Gå til innhold

Bilder fra messen i Las vegas

Ranger emnet


Opeth

Anbefalte innlegg

Dag,

 

Jeg kjenner faktisk Bobby Riley VELDIG godt (Du kan jo spørre han hvem som er favoritt dommeren hans i dB Drag Racing...mens du er igang, spør Alma Gates og Scott Owens (Edge Audio) (Jeg har faktisk, som eneste person utenom Edge Audio Teamet, deres Team skjorte) samtidig mens du er igang ;) ).... og ja, jeg vet hva Bobby har sagt om ampen, derfor skrev jeg det på Norsk her....

 

Når jeg først hørte om denne ampen for leeenge siden, så trodde jeg ikke det var mulig....

*Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF)

 

Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Klippet og limt fra Termpro-forumet skrevet av Bobby Riley:

 

"You need to throw out what you know about how an amplifier makes power and start over."

 

"When you see how the amplifier works, you will ask yourself "Why didn't I think of that??!!!"

 

Du kunne jo vært litt mer oppfinnsom da Tor Steinar, noen kunne jo tro at du vet noe ikke vi andre vet! :crazysant

 

Mvh

Dag Johansen

 

Kanskje jeg faktisk VET noe dere andre ikke vet... Husk på at jeg er en av 3-4 personer i verden som bestemmer hva slags amper som er godkjent i dB Drag Racing ;) Så vi får faktisk greie på litt av hvert, men det kan jeg ikke utdype mere før eventuelt produsenten gjør det selv...

 

For å si det på en annen måte, jeg har sett inni endel prototyper av heftige amper, for å se om de er godkjent eller ikke...

*Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF)

 

Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg faktisk VET noe dere andre ikke vet... Husk på at jeg er en av 3-4 personer i verden som bestemmer hva slags amper som er godkjent i dB Drag Racing ;) Så vi får faktisk greie på litt av hvert, men det kan jeg ikke utdype mere før eventuelt produsenten gjør det selv...

 

For å si det på en annen måte, jeg har sett inni endel prototyper av heftige amper, for å se om de er godkjent eller ikke...

 

 

Ok, men da synes jeg pinadø at du skal fortelle oss litt om konstruksjonen! knock :hello:

 

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men da synes jeg pinadø at du skal fortelle oss litt om konstruksjonen! knock :hello:

 

Mvh

Dag Johansen

 

Desverre så kan jeg ikke det....

Jeg har skrevet det Bobby har skrevet fordi Bobby er veldig involvert i RF (Han har faktisk ganske mange aksjer i RF), og det han sier regner jeg med som offentlig info...

*Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF)

 

Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den forsterkeren har jo enkelt og greit 3125F kapasitans da, ved 140V. der er vel svaret tenker jeg. og max strømtrekk var oppgitt til 300A så vidt jeg vet. men dette gjør Ikke at den kan levere mer enn den trekker over tid. en gang vil kondensatorene bli tomme. til musikk er det denne forsterkeren gjør at den gjevner ut strømtrekket, sånn at den trekker en gjevn lav strøm hele tiden, i stedenfor nesten ingenting, og plutselig sinnsykt mye når det kommer ett basslag.

 

regelen for RMS effekt er at den skal klare å levere effekten i 15 minutter. men vi får se hva som skjer når noen får tak i den, og tester hvordan den oppfører seg Etter at kondensatorene er tomme... ved så mye kapasitans er den fint i stand til å levere mye effekt og trekke nermest ingenting, men ikke over lang tid. klarer den 15 minutter, javel, da har RF sitt på det tørre etter spesifikasjonene, og jeg blir imponert, men hvis den klarer det 24/7 begynner jeg å jobbe med noe annet enn elektronikk tror jeg..

 

hvis RF faktisk hadde funnet en måte å unngå ohms lov på hadde de nok aldri vist dette kun ved å lage en forsterker, for som sakt tidligere å tråden hadde de da klart å få en effektivitet på over 100%, og hatt så mye penger at de omtrent ikke hadde klart å kvittet seg med alt om de så prøvde så godt de kunne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, virker sånn.... på en måte

 

altså når påstanden at det trengs bare 30Amper for å yte 1000watt blir det eneste som vi får vite så er ikke rart at man spekulerer og får ikke dette til å stemme... ingen som forteller om den ampen kanskje også trekker 30Amper i hvilestrøm eller konstant for da kan man fakstisk ladde opp et kondensator/batteri bank som kan levere større mengder strøm i korte pulser.

 

Ellers er jo andre metoder med et transistor i den ene enden av en spole i den motsate -såkalt Linear Pump Tracker. som velkjent vil en spole "motsette seg" mot endring av magnet feltet sitt og man utnytter den energien som blir lagret her... en veldig forenklet og kjapp forklaring på en ny og spennende forsterker teknologi som er under utvikling. Ellers en "direkt drevet" PWM er under utvikling... som velkjent er en PWM power supply puls bredd modulert og avhengi av strøm behovet i forsterker delen men mer likt en "digital forsterker" så vil selve signalen regulere strøm mengden som PWM vil "levere" direkt til elementene... utenom utgangs transistorer og dems "ulemper".

 

ellers bruker man som ofte ca 2 til 7 Amper i en PWM basert forsterker til normal lytting. så 30Amper konstant forbruk -om det er tilfelle- er ikke så imponerende lite akuratt... ;)

 

så jeg gleder meg til å høre om den innovative teknologien isåfall, og at man er litt tvilende og nedlatende er jo bare å forvente når RF ikke kommer med nærmere og relevante opplysninger. I USA er slike ting ganske så fort "patent registrerte" så de burde ikke frykte noe ved å lufte litt på slører på en så unik og som sagt innovativ teknologi.

 

En annen ting som jeg ikke fikk helt med meg var om den spilte vanslig musikk eller var den bare ment til dB Drag?? er den fulltone med andre ord? hmmmmmmmmm ;)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den forsterkeren har jo enkelt og greit 3125F kapasitans da, ved 140V. der er vel svaret tenker jeg. og max strømtrekk var oppgitt til 300A så vidt jeg vet. men dette gjør Ikke at den kan levere mer enn den trekker over tid. en gang vil kondensatorene bli tomme. til musikk er det denne forsterkeren gjør at den gjevner ut strømtrekket, sånn at den trekker en gjevn lav strøm hele tiden, i stedenfor nesten ingenting, og plutselig sinnsykt mye når det kommer ett basslag.
Så da må altså forsterkeren nærmest "stå på" en stund uten å bli brukt for å få ladet seg opp og bli klar til bruk? Slik at det vanlige strømtrekket kun blir en slags vedlikeholdslading?

 

Kan ikke snart noen bygge inn en Yellow Top eller noe inn i en forsterker, så vi blir ferdig med det maset her? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var mye fint innen bilstereo på messen!

Nå tok vell ikke jeg mest bilder av bilstereo stasj..

 

Men noen bilder klarte jeg å ta :

 

 

semapics05%20075.jpg

 

 

 

sema05%20002.jpg

 

 

 

semapics05%20217.jpg

 

 

 

semapics05%20120.jpg

 

 

Pluss ca 300 bilder til her!

http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler"

http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters"

http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie"

http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da må altså forsterkeren nærmest "stå på" en stund uten å bli brukt for å få ladet seg opp og bli klar til bruk? Slik at det vanlige strømtrekket kun blir en slags vedlikeholdslading?

 

Kan ikke snart noen bygge inn en Yellow Top eller noe inn i en forsterker, så vi blir ferdig med det maset her? :D

så vidt jeg kan forstå så er det en lignende løsning de har brukt ja. men jeg kjenner ikke til forsterkeren, så jeg kan ikke uttale meg om noe som helst fakta. jeg må vente som alle andre. men jeg vil Tro det er det prinsippet de bruker.

 

men det jeg Vet er at det er fremdeles ikke lagd en eneste elektrisk duppeditt med mer enn 100% i virkningsgrad, så den yter ikke mer en den trekker uansett med dagens teknologi. men hvis de påstår det, og at det er en ny teknologi, så er jeg villig til å lære. men jeg tviler personlig veldig sterkt på at den klarer seg 24/7 med 15kW ut og 300A inn ved 12-16V.

 

selv med batteri som du nevner, får vi fremdeles ikke mer ut en vi dytter inn. vi må fremdeles lade batteriet, på samme måte som med kondensatorene... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den forsterkeren har jo enkelt og greit 3125F kapasitans da, ved 140V. der er vel svaret tenker jeg. og max strømtrekk var oppgitt til 300A så vidt jeg vet. men dette gjør Ikke at den kan levere mer enn den trekker over tid. en gang vil kondensatorene bli tomme. til musikk er det denne forsterkeren gjør at den gjevner ut strømtrekket, sånn at den trekker en gjevn lav strøm hele tiden, i stedenfor nesten ingenting, og plutselig sinnsykt mye når det kommer ett basslag.

 

regelen for RMS effekt er at den skal klare å levere effekten i 15 minutter. men vi får se hva som skjer når noen får tak i den, og tester hvordan den oppfører seg Etter at kondensatorene er tomme... ved så mye kapasitans er den fint i stand til å levere mye effekt og trekke nermest ingenting, men ikke over lang tid. klarer den 15 minutter, javel, da har RF sitt på det tørre etter spesifikasjonene, og jeg blir imponert, men hvis den klarer det 24/7 begynner jeg å jobbe med noe annet enn elektronikk tror jeg..

 

hvis RF faktisk hadde funnet en måte å unngå ohms lov på hadde de nok aldri vist dette kun ved å lage en forsterker, for som sakt tidligere å tråden hadde de da klart å få en effektivitet på over 100%, og hatt så mye penger at de omtrent ikke hadde klart å kvittet seg med alt om de så prøvde så godt de kunne.

 

hva er det du babler om her egentlig??? du kan tydlig ingenting om kondensatorer.. når de blir tomme???? ohhh my god!!! syns du sa du kun skrev om ting du kan, og dette her kan du ikke!!!PS: kondiser tømmes aldri, ikke før batteriet eventuelt er utladet!! kondisene bare følger spenningen kontinuerlig og gir fra seg strøm og lades opp avhengig av virken side spenningen er på !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

matador: det er en fulltone klasse A/B forsterker ja. en 4-kanaler så vidt jeg forsto. de brokoblet 2 av kanalene til å drive alle subene der, og de 2 andre kanalene til å drive toppregisteret med. med mindre jeg har missforstått noe.

 

klasse A/B? hehe... og full tone? men trodde det var snakk om 30Amper til 1000watt... knock

 

ellers etter å ha sett dette bilde så tror jeg kan montere en mikrobølgeovn bak i bilen og presentere som nyhet gitt... :tannløs eller pengeskapp kan være også no? damndamn

 

uansett mye fint og bra som blir laget men jeg er mest opptatt av selve lyden: hvor bra kan mye av de nye ampene låtte kontra "old school" duppe dytter -før "effekt" var viktig?? :lol

 

 

semapics05%20075.jpg

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er det du babler om her egentlig??? du kan tydlig ingenting om kondensatorer.. når de blir tomme???? ohhh my god!!! syns du sa du kun skrev om ting du kan, og dette her kan du ikke!!!PS: kondiser tømmes aldri, ikke før batteriet eventuelt er utladet!! kondisene bare følger spenningen kontinuerlig og gir fra seg strøm og lades opp avhengig av virken side spenningen er på !!!

neivel, jeg kan vel ingenting som du sier. du har helt rett. og siden jeg kun skal snakke om det jeg kan som du sier, så er det vel like greit at jeg drar da, for du kan jo alt bedre enn meg?

 

her er det snakk om at "batteriet" du nevner, eller strømkilden, faktisk BLIR overbelastet, ettersom den kun er på 300A (da dette var det forskterkeren aldri skal trekke mer enn), og forsterkerkretsen selv trekker nermere 1200A +/- ved batterispenning for å generere 15kW.

 

hva skjer med en overbelastet strømforsyning? spenningen faller.

hva skjer når strømforsyningen ikke klarer å levere høy nok spenning og det er kondensatorer tilkoblet? da tar kondensatorene over som en strømreserve og leverer det strømforsyningen ikke klarer selv, inntil de også etterhvert utlades og havner under den spenningen hvor forsterkeren klarer å jobbe optimalt, og da ser jeg på de som "tomme", selv om det alltids vil være noe igjen i dem.

hvis dette er så veldig feil, så lær meg heller det riktige i stedenfor å klage og kjefte...

 

matador: mener å huske når jeg leste at det var en 4-kanals A/B forsterker ja. å de sa at lyden var veldig god på den også. så det gjennstår jo å se når den kommer på markedet om noen månder. :)

 

edit: beklager at dette ble veldig off topic...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår