Gå til innhold

Motoren får for lite bensin

Ranger emnet

wunderbaum

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et lite problem med at bilen min får for lite bensin. Ser på pluggene at de er ganske hvite. Motoren er en 97 mod ft motor. Viking chip, 0,9bar trykk, 3'' eksos, filter, a kam og progressiv btr. Lambda er montert. JEg kjøpte btr'n på kollevold og jeg trodde at ved å stille den opp ville bilen få endel mer suppe. Ifølge intruksjonen kunne det være nødvendig å stille opptil en halv omdreining opp på justeringsskruen på btr'n. Jeg har vel skrudd den 3/4 omdreining og pluggene er fortsatt hvite. Står også advarsel mot å skru det opp for mye. Noen som har erfaring med dette? Skjønner at trykket i fuelrailen blir høyere, men er det dermed sagt at dysen som blir styrt av hjernen slipper inn mer bensin? Skal jeg bare køle på skru det opp mer?

Takker for alle svar

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt våken :-) Bilde av pluggene kan jeg vel sende deg imorgen. Kikka i haynes boka og så litt på bilder av plugger. Bør jo være sjokoladbrun. Den som lignet mest sto det at pluggen enten hadde for høyvarmeverdi eller fikk motoren for lite suppe. Nå har vi ikke så fryktelig ulike motorer, åssen ser pluggene dine ut?

Kjekt å gjøre noe med det for jeg lurte på å skru trykket opp til 1,2. Bruttern har kjøpt seg 245 med ft motor og den lader 1,2 på orginal intercooler. Går bra da :peace:

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har et lite problem med at bilen min får for lite bensin. Ser på pluggene at de er ganske hvite. Motoren er en 97 mod ft motor. Viking chip, 0,9bar trykk, 3'' eksos, filter, a kam og progressiv btr. Lambda er montert. JEg kjøpte btr'n på kollevold og jeg trodde at ved å stille den opp ville bilen få endel mer suppe. Ifølge intruksjonen kunne det være nødvendig å stille opptil en halv omdreining opp på justeringsskruen på btr'n. Jeg har vel skrudd den 3/4 omdreining og pluggene er fortsatt hvite. Står også advarsel mot å skru det opp for mye. Noen som har erfaring med dette? Skjønner at trykket i fuelrailen blir høyere, men er det dermed sagt at dysen som blir styrt av hjernen slipper inn mer bensin? Skal jeg bare køle på skru det opp mer?

Takker for alle svar

når en justerer bensintrykk selv er første bud å montere et manometer så en vet hva man holder på med :well

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor høyt trykket er. Har ikke satt noe manometer på den, da får jeg skaffe det. Hva skal trykket være på da?

Stian ville ha bilde av pluggen. Er ikke veldig bra bilde for det er tatt med mobil.

http://img.photobucket.com/albums/v56/jarle/YZ%20426/242%20turbo/Plugg.jpg

Isolatoren er ganske hvit, selv om det kanskje ikke ser sånn ut på bilde.

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sotet? Synes da ikke det isolatoren er jo ganske hvit, øverst på gjengene er den svart og den metal dingsen er grå. Pluggen er en ngk bp6es S

Vet dere om noen steder som har billige manometere? Fant bare grisedyre digitale. Synd jeg ikke fikk den modelen med inebygd meter på.

Mambo: Vet dessverre ikke om noen som skal ha volvo motor, bruttern å jeg var å henta en 245 med ft motor og haltech sprut på torsdag. Da jeg ringt deg vettu. Viste seg at det var en 93 model. Da de gikk fra firkanta til runde tenner på regreima. Ifølge biltemas katalog da :well Har du brukt manometer når du justerte btr en eller gjorde du bare som meg. Skrudde opp trykket og håpa på det beste?

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sotet? Synes da ikke det isolatoren er jo ganske hvit, øverst på gjengene er den svart og den metal dingsen er grå. Pluggen er en ngk bp6es S

Vet dere om noen steder som har billige manometere? Fant bare grisedyre digitale. Synd jeg ikke fikk den modelen med inebygd meter på.

Mambo: Vet dessverre ikke om noen som skal ha volvo motor, bruttern å jeg var å henta en 245 med ft motor og haltech sprut på torsdag. Da jeg ringt deg vettu. Viste seg at det var en 93 model. Da de gikk fra firkanta til runde tenner på regreima. Ifølge biltemas katalog da :well Har du brukt manometer når du justerte btr en eller gjorde du bare som meg. Skrudde opp trykket og håpa på det beste?

manometer får du kjøpt på tess, ellers er det også en del bensintrykk regulatorer som har manometere...

Mercedes 190E selges, send pm for mer info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel. Hvor kommer den fra da? Min er fra kollevold av merket facet. Sa jeg skulle ha en progresiv btr, var det jeg fikk intrykk av at jeg kjøpte.. Han jeg prata med sa at den var progresiv og at justeringsskruen var for grunninstillinga eller noe.

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider