Gå til innhold

Iskjøring i Hedmark; Lisjøen, Tørråssjøen, Malisjøen og Vurrusjøen. 2005-2007

Ranger emnet


Skody

Anbefalte innlegg

Detta høres knall ut hvor ligger denna banen?

I nærheten av våler banen?

 

Jeg og svoger vil ut og leke med nybygget 142.

Og da drar vi sikkert med oss en rally rigga Ascona og en Iroc camaro med rally pigg også.

 

Era

 

Ja jeg vil :)

opel omega 94mod.

opel manta 82 mod.selges!!!!!

ktm 525 exc 03 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 407
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Detta høres knall ut hvor ligger denna banen?

I nærheten av våler banen?

 

Jeg og svoger vil ut og leke med nybygget 142.

Og da drar vi sikkert med oss en rally rigga Ascona og en Iroc camaro med rally pigg også.

 

Era

 

Sjøen ligger 3-4 km nordøst for Vålerbanen! Se side 1 i denne topicen, der står alt du trenger å vite.

 

Husk at alle biler som skal utpå må ha SKILT. Prøveskilt tillates som sagt IKKE.

 

Millhouse: Det går helt fint å kjøre med vanlige dekk utpå der. I går f.eks, var det helt vilt feste. Jeg kjørte med piggFRITT bak og det var null problem! Trust me. Men det finnes jo alltid dager som er glattere enn andre. Viktig å ha noen med ishjul som river opp for andre.

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjøen ligger 3-4 km nordøst for Vålerbanen! Se side 1 i denne posten, der står alt du trenger å vite.

 

Husk at alle biler som skal utpå må ha SKILT. Prøveskilt tillates som sagt IKKE.

 

 

Flott takk skal ta et rådslag med gutta.

Er det oppe hver helg?

 

Noe rimelig sted og overnatte i nærheten?

 

Alle bilene har skilt og er godkjente som de står

142 er nylig EU godkjent med ventilerte 240 Tarox bremser, 240 aksle med diff brems og urethan foringer skillelig god og kjøre.

Bygger 2.2L til den nå men tar litt tid og bli ferdig med den.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era: Ja, vi satser på å holde åpen lørdager og søndager framover hvis vær og temp tilsier det. Vi vil alltid si ifra på forhånd hvis vi har åpent (fredag).

Overnatting ja, hva er dere ute etter? Hytte/Camping eller Hotell?

 

Har jo Støa Camping på Br. foss (5km unna) tlf 62 42 32 61. De burde ha noen hytter til leie.

Ellers har du Heia Hotell i Våler tlf 62 42 02 00

Ellers er det både hotell i Elverum (Hotel Central) og hotell på Flisa (Victoria.?) Det finnes også campingplass i Elverum.

 

Så det burde ikke bli noe problem!

 

Komp: Jeg ville ha heisa bilen uansett. Den vil bli låg som fy på sjøen uansett. Det ble desverre litt isbiter som frøys fast på isen rett i innkjøringa i år, samt litt på begynnelsen av "akselerasjonsfeltet" til bana. Så det er bare å kaste seg på skruvinga..!

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at det var knall føre om søndagen. og satser på at vi tar turen neste helg også.

 

Til dere som kjøre med vanlig hjul, så blir det feste etter hvert, da vi med litt pigg får raspet opp. Det er bare å komme

 

Og hvis det ikke er penga det står på, så er det ikke no vanskelig å bruke opp en tank med bensin.

 

Oddis: Du må fikse deg en skikkelig stol. (hehe) så blir du med et par runder til

Zeeker - The Only One

__________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut det... tenkte å ta turen opp neste helg... har ingen planer på søndag da.. =)

 

Har tenkt på Dere hele dagen idag.. hehe ;)

Alt jeg hører er http://stfu.se/, det jeg vil høre er lyden av Volvoer som brøyter veg i dyngene med bimmere! :deng :D

 

Oddis: Takk for lånet av jekk! :thanks

60 biler?! Dælan.. greit nok at du inviterte bmw-klubben, men kom alle sammen?! :hvaskjera Og angående bmw... Hvis det er 20 svinger på bana sto det pokker meg fast minst 19 bimmere til enhver tid utpå der. Kan ikke forlange at alle skal gå og kjøpe seg ishjul, men lell da gut. Når du blir trukket løs for nte gang er det lov å tenke seg om og roa'n ned litt. ;)

 

Ikke bra når Volvo-ligan regjerte teten i dag. Ja, også en Siræva med ishjul da. Innimellom. Da den gikk. høhø... (Hei Trond Gunnar;-)

 

Stivare: Ja, du får slenge nedom ei helg. Send på ei melding først a, så møtes vi på Tørråssjøen, som er teknisk krevende dog litt kort. Mao kommer du tilbake til samme sving litt for ofte.

 

PS! Vi kommer tilbake til Vurrusjøen. Må jo bruke opp sesongkortet mitt. ;) Ja, også ER Vurrusjøen den råeste og beste isbana jeg har vært på hittentil av Lisjøen, Losnavatnet, Sigdal (Hebbe), Tørråssjøen og Vurrusjøen! :thumb :thumb :driving :drive2

Ta med solid tau og spade!

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jajaja... men for å få noe action så må jeg skifte fjærer & få tak i is hjul da.. =)

 

Skody.... lyden av Volvoer som brøyter veg ja.. får håpe på det.

 

Trur det blir bra oppmøte neste hælj..

 

 

Oddis... Er det noe slags form for kontroll på antall biler "utpå" på en gang? kjedelig å kjøre i kø.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skody: Jeg telte litt over 30 stk som hadde fylt seg opp på blokka og betalt, samt at det var mange som kun sto å så på. Telte også ved et tilfelle antallet biler, og kom til 42. Ikke utpå bana, men alle samlet. Så det.. :D

 

Det var IHVERTFALL 60 biler innom. IHVERTFALL!..

 

Ang BMW, JA, jeg skammet meg til tider over hvor dårlig noen av dissa kjørte. Gutta i E34ene (no offence... eller jo) - Dere kjørt som KJERRINGER! LITT mer øving på øde parkeringsplass anbefales, enda en av dem hadde handicapkasse ;)

 

Ellers må jeg si at de E30ene som var utpå der (jeg og en kompis) kjørte langt over snittet :D 5 seriene kan holde seg til veien.

 

Og snurremafiaen bestod vel av de samme 5 bilene hver gang.. Ble til slutt så lei (4 biler på 1 runde) at jeg ga faen og skrensa videre. Som du sier, det BURDE ringe ei bjelle.

 

Komp: Den dagen det blir såpass fullt på sjøen at du ikke kommer deg utpå skal jeg personlig stille meg midt i bana med spikermatte og potetkanon retta rett i trynet på et snurramafiamedlem :spider :ratatatat

 

 

zeeker: snafsemann :D

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var akkurat passe med biler utpå, men ikke fler. Syns det funker bra med en miks av ispiggbiler og sivilbiler bare folk klarer å se litt i speilene OG holde seg unna snøkantene. Jeg fikk faktisk kjeft av en verdensmester på Lisjøen for 7-8-9 år siden da jeg parkerte Amazonen midt oppi snøhaugen mellom bana og depotavkjøringa. Han lurte på om det ikke gikk an å kjøre én runde uten å snurre. Da var jeg nokså spak. :D

 

Ellers gjør det meg ingenting med litt kniving på bana med andre ispiggere. Er ikke så morsomt å være den som kjører raskest på sjøen hele dagen. I fjor ble vi tilogmed frakjørt av to skabber! Riktignok hadde den ene tullbo, men den andre rævkjørte oss med takstativet på! Får skylde på at vi bare hadde to ishjul dengang da ... *ro ro til fiskeskjær*

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår