Gå til innhold

Refleksjoner om "drifteåret" 2005?

Ranger emnet


Pudding

Anbefalte innlegg

Nå hvordan går det egentlig med drifterne i Norge omdagen?

 

Her hos driftfun har vi mekket en liten video som oppsummerer den sidelengsmorroa vi hadde i 2005, Link her.

 

Personlig brukte jeg året til å lære meg mye om kjøring... Skru endel...

Og rase og selge bilen.

 

Skal selv importere rødskiltbil fra england, og joine de fattige rødskiltfolka... Ser litt mørkt på dette personlig, og håper man enten får til sorte motorsportskilter eller andre avtaler slik at ikke alle detter av lasset om det ikke blir lov med rødskilt på noen treff fremover...

 

Anngående 2006 vil jeg jo anbefale alle å komme seg på istreff!

Der får du sladdet MYE uten å ødelegge bilen din, og treningen er gull verd

selv når du skal sladde på asfalt. Dog de første treffene på asfalt blir litt kinkige uansett, men teknikkene og metodene du øver på er jo i prinsippet like, så all trening er gunstig, uansett underlag. Også slipper du å bytte dekk hele tiden :D

Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder...

Driftfun.com

LS1 200sx s13 under konstruksjon...

www.gunstig.no <-Bilvideo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt å se på dere. Alltid blide og det er tydelig at dere har det gøy. Fortsett med det,- det smitter over på resten av oss ;)

 

Har tenkt en del og vurderer et hvileår for å konsentrere på basic ferdigheter mht å kjøre fort. Føler at jeg har en del å gå på der og at det vil være greit å ha med som "bagasje" når man skal kjøre sidelengs. Viktig å ha litt fart i kroppen tror jeg. Forhåpentlighvis en tur til ringen ila sommeren også. Da er det en del ting jeg må prioritere på bilen,- understell og bremser bl.a. For ikke å snakke om skikkelige dekk. Og så er jeg så lei av å legge om dekk. Jeg deler som regel alltid henger med Daniel (Volcom) når det er treff.. Gjett om vi har noen hjul å dra av etterpå.. Off..

 

Men jeg har en haug av folk rundt meg med dårlig inflytelse så det blir nok noe drifting på meg også. Men det kommer ikke i første rekke. Tror jeg :)

 

Bring on 2006 yodude

Jostein Lillebø aka Drift Addict

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt å se på dere. Alltid blide og det er tydelig at dere har det gøy. Fortsett med det,- det smitter over på resten av oss ;)

 

Har tenkt en del og vurderer et hvileår for å konsentrere på basic ferdigheter mht å kjøre fort. Føler at jeg har en del å gå på der og at det vil være greit å ha med som "bagasje" når man skal kjøre sidelengs. Viktig å ha litt fart i kroppen tror jeg. Forhåpentlighvis en tur til ringen ila sommeren også. Da er det en del ting jeg må prioritere på bilen,- understell og bremser bl.a. For ikke å snakke om skikkelige dekk. Og så er jeg så lei av å legge om dekk. Jeg deler som regel alltid henger med Daniel (Volcom) når det er treff.. Gjett om vi har noen hjul å dra av etterpå.. Off..

 

Men jeg har en haug av folk rundt meg med dårlig inflytelse så det blir nok noe drifting på meg også. Men det kommer ikke i første rekke. Tror jeg :)

 

Bring on 2006 yodude

 

La meg være den første til å si... - HVILEÅR? damndamn

 

Nei, nei, nei! ;)

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og la meg være den 2. ;)

Vel, 2005, det året jeg lærte meg og drifte, nesten.

Fikk et par snøtimer på hjula, og lærte meg litt basics om hvordan

ting foregikk..

2006 skal brukes på å lære seg mer, mer mer, og forhåpentligvis kjøpe rødskilt

til sommeren, man får se.

mvh

Daniel Nilsen \ Danieln

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 2005 fikk jeg egentlig kjørt veldig mye.. fikk hvertfall vært på mange banetreff. mange av de første treffene besto bare av 2-4 runder før jeg raste bakaksel eller røk topp pakningen osv osv, barnesykdommene (hvis man kan kalle de det på en bil fra 1975) ble luket ut og kurert. Og jeg fikk inn litt flere runder på treffene etterhvert. Jeg føler at jeg har kjørt mye, og skrudd enda mere. Det tunge gamle bøseblekket mitt er ikke akkurat lettkjørt, men jeg har bannet litt og blitt mere venn med bilen etterhvert..

 

Hvis noen har lurt på hvorfor jeg kjører en svær BMW fra 1975 sidelengs. Så er det fordi at Hans Kristian, og jeg (Hans Røthe) begge kjøpte biler i 2004, det året da prøveskilter ikke var tillatt på banene. Så da ville vi ha veteranbiler for å slippe å få høy forsikring og årsavgift på en bil vi stort sett bare skulle bruke til treff.

 

Jeg vurderer nå å bytte bil, fordi jeg kunne tenkt meg en lettere bil, som nødvendigvis ikke trenger å ha skilter, hva det skal være er jeg ikke helt sikker på enda, hvis noen skulle være interessert i å kjøpe bilen min så er det bare å si fra :), den er ikke "lagt" ut til salgs enda, ikke lett å bestemme seg helt.

 

Jeg håper på å få ferdig ny bil før asfaltsesongen 2006 er over, men det kan hende det er litt vel optimistisk, uansett så får jeg være litt groupie og henge sammen med de andre gutta og filme og bytte dekk, og holde inspirasjonen oppe og se hva som skjer.

 

Hehe, altfor lang post, sorry.

 

Godt nytt år til alle driftere mm

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pudding: blir det 200sx på deg da eller kommer du til å

Driver desverre med sånn ekkel s13 ja, da jeg er fattig, men alikevel vil ha morro sidelengs. Men mer info kommer om dette blir noe av. Og igjen, litt offtopic...? :)

Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder...

Driftfun.com

LS1 200sx s13 under konstruksjon...

www.gunstig.no <-Bilvideo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pudding: blir det 200sx på deg da eller kommer du til å være litt mer orginal? :P

Hersker Hans: samme spørsmål til deg hvis du bytter bil

 

Vurderer egentlig mange biler, men s13 er en av de, litt fordi at hvis vi har like biler i "teamet" og skrur i samme garasje, så er det praktisk med like biler på mange måter. Vurderer også sein 80 talls RX7, nyere RX7, Mercedes 190, kanskje e124 også,

 

har kjørt chiller sin S13 noen runder på rudskogen, og den er jo helt nydelig å kjøre, ikke så "out of control" som bilen min er føler jeg. Samme med MB190 det er en deilig bil å sladde, med styreutslag som muligens er bedre enn S13 og syns jeg. S14 vurderes også. Alle bilene jeg har vurdert her får ikke original motoren sin, jeg vet akkurat hvilken motor de skal få :), motor har jeg bestemt meg for. Derfor ser jeg etter noen av disse bilene med rast motor evt uten motor.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2005 har vært et ganske lærerikt år. Fikk lappen i august så det har ikke blitt allverdens kjøring, men drifting har det blitt uansett! "Drifter" med en gammal 929 som sikkert har under 100 hester, og mangler brekk, så en del lure teknikker har jeg blitt nødt til å benytte meg av. Hittil på denne ene bilen har jeg tatt knekken på 1 clutch, 1 bakaksel og 4 stk sommerdekk. Fikk aldri vært på bane i sommer, og det er vel kanskje like greit... Uansett - etter at vintern satt inn har ting virkelig tatt av! Fått garasje med lift vi kan låne heelt gratis (sjukt heldig) har vi også. Også snøen da! Må si jeg bare elsker snøføre. Det er en drøm å bare kunne dumpe clutchen i tredje og kjenne rævva legger seg ut!

 

Planer for 2006 er mange, så bring it on! yodude yodude

Det er sunt bondevett å ligge bredt

-Felleskaupet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hvordan går det egentlig med drifterne i Norge omdagen?

 

I dag er jeg sliten etter gårsdagens treff men året 2005 vil bli husket av meg som året jeg for første gang var utpå en isbane (med min bruksbil, volvo 240).

Var utpå en gang på gol og en gang på lisjøen. Da bestemte jeg meg for å kjøpe en dedikert bil til drifting og shoppa inn en rød 200sx fra england. Hadde aldri vært på banen før men dro på hvert treff bilen og jeg klarte og syns jeg lærte endel om bilkjøring!

 

200sxen har jeg nå solgt 50% av da drifting ikke er den billigste sporten å drive med...

 

Nå i høst kjøpte jeg og to kompiser en gammal BMW 535 fra sverige som vi fikk lufta på ett treff på dokka før året var slutt.

 

Planene for 2006 er å først kjøre BMWen som vinterbil ut vintersesongen, den ser ut til å holde seg bra, overlevde 9 timer med flat pedal i går uten problemer (dvs, pluggledningene datt av en gang...).

Hva som skal bli gjort med 200sxen har vel egentlig enda ikke blitt bestemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har ikke gjort noe praktisk annet enn å være entusiast og sett på DVDer. Planen er å ihvertfall skaffe en RWD-bil til å leke litt på snøen om ikke annet. Har omtrent aldri kjørt RWD, og man blir fort lei brekket på FWD om vinteren. Artig med en gang, men det avtar fort. Ønsker også å få knipset bilder av drifting (panorering av biler sidelengs), ved å evt. knote meg bort til et banetreff, isbane eller noe (har aldri vært på sistnevnte).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke gjort noe praktisk annet enn å være entusiast og sett på DVDer. Planen er å ihvertfall skaffe en RWD-bil til å leke litt på snøen om ikke annet. Har omtrent aldri kjørt RWD, og man blir fort lei brekket på FWD om vinteren. Artig med en gang, men det avtar fort. Ønsker også å få knipset bilder av drifting (panorering av biler sidelengs), ved å evt. knote meg bort til et banetreff, isbane eller noe (har aldri vært på sistnevnte).

 

Ta turen over fjellet til det gode østland du så skal du få sitte på mot at du knipser noen bilder ;)

Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder...

Driftfun.com

LS1 200sx s13 under konstruksjon...

www.gunstig.no <-Bilvideo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår