Gå til innhold

Iskjøring i Hedmark; Lisjøen, Tørråssjøen, Malisjøen og Vurrusjøen. 2005-2007

Ranger emnet

Skody

Anbefalte innlegg

Jeg får vel ta en liten oppdatering fra helgen jeg da, nå som forumet har kommet seg fra fylleturen.

Jeg har ALDRI sett så mye folk på sjøen noengang som det var på søndag. Trenger egentlig ikke si mer..

Og til dere som skal på sjøen til neste helg; Ta med SPADE OG SLEPETAU!

Jeg får vel slenge ut litt av de bildene jeg har tatt i helga (hovedsaklig fra søndag.) Vil bare gjøre oppmerksom på at fotoapparatet mitt har en lukketid på høyde med en elefant på dragstripa, og jeg må time in bilen i bildet, slik at mange bilder ble bare av enten fronten eller hekken...elller ingenting :P Så det gikk "bort" litt bilder på det.

Var også uheldig å fikk masse snøføyk på linsa uten at jeg merka det, så noen bilder er uklare.

Nok syting, her er noen av bildene.

Vi starter med noen oversiktsbilder over banen/område:

Utkjøringa:

7.jpg

18.jpg

33.jpg

1.jpg

Parkering:

34.jpg

6.jpg

35.jpg

Mer kjøring..

14.jpg

10.jpg

9.jpg

36.jpg

21.jpg

37.jpg

29.jpg

17.jpg

26.jpg

13.jpg

27.jpg

Kommer mer..

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar

http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 407
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

SuperComp: Du var der på søndag? bilen i avataren din? Du får bytte bakhjul med oss, så slipper du å bytte girkasse på en stund! :D

Vi spant ut alle piggene og mista all fremdriften. Gummiknastene var nesten borte de og. Har to ishjul til, men de er så store at 3.gir kommer til å dø ut helt. 4.88 / 5.31 etc diff neste! :cab

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var der på søndag ja... MEn måtte jo bytte gir kasse før jeg fikk kjørt noe, tok den på vei dit. hehe....

Fikk jo byttet den på ett lokalt grendehus men VERKSTED.. HAHA.. det er RÅTT. Så da var det bære å putte på! Til kasse nr 2 gikk ett par timere senere.

Min bil på avataren ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, tar dere turen nå i helga eller? Jeg og Zeeker har satt av søndagen da han skal drikke seg lettvinn (på dagen?!) i morra. Men hvis dere drar drar med dere tre stk halvgromme skysser måå jeg jo nedover. Om jeg så må kjøre Kadett 1.1L! :deng

Sliter litt med masse overtid på jobbene om dagen.

Og en Ascona som må repareres Camaro tror jeg også er litt syk.

Men 142 til Svoger går men så var det detta med tid.

Skal ta en tlf runde i kveld og se hva vi får til så legger jeg ut info her.

Vi er alle veldig klare for litt gassing på isen så blir det ikke denna helga blir det neste.

Svoger har to kollegaer med Yamaha R6 og hjemme snekra is hjul som lurer på om de kan komme og kjøre er det ok?

Han ene kjørt hos Hebbes på Gatebil on Ice.

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste helg er det Rally Norway her oppe :) Men vi satser enda på å ha isbana oppe!

Dessverre er det kun lov å kjøre biler utpå bana.

Bredere bane, kanksje. Den er visstnok måkt om nå og vi kommer kanskje til å skifte kjørerretningen..

Mer info nærmere helga.

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar

http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang Tørråssjøen:

Forrige helg 3-4/1-07 ble det på visse steder slitt bort 30cm med is! Det er nå blitt lagt på vann på de værste stedene, men det sier seg selv at dette ikke kan fortsette. Etter innspeksjon igår vurderete vi følgende tiltak:

-Legge første høyresving lengre inn mot land, altså på innern av der den går nå. Dette vil føre til at neste høyre nyper litt, men det får dere leve med og kjøre deretter.

-Skifte kjøreretning; Ved stor slitasje kan det hende vi velger å snu kjøreretningen enkelte dager, eller noen timer i løpet av dagen i håp om avlaste noe slitasje. For at dette skal være praktisk gjennomførbart må "depotsvingen" legges lengre inn på isen, og det må måkes opp en brøytekant mellom bana og detop, slik at vi ikke får biler i 150km/t rett inn i depoet.

Ved å snu retningen mister langsvingen noe av sin sjarm, nemlig å ligge brett lenge i stor hastighet :D Men vi tok ei prøverunde i går, og det kommer til å gå mer enn fort nok :P

Eventuelle forandringer vil bli opplyst.

Vil videre oppfordre alle til å ikke ha det så helvettes travelt ved innsjekk, vi har åpent i mange timer, så du rekker å skrive navnet ditt før du skal utpå!

Når vi har ei hel bane til disposisjon så er det på ingen måte nødvendig å kjøre tulling i depoet!

Etter tildels kaos med mange høl-i-hue-avkjøringer en periode søndag vurderer vi å innføre avkjøringsgebyr. Har du kjørt av, så du sitter fast, og kanskje trenger hjelp, så vil det bli et gebyr. Alt som kommer inn vil bli gitt til de som stiller opp med slepetau og spade. Her er det penger å tjene for noen, og penger å spare for andre. Det er lov å kjøre med hue!

Ved stor pågang kan det hende vi velger å dele opp kjøringen. f.eks isjul / ikke ishjul, og ha et tak på f.eks maks 15 biler på bana samtidig. Rullering med målflagg hvert kverter f.eks...

Og nei, det er ikke nå til helga, men neste helg det er rally norway. er svenskerally som er denne helga. Er uansett mye bedre å kjøre på bane selv, for derretter å komme hjem, sette seg i godstolen og se rally på tv... :P

NT Motorklubb - Tørråssjøen Isbanekjøring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette klinger som mynt i mine ører.. ehh.. jeg mener .. dette er som musikk i mine ører! :D

Hvordan har dere ev tenkt å gjennomføre et sånt tiltak? Og hva hvis en stakkar i audi eller bmw ikke har med seg penger? Skal han bare få stå igjen til sommern? haha..

Jeg hjelper mer enn gjerne folk som står fast, for da er det lettere å få hjelp neste gang man står fast. Men det blir litt dyrt i lengden når strikktauet ryker av gang på gang. Selv med ishjul er man nødt til å rykke litt for ikke å grave seg ned i isen.

Men på den seriøse siden synes jeg at dere skal stasjonere en 4x4 ev traktor der hver kjøredag, så får heller han få 50(?)kr gangen han rykker ut. Nå som dere tar 50kr snuten burde det dekke litt for oppmøte. :)

Jeg har begynt å gi pokker når samme bilen står fast gang på gang på gang på gang.

EDIT: To ting til...

2) Dere får gjeninnføre en mann i bua. Kan jo være en fordel når folk glemmer å ta med seg småmynt. Rart ingen har bøffa hele kassa enda. Men det er vel først nå det har begynt å bli (virkelig) mange folk innom bana.

3) Hvorfor ikke bare flytte/brøyte idealsporet ei fil lengre inn/ut? Bare det må da hjelpe betraktelig på slitasjen?

Oddis: Han godt voksne karern i BMW 3-serie touring var "bare innom en tur på veg hjem fra hytta(!) i Trysil". Vi hjalp han på slutten av dagen da han sto skikkelig fast for andre gang. Spurte hvordan han fant vegen ned hit. Nei, han hadde lest det på bimmers.no sa'n. :)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår