Gå til innhold

Senkesett til volvo 240

Ranger emnet

Volvo_stian

Anbefalte innlegg

Har selfølgelig forståelse for at noen må styre, men for øyblikket sitter det noen *****er og styrer.. Jeg vil si styrer ned i grøfta.

Se på alle avgiftene, priser og alt slikt.. Folk har snart ikke råd til å leve lenger!

Ta for eksempel biodiselen i sverge, er mye billigere en vanlig disel (tror jeg det var) og den forurenser ikke.. (noe slikt?) å det er en blanding av metanol altså sprit eller noe..

Men vet dere hvorfor norge ikke selger denne diselen?

FOR DEM HAR AVGIFTER PÅ SPRIT! Men hvem vil vel drikke metanol? Så med andre ord, skulle norge ha solgt bio disel, hadde den kosta skjorta å ingen hadde hatt RÅD til å bruke den.. PGA AVGIFTER!!

Syns norge og regjeringen/dem som lager regler for norge er noen tåper.

JA det er veldig bra at reglene er slik dem er i trafikken, men synest dem tar litt hardt i av og til..

Har T.U.V papir på senkesette mitt jeg så jeg er fornøyd yodude

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har også T.U.V på mitt. Men skjønne godt at det blir strenger på det. Jeg er f.eks totalt i mot B&D "vinklesliper senking" det bør ikke godkjennes noe det heller ikke gjør.

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så fort jeg ahr fått nytt vogn kort som det står godkjent senka, så blir nok fjærene justert et par runder gitt..

Du kan bli stopp og få beskjed om å møte opp for å måle fjæren dersom de er tvil, det står nemmlig i T.U.V papiren dimensjonen på fjæren og hvor mange slike runder det er og stemmer ikke det med det har på bilen kan du få problemer.

Volvo 945 GLTD 1991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bli stopp og få beskjed om å møte opp for å måle fjæren dersom de er tvil, det står nemmlig i T.U.V papiren dimensjonen på fjæren og hvor mange slike runder det er og stemmer ikke det med det har på bilen kan du få problemer.

jeg klarer og bytte fjører før jeg må vise bilen jeg...

Mercedes 190E selges, send pm for mer info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står ikke bare i TUV papirene, det skal også stå i vognkortet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta for eksempel biodiselen i sverge, er mye billigere en vanlig disel (tror jeg det var) og den forurenser ikke.. (noe slikt?) å det er en blanding av metanol altså sprit eller noe..

Men vet dere hvorfor norge ikke selger denne diselen?

FOR DEM HAR AVGIFTER PÅ SPRIT! Men hvem vil vel drikke metanol? Så med andre ord, skulle norge ha solgt bio disel, hadde den kosta skjorta å ingen hadde hatt RÅD til å bruke den.. PGA AVGIFTER!!

Hvor finner du dine fakta egentlig?? Hva ER det du baserer dine uttalelser på??

http://www.bellona.no/no/transport/37105.html

http://www.vestforsk.no/dok/samandrag/r20-98.asp

-->Den klart viktigste barrieren mot økt bruk av biodiesel i Norge er pris, selv om biodiesel i dag er fritatt for alle avgifter. Myndighetene er ikke tilhengere av en langvarig subsidiering av alternative drivstoffer (som biodiesel). Hvis bruken av biodiesel tar seg opp i Norge, kan biodiesel bli pålagt avgifter knyttet til vegslitasje, ulykker og miljø.

http://www.zero.no/transport/bio/200511151629

http://www.energigarden.no/EG-informasjon/biodrivstoff_til_transport.htm

http://www.estra.net/hvaerbiodiesel.htm

Les litt her FØR du poster innlegg som er helt på jordet. Kanskje du finner ut at det ikke er pga avgifter det ikke brukes så mye biodiesel i Norge, men heller kanskje fordi ikke "alle" kan benytte seg av det enda, og derfor ønsker ikke selskapene som tjener penger på å selge drivstoff å selge et produkt som det foreløpig ikke er noe volumsalg på.

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg klarer og bytte fjører før jeg må vise bilen jeg...

Vær du ikke så F... sikker på det du!

De kan pålegge deg å kjøre til nærmeste trafikkstasjon umiddelbart for å vise kjøretøyet.

Men dette skjer vel uhyre sjelden. MEN det kan tenkes at de plukker av skiltene dine og bestiller inntauing for deg, dersom de har mistanke til at kjøretøyet er trafikkfarlig av en eller annen grunn. Som f.eks dårlige kjøreegenskaper forårsaket av ekstrem senkning av bilen.

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær du ikke så F... sikker på det du!

De kan pålegge deg å kjøre til nærmeste trafikkstasjon umiddelbart for å vise kjøretøyet.

Men dette skjer vel uhyre sjelden. MEN det kan tenkes at de plukker av skiltene dine og bestiller inntauing for deg, dersom de har mistanke til at kjøretøyet er trafikkfarlig av en eller annen grunn. Som f.eks dårlige kjøreegenskaper forårsaket av ekstrem senkning av bilen.

Glenn

jeg tror nok det er større sjangs for at man vinner i lotto enn at det skjer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 8.5 mil og en halv time med ferje til nærmeste Biltilsyn i mitt tilfelle. hehe :lol

Det er vel i slike tilfelle de skrur av skiltene og ordner med tauing da? :lol

Det er lite smart å være "kjekk" ovenfor Statensvegvesen, de har faktisk ansvaret for å opprettholde sikkerheten på veiene våre, og de har ganske så bra fulmakter til å håndheve det. Så er man litt for "tøff i trynet" så har de en masse makt å benytte ovenfor deg og det lave kjøretøyet ditt... kiddie

Men ikke heng MEG for dette da! Jeg har da alltid kjørt LAV bil selv jeg, helt siden min første 242 i 1990...... kiddie

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

far til en kompis jobber på biltilsynet, så jeg veit jo når det er teknisk kontroll også da.. forøvrig han som skal godkjenne ombygning av bilen min...

Tj, hva skal vi vel ha volder og forskrifter for, når vi har kjente som skal håndheve regleverket??

Det eneste som skjer er at vi biter oss selv i ræva etterhvert... Ting sklir ut, og da må reglene strammes inn..

Som f.eks med PKK, i Norge kan vi foreløpig ta EU-kontrollen hos et godkjent bilverksted, mens svenskene må møte opp og vise bilene sine hos Bilprovningen, som SELVFØLGELIG er mye mer strenge enn et verksted er....

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står ikke bare i TUV papirene, det skal også stå i vognkortet.

OK

Til meg sto det i vognkortet på den forrige Volvoen min kun følgende

SENKESETT MONTER: FORAN: 95100 VA BAK: 95100 HA (110703) det i parantes er vel dato det ble godkjent

Volvo 945 GLTD 1991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tj, hva skal vi vel ha volder og forskrifter for, når vi har kjente som skal håndheve regleverket??

Det eneste som skjer er at vi biter oss selv i ræva etterhvert... Ting sklir ut, og da må reglene strammes inn..

Som f.eks med PKK, i Norge kan vi foreløpig ta EU-kontrollen hos et godkjent bilverksted, mens svenskene må møte opp og vise bilene sine hos Bilprovningen, som SELVFØLGELIG er mye mer strenge enn et verksted er....

Glenn

hvis du tror han er no snillere med meg fordi han kjenner meg så må du tro om igjen, men jeg kan komme hjem til han så ser han over bilen min og forteller meg om det er noe jeg bør gjøre anderledes før jeg kommer på bilitsynet.. så da slipper jeg 10 turer fram og tilbake pga tull...

Lenke til kommentar
Del på andre sider