Gå til innhold

Iskjøring i Hedmark; Lisjøen, Tørråssjøen, Malisjøen og Vurrusjøen. 2005-2007

Ranger emnet

Skody

Anbefalte innlegg

• Svar 407
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvilke baner er det er åpne nå til helgen? Er så mye pisspreik i denne tråden at jeg ikke engang gidder å prøve å finne det ut selv...

Kommer en journalist fra England som skal skrive litt om vinternorge og bil. Har lovt å ta han med på isbane. Holder til i Oslo. Hva er nærmest og best?

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja...Losna ligger like ved Lillehammer og Vurusjøen ligger jo på Drevsjø i Hedmark. Definitivt lengst til Drevsjø, men det skal være den beste banen der.

Edit: Står egen veibeskrivelse til Vurusjøen på første siden i denne posten, samt at Losna har egen tråd.

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar

http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FSR: Ta en prat med bror din og gamlingene. De var jo hos Trond på Losna i fjor. :)

Jaja, litt banking må man ha... Div. løsninger blir vurdert, men neste gang på isen er definitivt sperre noe jeg skal ha!! Litt kjipt når det differ ut hele tida.... Litt lengre 2. gir og kortere tredje hadde også vært fint, og siden kassa allerede raper litt mellom de to, så får vi vel se...

Blei noen få bilder å finne på kameraet, gammern va'kke heeeelt lost;)

Isbanetreff1.jpg

Isbanetreff5.jpg

Losna-Link: http://www.bilforumet.no/showpost.php?p=1174634&postcount=47

PS! Losna er nærmest, men Vurrusjøen er best! Bedre enn Hebbes spør du meg. :) Står telefonnr til kontaktperson i første innlegget i denne tråden.

Prata med Christer på Tørråssjøen i helga. Ser ut til at det er stengt for sesongen. :(

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får henvendelser fra folk som har lest saken i Hamar Arbeiderblad angående isbana vår på Vurrusjøen er stengt. Dette stemmer IKKE(!) i det hele tatt. Hos oss er det fortsatt kjøring som vanlig. Vær vennlig å spre dette videre til de det måtte gjelde! Les forøvrig mer om denne saken på hjemmesida vår http://www.nmk.no/engerdal

Ny sak i HA igjen i går, 5.mars 2007. :hvaskjera

Det er for dumt om hele NMK plutselig skal trolles vekk.

PS! Dere burde ha en slags historie/arkiv av/på forsiden deres slik at gamle "nyheter" ikke blir borte for ettertiden. Tenker da på det dere skrev om forrige oppslaget deres om HA 16.feb. :)

Skriverier og usannheter ! .: Tirsdag 12 februar sto det en artikkel i Hamar Arbeiderblad om isbana vår på Vurrusjøen. Journalisten som skrev dette hadde ...

Men en ting er sikkert. Blir bana vår stengt nå så er det stor fare for at NMK Engerdal er historie. Det er booket flere arrangement på Vurrusjøen fremover. ...

Fant disse på google. Skulle gjerne lest resten også, men google-buffern nekta. :deng

Bilforumet.no
Super Moderator
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Ja, tanken om et annet opplegg for å finne igjen gammle nyheter på hjemmesida vår er ikke dum.

Nye saker i avisa ja, journalistene henger seg på.

Men det er greit så lenge de holder seg for gode til å fare med usannheter.

Siste melding fra fylkesmannen er ikke positiv.

Men vi holder koken.

Bana holdes selvfølegelig oppe fremmover til saken er endelig avgjort.

Sesongen er jo på hell også.

Skulle det skje noe enda mer negativt i mellomtida så slår vi det opp på hjemmesida vår http://www.nmk.no/engerdal , så følg med.

NB! Forholdene på isen hos oss er fortsatt glimrende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er lesing som rett å slett gjør meg forbanna. Reguleringsplan blir det sagt, hva spesifik er det de klager på?

Vi på Tøråssjøen har da i år på år hatt de samme reglene vedr. isbanekjøring og aldri vært noe spørsmål. Det var et eller to år det kom inn klager fra en nabo, thats it. Saneringsustyr osv har vi liggende i bua ved oljesøl ol.

Dette høres rett å slett lattelig ut!

Litt mer ON topic: Blir banen oppe i helga nå? Jeg er så ekstremt sugen på å få kjørt av meg en siste gang før føret forsvinner.

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar

http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Skulle det skje noe enda mer negativt i mellomtida så slår vi det opp på hjemmesida vår http://www.nmk.no/engerdal , så følg med.

NB! Forholdene på isen hos oss er fortsatt glimrende.

Leste siste rapport på nmk isted. Kjedelige byråkrater vi har.. :klovn:

Men åssen står det til med isen nå, ti dager senere? Forrige helg knakk vinduspussermekanismen, så da turde vi ikke satse på fint vær. Men nå er det på tide å ta en tur for å :spin litt på isen! :driving

Bilforumet.no
Super Moderator
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er lesing som rett å slett gjør meg forbanna. Reguleringsplan blir det sagt, hva spesifik er det de klager på?

Vi på Tøråssjøen har da i år på år hatt de samme reglene vedr. isbanekjøring og aldri vært noe spørsmål. Det var et eller to år det kom inn klager fra en nabo, thats it. Saneringsustyr osv har vi liggende i bua ved oljesøl ol.

Dette høres rett å slett lattelig ut!

Litt mer ON topic: Blir banen oppe i helga nå? Jeg er så ekstremt sugen på å få kjørt av meg en siste gang før føret forsvinner.

I følge faglederen i Våler kommune så er Tøråssjøen regulert. Det ble visst gjort for noen år tilbake etter pålegg fra vår kjære venn Fylkesmannen. Kommunen deres sto alene for de økonomiske utleggene ved det.

Noe jeg tror vi kommer til å måtte stå for selv. Blir jo fort 40tusen det. Møkk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår