Kubbikkåre Skrevet Mai 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2003 Noen her som har noen erfaringer med Chevrolet Astro? Det virker jo som om en får mye bil for pengene? Jeg tenker da på en bil til rundt 50000,-. Søkte på T-rex, og det er jo en god del av dem, men hvorfor er de så "billige"? Spesielle problemer? Trenger bil med bra plass, og er dette et bra alternativ til f.eks en Omega stv i samme prisklasse? Siter Har for tiden: 1997 520 BMW Touring og 1994 VW Golf 1,4 (!!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Mai 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2003 Vidunderlig bil med vanvittig mye plass. Billige? Tja, husk at mange av de som aventeres er med grønne skilter og selv om bilen er over 10 år gammel må du regne med 10-15000 kr for nye bakseter og sikkerhetsbelter. Noen er redd for bensinforbruket, men det kan du gjøre mye med selv: Tilsetningsstoffer i olja (ja, det hjelper virkelig, og særlig på en slik motor) HALO-tennplugger, KN-luftfilter, rolig kjøring. I Norge får vi "noia" av motorer over 2,5 liter og tror de sluker noe vanvittig. Tror nok det er noe av grunnen til at Astroen er for de av oss som er "spesielt interesserte". Mange hadde forandret mening dersom de virkelig hadde prøvd en. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet Mai 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2003 Originally posted by Hot Rod I Norge får vi "noia" av motorer over 2,5 liter og tror de sluker noe vanvittig. Tror nok det er noe av grunnen til at Astroen er for de av oss som er "spesielt interesserte". Mange hadde forandret mening dersom de virkelig hadde prøvd en. En annen ting er at den er en bil som krever ganske mye vedlikehold i forhold til en vanlig personbil, og caravelle med kompani. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Mai 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2003 Hoppe over oljeskift er fy fy. Forstilling skal smøres for hvert oljeskift. Oljenivå på gear og bakaksel skal sjekkes for annethvert oljeskift. Hopper du over det blir neste EU kontroll dyr, for da slites bærekuler osv som hakka møkk, dessuten blir det feil geometri i forstillingen slik at framhjulene slites på skuldrene uansett hvor mye luft du pumper inn i de. Men smørepunktene er enkle å komme til på. Har du ei fettpresse, er det gjort på 10 min. Kjøp verkstedhåndbok så er det oversikt over de der. Og vi på bilforumet.net er vel ikke redde for å krype innunder bilen, er vi vel? Og hvem faen vil ha en jævla Caravelle? Alle tror du har blitt medlem i Smith's Venner. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.