Gå til innhold

Hjelp til å kjøpe anlegg, 6000kr

Ranger emnet

Biloppretter

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe anlegg til scopio'n nå. Har 6000 å handle for.

Har bare det som sitter i den orginalt wtf? Så trenger spilleren også. Helst med mp3.

Noen som har noen tips?

kiddie

Europris har mp3 spiller til 1500,- vet ikke om den har linje-utgang, men. går nesten ut fra at den har.

Salgs og leveringsbetingelserReturvilkårPrisendringer

Antall Produktnr. Produkt Pris inkl mva Total pris

BF0504 SAGA USC9980 - 4x50 Watt RMS Bilforsterker NOK 1 198.00 NOK 1 198.00

DY9212 dynaBel 12" Alu-membran Subwoofer 4 ohm NOK 798.00 NOK 798.00

PE6406 Peerless Resolution 6" komponentsett, pris pr. par NOK 1 398.00 NOK 1 398.00

BI7510 Sikringsholder for AGU sikring NOK 49.00 NOK 49.00

BI7660 Sikring 60 A NOK 5.00 NOK 5.00

BI7870 Ringkabelsko Ø=8mm, 8-16mm2 NOK 29.00 NOK 29.00

BI7892 Kabelsko for jordforbindelse - Ekstra kraftig type NOK 35.00 NOK 35.00

BI7910 Ringkabelsko M4-10mm2 (for 12V SAGA), 1par NOK 9.00 NOK 9.00

BI7950 Gaffelkabelsko M4-6mm2 (for høyttalerledning), 1par NOK 9.00 NOK 27.00

PL0605 dynaBel stereo signalkabel 5m, par NOK 198.00 NOK 198.00

PL8026 Tilslutningspanel NOK 28.00 NOK 28.00

SK2050 Sky høyttalerledning 4,0mm2 transparent, metervare NOK 19.00 NOK 38.00

SK2030 Sky høyttalerledning 2,5mm2 transparent, metervare NOK 14.00 NOK 140.00

SU2975 Supra Octopower 8 sort, metervare NOK 20.00 NOK 20.00

SU2970 Supra Octopower 8 rød, metervare NOK 20.00 NOK 100.00

Totalt NOK 4 072.00

Fant ikke Y signal kabel. men har mp3 spiller 2 linje-utganger, så kjøper du 2 stk. signalkabler.

Kasse lager du etter http://www.dynabel.no sine anbefallinger. Men skulle du ønske porta kasse, så kan jeg simulere volum og port diam/lengde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal kjøpe anlegg til scopio'n nå. Har 6000 å handle for.

Har bare det som sitter i den orginalt wtf? Så trenger spilleren også. Helst med mp3.

Noen som har noen tips?

kiddie

Jeg ville tatt en titt på det jeg har anbefalt karen i denne tråden! Du vil jo ikke sprenge ditt budsjett med altfor mye hvis du slenger på en grei MP3 spiller i tillegg!

Mvh

- 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n"

x 98 Mod VW Golf IV (solgt)

Stor takk til Anders Fleischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr. Dynabel slår til igjen... ;) Hvordan skal han få inn en 6,5" i en Scorpio forresten?

Går dynabel for og væra dårlig?

Tja 6.5" går da i scorpio. Spørs hvor du vil ha den foran og vilken model.

Men har da fått montert 6,5" Boston rally i en 94 scorpio.

Monterte dem da i dørene foran. og diskanten rett over.

limte delefiltrene inne i døra på trekket om jeg ikke husker feil.

Tj....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går dynabel for og væra dårlig?

Tja 6.5" går da i scorpio. Spørs hvor du vil ha den foran og vilken model.

Men har da fått montert 6,5" Boston rally i en 94 scorpio.

Monterte dem da i dørene foran. og diskanten rett over.

limte delefiltrene inne i døra på trekket om jeg ikke husker feil.

96 mod var det Tjukken, og vi skrudde filtre fast i døra mot dørtrekket.

Husker du ikke att liminga blei litt vansklig siden plate ikke var helt plan.

Synd att folk her har en tendens til å prakke ned på Dynabel, bare fordi noen anbefaller det, uten å jobbe hos Dynabel.

Men når det gjelder pris og kvalitet så er det ikke så mange som er bedre.

Men lyd er så mangt, så bare se vekk fra mine anbefallinger, jeg er ikke avhengi i noen av dem.

Fra nå av skal jeg ungå å anbefalle Dynabel, og går rett over å anbefaller kun mine fav. merker. uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har da ikke rakket ned på dynaBel, poenget var jo bare et lite vennskapelig kick til deg som kommer med et oppsett før trådstarter får fortalt hva han liker, hva han ønsker seg av lyd, om det skal være mest mulige usynlig eller et showoff-anlegg... "komplett" anlegg med budsjett på 6000,- må nødvendigvis inneholder endel kompromisser i den ene eller andre retning, og da kan det være greit å vite hva trådstarter er ute etter lydmessig og/eller utseendemessig. Og å da komme med et forslag ut av det blå som ikke engang passer rett inn i bilen, synes jeg blir litt panisk reklame og lite gjennomtenkt. Har ingenting med dynaBel å gjøre.

Jeg har da selv flere ganger anbefalt produkter jeg ikke nødvendigvis ville valgt til eget bruk, om jeg ser noe kan være akkurat hva personen er ute etter. Men først må jeg finne ut hva personen er ute etter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

, synes jeg blir litt panisk reklame og lite gjennomtenkt. Har ingenting med dynaBel å gjøre.

Syns denne uttalelsen er panisk i seg selv, spes. når den kommer fra ett ikke betalende firma. Til en person som ikke har noen ting med Dynabel å gjøre.

Og til 6000,- så er det enkelt å anbefalle, etter han sine spesifikasjoner. siden han ber om tips.

Og skulle jeg drive med egen reklame, så må det bli av Pioneer, ikke Dynabel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke spesifikasjoner?? Så dette anlegget du ramser opp, passer absolutt alle som skal ha et anlegg til 6000,- uansett om de skal spille dundrende disco, klokkeklar klassiskt eller panisk punk??

Poenget er som sagt ikke at du foreslår produkter fra nettopp Eltek, men at det bare blir forvirrende for trådstarter å få servert et konkret forslag når man vet null og nix om hva trådstarter ønsker seg lydmessig. Og når det i tillegg ikke passer rett inn i bilen, ser det jo ut som du bare har tatt en copy&paste fra en av dine vanlige dynaBel-anbefalinger i andre tråder og ikke satt deg inn i hva trådstarter ser etter. Så hva er da poenget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff da...tviler på at dette er det trådstarteren trenger å vite.

er ikke helt enkelt å annbefale produkter i denne prisklassen da det er lite å velge i.

Forslaget til Toffy så helt greit ut det men som Transmedia sier er det greit å vite litt mere om hva trådstarter vil ha før man gir noen forslag.

Når dette er sagt er jeg sikker på at trådstarteren sikkert har fått de tilbudene han trenger på PM for lenge siden da jeg av erfaring vet at enkelte ikkebetalende firma her inne er snar å spy ut tilbud så snart de ser noen nye her inne.

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider