødelagt.

Er ihvertfall det dem sa til meg på biltilsynet i lillestrøm ;)

88 Honda Prelude 2.0L 16V doch 150hk

96 Audi A4 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg lurer på da er følgende:

- Må jeg omregistrere bilen til meg FØR jeg avskilter den?

- Hva koster omregistreringen?

- Hvor lenge kan bilen stå avskiltet før skiltene klippes?

- Hva må jeg gjøre når jeg skal levere de inn, og hva må jeg gjøre når jeg skal ha de ut igjen?

Takker for svar.

Mvh

Åsmund Drønen

1. nei, jeg tror ikke det.

2. 13xx tror jeg det er, hvis bilen er eldre enn 96-modell ellerno sånt

3. er den avskiltet har du heller ikke skilt:)

4. bare lever inn skiltene. For at du skal få skiltene ut igjen må årsavgift være betalt, og bilen må være eu-godkjent. hvis bilen skulle vært inne til kontroll iløpet av den tiden den har vært avregistrert, må du få den godkjent. hvis den ikke skulle ha vært eu-godkjent iløpet av den tiden den har vært avskiltet, slipper du.

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Nei. Lever inn en salgsmelding samtidig som du leverer inn skilta, så omregistrerer du den når du skal ha ut igjen skilta.

2. Kommer an på årsmodell og vekt, men er den eldre enn 1993 (muligens 1994 nå i 2006) koster det 1397.

3. Det tar så lang tid det tar lensmannen å komme seg hjem til deg om han finner ut at han vil samle skilter.. Så det kan skje når som helst etter at det har gått ut begjæring om avregistrering på bilen, dvs om den ikke har forsikring, ikke er omregistrert, osv..

4. Inn; Ingenting. Gi fra deg skilta og be dem ha dem liggende (sørg for at dem ikke er skadet, ekstremt skitne, osv). Ut; Sørg for at alt er i orden med bilen. Det er gratis å ha skiltene liggende, og dem ligger 6mnds i første omgang, med mindre du ber dem ha dem liggende lenger.. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider