Gå til innhold

Kam valg ved trim.

Ranger emnet


Roberto

Anbefalte innlegg

Hei, nå har jeg levert inn toppen til en kompiss, og han skal plane den så mye som jeg får tips om herfra...

 

Hvilken av disse kammene anbefales??

 

KG003 bra gatkam steget över KG002, varvar något mer. Bra vridmoment. Kräver insprutning. Effektökning ca 15%. Går även bra med 2X45:or. Ej B21.

 

 

KG004 bra gatkam, motsvarar Volvos K-profil. Mycket stark, drar från botten. Går att använda utan alltför mycket modifieringar.

 

 

Hvilken er "verst"? Har jo den syke 3.0 forgasseren, og den byttes til en 2.3 Ford weber om nødvendig, prøver først den 3.0...

 

Men det fikser jeg ,problemet er, hvilken kam og hvor mange mm??

 

Hilsen Robert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Nox

blir bra det ja:D får du mekka toppen din bra nok til denne da?

tror fort blir bra futt i volvoen din nå ja:)

 

 

 

Nja, blir porting, og høvling og sinnsyk gasser og grenrør så blir det sinnsyk volvo!!:D Men kammen tar pokkermegta TO MÅNEDER!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

Trenger alternativ kam, kan noen hjelpe???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja.. ikke godt å si. ga 650 for den, så jeg vil nok ha en god del mer for den. egentlig har jeg lyst til å beholde den selv men..

vet mwb har en litt sliten a kam som er slipt til ca 300 grader som han sikkert selger billig. du kunne brukt den til du får tak i kg7 kammen kanskje? ellers må det vel være noen andre her som har en litt heftig kam å selge kanskje...

du bor jo i bergen så åsane høggeren har kanskje no.. det sitter jo noen gromme kammer i de gamle b23E motorene. fra 79 til 81 sitter det H kam (hakket grommere enn k) og fra 81 til 83 har disse motorene K kam.. er jo mulig det finns no sånnt på åsane høggeren kanskje...

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at når jeg høvler hele 2mm av toppen, så må jeg ha en syk kam for å kompansere for den høye kompresjonen.. En slipt A-kam vil neppe holde..

 

Høggeren er så dyr, at jeg går ikke dit om det snør elefanter... Han sier glatt 4000for en kam.

 

Noen flere ideer? SKulle hatt en kam, H kam er jo aktuelt, K er kanskje litt for pingle...

 

 

Får håpe noen har noe gromt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke for å virke negativ.

men gi faen i gassere, det er så utroli mye mer gøy med turbo!

å for dei pengene du legger ut på gassere å annet kjafs så kunne du fått deg en gøyal turbo motor.

få dei tak i en at sats, eller no lignende, eller kjøp en komplett 230ft! går mye mye bedre en det den webber trimma doningen din kommer til å gjøre!!!

sugmotorer hører fortiden till!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker sugemotorer bedre jeg, har vel å merke en grom turbomaskin selv, men sugemotor er litt greiere på mange måter da.. Misforstå meg rett, jeg liker turbo, og vil nok bygge nok av turbomaskiner i tiden som kommer, men det er noe med sugemotor..

 

Uansett, så er det billigere med dette "skvipet" som jeg putter sammen her, jeg høvler toppen gratis, fikk forgasseren, og det eneste som koster meg noe er kammen......

 

En turbomaskin koster garantert mer enn 2500kr......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår