Gå til innhold

Iskjøring i Hedmark; Lisjøen, Tørråssjøen, Malisjøen og Vurrusjøen. 2005-2007

Ranger emnet

Skody

Anbefalte innlegg

Det er lov med ispigg/rallypigg på Tøråssjøen ja. Det var det i fjord også! Mange som kjørte med ispigg da og. Merkelig at du har fått den beskjeden.

Tøråssjøen er etter min mening bedre enn Lisjøen på de fleste måter, men det har jeg vel prøvd å gitt uttrykk for mange ganger nå. Så da får folk gjøre som dem vil..

Det jeg ikke forstår er at det er lov med prøveskilt på Lisjøen, siden dem etter sigende har samme reglemang som oss!? Står jo rimelig klart i regla!

Og nå etter det der med den traktorern... huff.

Malisjøen hadde jeg tenkt å dra å se på, men det er vel strengt tatt ikke lovlig å kjøre der?

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar

http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 407
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg kan bekrefte at lisjøen er lettere texas, og isen er for dårlig..

dagens score.. sjøen 1 - traktor 0

spooky shit å se traktorn fyke igjennom isen

Her stiller folk opp med allt de har for at folk skal få en morsom dag på isen, også rakker du ned på opplegget.

Urutinert.

Og det med traktoren var jo synd, uflaks, småfarlig og ugunstig, men ikke noe de hadde direkte skyld i...

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_hedmark_og_oppland/5421313.html

563525.jpeg

Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder...

Driftfun.com

LS1 200sx s13 under konstruksjon...

www.gunstig.no <-Bilvideo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her stiller folk opp med allt de har for at folk skal få en morsom dag på isen, også rakker du ned på opplegget.

Urutinert.

Og det med traktoren var jo synd, uflaks, småfarlig og ugunstig, men ikke noe de hadde direkte skyld i...

563525.jpeg

Selvsagt skal de som stiller opp ha cred, men ved å stå som arrangør av et arrangement som dette så er de også ansvarlige for uhell som dette. Det hjelper ikke om dette var aldri så uforskyldt. Det skal bare ikke skje, og det finnes ingen unnskyldning!

Hva om dette ikke hadde vært en traktor, men en rallybil uten takluke og med sjøføren spent fast med 6-punkts og hjelm. Da hjelper det jævlig lite at noen har vært snille og stilt banen til disposisjon. Det er episoder som dette som gjør at isbanekjøring får et dårlig rykte. Tviler på at politikere som i utgangspunktet er negative til dette tenker: "Ja ja, slikt kan jo skje..."

Nei, takke meg til proffe folk som på Gol. Det får heller koste litt ekstra...

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urutinert.

563525.jpeg

Hvem som helst kan si hva som helst, men det var uansett helt texas der oppe. Veeeeeeeeeeldig mange biler, og ingen kontroll på hvem som kjørte hvor osv. Og der traktoren gikk ned lå roten til alt ondt, når hundrevis av biler hadde spunnet gjennom hårnåla der med rallypigg var det ikke mye igjen... Kan jo også nevne at Anders som ble taua med 7-serien, fikk det ene hjulet sitt gjennom isen på langsiden mot denne svingen..........

Martin Sørlie, 1985.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo også nevne at Anders som ble taua med 7-serien, fikk det ene hjulet sitt gjennom isen på langsiden mot denne svingen..........

Bare det burde jo være nok til å jage folk av banen!

Ettersom hva jeg forstår har denne banen vært stengt helt fram til de siste dagene, pga overvann og mildvær.. Er det ikke litt dumt å la folk kjøre med ispigg før isen har fått lagt på seg litt? Jeg syns selvfølgelig det er bra at folk tar seg bryet med å lage til bane, så andre skal få kjøre gris, og all ære til arrangøren for det, men personlig vil jeg heller bli nekta kjøring i påvente av skikkelig god is, fremfor at man tar sjansen når folk har mast lenge nok... Nå har ikke jeg sett annlegget på Lisjøen, men jeg går alikevel ut fra at de er såpass proffe at de måler istykkelsen, og at dette heller var en glipp. Men jeg må si at slike ting får meg til å tenke over at sted som hebbe's, med sykebil og proffe forhold kanskje er det beste, selv om det er dyrere.

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare det burde jo være nok til å jage folk av banen!

Ettersom hva jeg forstår har denne banen vært stengt helt fram til de siste dagene, pga overvann og mildvær.. Er det ikke litt dumt å la folk kjøre med ispigg før isen har fått lagt på seg litt? Jeg syns selvfølgelig det er bra at folk tar seg bryet med å lage til bane, så andre skal få kjøre gris, og all ære til arrangøren for det, men personlig vil jeg heller bli nekta kjøring i påvente av skikkelig god is, fremfor at man tar sjansen når folk har mast lenge nok... Nå har ikke jeg sett annlegget på Lisjøen, men jeg går alikevel ut fra at de er såpass proffe at de måler istykkelsen, og at dette heller var en glipp. Men jeg må si at slike ting får meg til å tenke over at sted som hebbe's, med sykebil og proffe forhold kanskje er det beste, selv om det er dyrere.

Jeg spanderer ihvertfall på meg de kronene når jeg drar for å kjøre med egen bil.

Martin Sørlie, 1985.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt skal de som stiller opp ha cred, men ved å stå som arrangør av et arrangement som dette så er de også ansvarlige for uhell som dette. Det hjelper ikke om dette var aldri så uforskyldt. Det skal bare ikke skje, og det finnes ingen unnskyldning!

Hva om dette ikke hadde vært en traktor, men en rallybil uten takluke og med sjøføren spent fast med 6-punkts og hjelm. Da hjelper det jævlig lite at noen har vært snille og stilt banen til disposisjon. Det er episoder som dette som gjør at isbanekjøring får et dårlig rykte. Tviler på at politikere som i utgangspunktet er negative til dette tenker: "Ja ja, slikt kan jo skje..."

Nei, takke meg til proffe folk som på Gol. Det får heller koste litt ekstra...

Det er jo flott at dette drittpreiket skulle komme fra deg Fredrik,jeg trodde at du var en av de som også prøver å arrangere banekjøring i dette landet.

Da vet vel du at sånne ting kan inntreffe selv om man prøver å tenke på det meste.

Dessuten tror jeg ikke isen hadde holdt noe bedre om vi hadde betalt 500kr

Hilsen

Vidar Jødahl

M3 E30 Turbo

792HK

943NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo flott at dette drittpreiket skulle komme fra deg Fredrik,jeg trodde at du var en av de som også prøver å arrangere banekjøring i dette landet.

Da vet vel du at sånne ting kan inntreffe selv om man prøver å tenke på det meste.

Dessuten tror jeg ikke isen hadde holdt noe bedre om vi hadde betalt 500kr

Hilsen

Vidar Jødahl

Sikkerhet kommer først mener nå jeg når man driver på slik. Hadde de tatt bedre betalt hadde de hatt råd til å vanne banen når det var kaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har kjørt på isen der i over 30 år.

De måler på faste steder og hadde målt over 50 cm flere steder på banen ja.

At isen der var så tynn var uventet på alle parter.

Pluss at denne nye traktoren var kjøpt inn for 2-3 dager siden hørte jeg, med andre ord hadde de aldri hatt den utpå vannet der før.

Vil også legge til at en slik traktor med fully utstyr veier 7-8 tonn...

Mao SYKT mye mere enn en 1200 kg rallybil eller 1700 kg's BMW.

Jeg vil gjerne komme tilbake til lisjøen for å kjøre.

Hyggelige folk, veldig fritt og du kan kjøre slik det selv passer deg.

Dog jeg ville ikke tatt min peneste bil der, da denne friheten

desverre fører til at noen lokale helter der kjører litt idiotisk og ikke har nok respekt

for de andre som også befinner seg ute på isen.

Uansett, en kjedelig sak, men det er ingen som tvinger noen til å dra utpå isen der.

Har selv kjørt hos HEBBES når det var noen hull i isen i ganske nærhet av banen, og det føltes ikke helt trygt der heller selv om det var mye dyrere for å kjøre...

-Tor Morten

Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder...

Driftfun.com

LS1 200sx s13 under konstruksjon...

www.gunstig.no <-Bilvideo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkerhet kommer først mener nå jeg når man driver på slik. Hadde de tatt bedre betalt hadde de hatt råd til å vanne banen når det var kaldt.

hvorfor vannen banen når det er vann under isen?? bare å borre hull så kommer vanne opp å fyller all slitasje å fryser over natta.

jeg må si meg enig at det var allt for mange biler der ute på en gang.. 70% var der bare for å titte.. håper det blir så disse må parkere et annet sted neste gang.

jeg kommer helt klart tilbake :) jeg skjønner ikke hvorfor 0ddis tror vi heller vil til Lisjøn en til tørråsvanne.. bare banen er bred nok så kommer vi :D.. det blir kjedelig å kjøre på samme sted hele tiden ;)

1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk

1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk

2000 Supra TRD widebody GT45R

Team Quicksilver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi kan nevne at biff & min sin bmw 7 serie ikke lever, mandag morgen 06:00 var den ramponert og tømt for turbo, ispigg, felger, downpimpe wb lambda osv osv osv. 1 eller flere som var på banen er mao KRIMINELLE TYVPAKK. vi har ingen forsikring, dere har masse deler. Kommer mere om dette på opplysningen, ca alt av delene som er stjålet er 1 off deler som er lett gjenkjennelige.

Skal nevnes at vi møtte fyren som gikk igjennom isen med traktoren, hyggelig sympatisk fyr og han har nok målt, for han gidder ikke kjøre i sin kliss "nye" traktor som han kjøpte på fredag hvis han tror det er usikker is. De dreiv på å berga den fortsatt ved 1-2 tia når vi var der i natt.

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må si meg enig at det var allt for mange biler der ute på en gang.. 70% var der bare for å titte.. håper det blir så disse må parkere et annet sted neste gang.

Tja. Når jeg var og kjørte på lørdagen, så var det hele tiden folk som absolutt skulle bumperfucke meg, istedetfor å vente til jeg bremsa og blinka til sides. Bare det gjorde at jeg heller tok bilder istedenfor å satse bruksbilen på at noen helter skulle brette bilen sin rundt min.

Når det er sagt, så hadde jeg det morsomt nok på lørdag med tanke på kjøringa, og jeg fikk mer enn nok gøyale bilder utav søndagen, så for meg så var det verd det uansett.

Synd med avslutningen på søndagen, det må sies. Det er lett å være etterpåklok, men når det har vært kjøring der i 30 år, og de har faste plasser de pleier å måle på, så ville jeg trodd at det var på plasser hvor det pleier å være svakest is. Det kan hende at dette er litt feil, men det vil jeg anta at baneeieren undersøker for å prøve å unngå dette i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår