Gå til innhold

Bilder fra messen i Las vegas

Ranger emnet


Opeth

Anbefalte innlegg

matador: mener å huske når jeg leste at det var en 4-kanals A/B forsterker ja. å de sa at lyden var veldig god på den også. så det gjennstår jo å se når den kommer på markedet om noen månder. :)

 

hehe... da bør nok jeg skaffe meg skyboks for å få den i bilen.... sikker "nok" av effekt i den til frontsettet mitt yodude tror jeg greier meg med mine gode og gamle ampene mine, hva blir prisen på den tror noen?? :eek: hehe... ellers er jo "rakketforsker og romfjærts dr master professoren" i gang igjen... :lol aneglsmili

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja det var mye fint innen bilstereo på messen!

Nå tok vell ikke jeg mest bilder av bilstereo stasj..

Du tok ikke noen bilder på CES-messen i helgen som var da, som denne tråden handler om? ;) De der er jo fra SEMA ifjor...

 

Kan ikke snart noen bygge inn en Yellow Top eller noe inn i en forsterker, så vi blir ferdig med det maset her?
selv med batteri som du nevner, får vi fremdeles ikke mer ut en vi dytter inn. vi må fremdeles lade batteriet, på samme måte som med kondensatorene...
Joda, men om fabrikanten "får lov" til å lade opp forsterkeren først før måling, kan man jo ta ut ganske mye effekt på et RMS-kvartér og bare trekke 1A fra en ekstern strømkilde... ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klippet og limt fra Termpro-forumet skrevet av Bobby Riley:

 

"You need to throw out what you know about how an amplifier makes power and start over."

 

"When you see how the amplifier works, you will ask yourself "Why didn't I think of that??!!!"

 

Du kunne jo vært litt mer oppfinnsom da Tor Steinar, noen kunne jo tro at du vet noe ikke vi andre vet! :crazysant

 

Mvh

Dag Johansen

 

ps: kondensator er nok svaret her... har forsøkt å forklare dette men men :) hehe.. utrolig hva en stor nok kondis kan kompensere for ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26kw with hard clippen. It is a 4ch amp that can be bridged to 2ch

500 watts x 4 @ 4 ohms

1000 watts x 4 @ 2 ohms

2000 watts x 4 @ 1 ohm

3750 watts x 4 @ .5 ohm

2000 watts x 2 @ 4 ohms bridged

4000 watts x 2 @ 2 ohms bridged

7500 watts x 2 @ 1 ohms bridged

(Conservatively rated power numbers)

Hybrid design equals more power with less current draw

Typical amplifiers draw 150 amps per 1000 watts

HT Technology draws around 30 amps per 1000 watts.

 

"I talked to one of my good friends at Rockford Corp today. The amplifier has the ability to draw only 30 amps per 1,000 watts RMS because it has a massive capacitor (about 4,000 farads) inside it to supplement power supply input. But the amplifier still draws WAY more then 30 amps per 1,000 watts. It is just that a lot of that electricity is provided by the internal capacitor."

Tatt fra RF sitt forum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"I talked to one of my good friends at Rockford Corp today. The amplifier has the ability to draw only 30 amps per 1,000 watts RMS because it has a massive capacitor (about 4,000 farads) inside it to supplement power supply input. But the amplifier still draws WAY more then 30 amps per 1,000 watts. It is just that a lot of that electricity is provided by the internal capacitor."

Tatt fra RF sitt forum

 

dette har vi jo krangla om før :) hehe (og som vanlig så forsto dere ikke det).. fint å se at noen jaffal vet åssen ting bør være).

 

ps: legg merke til at de kun bruker 0/1 AWG kabler inn på den massive forsterkeren!! For å få til dette, så vil den forsterkeren (tror jeg) trekke konstant strøm i en gitt mengde kun for å lade kondisene.. Denne strømstyrken vil ikke overhode endres selv om du får kraftige basslag og varierende musikk. den vil kun endres når du vrir opp lydstyrken..

 

se forøvrig min Guide her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette har vi jo krangla om før :) hehe (og som vanlig så forsto dere ikke det).. fint å se at noen jaffal vet åssen ting bør være).

 

ps: legg merke til at de kun bruker 0/1 AWG kabler inn på den massive forsterkeren!! For å få til dette, så vil den forsterkeren (tror jeg) trekke konstant strøm i en gitt mengde for å lade kondisene.. Denne strømstyrken vil ikke overhode endres selv om du får kraftige basslag og varierende musikk. den vil kun endres når du vrir opp lydstyrken..

 

se forøvrig min Guide her

Sier ikke at han har rett, men siterer utsagn fra RF

 

EN nyhet fra earthquake

CES2006_280.sized.jpg

Flere bilder her http://www.sound-solutionz.com/gallery/CES-2006-pics?page=35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke mye nytt sånt sett men en ting er teorien men litt annerledes i praksis, da en virknings grad likt 0 -altså 100% effektivitet- er enno ikke teknisk mulig... den ampen er nok ment til å drive Jack Hammer tenker jeg... men for all del: man lærer så lenge man lever!! yodude men som soocool nevnte: en kondis er en undervurder duppedytt som kan gjøre mirakler !!... :tannløs

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke mye nytt sånt sett men en ting er teorien men litt annerledes i praksis, da en virknings grad likt 0 -altså 100% effektivitet- er enno ikke teknisk mulig... den ampen er nok ment til å drive Jack Hammer tenker jeg... men for all del: man lærer så lenge man lever!! yodude men som soocool nevnte: en kondis er en undervurder duppedytt som kan gjøre mirakler !!... :tannløs

 

ps: mere OT:

lærer om du er åpen for å lære!! ikke når du er som mange andre her, le deg ihjel av ting du ikke har hørt om før, fordi du tror det er svada.. mange av disse såkalte "ekspertene" som liksom har råderett til å spre ut "fakta", skriver jo bare tull fra A til Å :mad: (alt som står i "gåseøyne" forstår du sikkert hva jeg egentlig mener om) ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ps: mere OT:

lærer om du er åpen for å lære!! ikke når du er som mange andre her, le deg ihjel av ting du ikke har hørt om før, fordi du tror det er svada.. mange av disse såkalte "ekspertene" som liksom har råderett til å spre ut "fakta", skriver jo bare tull fra A til Å :mad: (alt som står i "gåseøyne" forstår du sikkert hva jeg egentlig mener om) ...

 

 

Du kan si hva du vil, men jeg er fortsatt ikke overbevist.

Selv om jeg nå har blitt forklart teknikken bak denne konstruksjonen sier jeg ikke "wow, at jeg ikke tenkte på det før....".

Dette handler kun om omgåelse av etablerte fysiske lover og etablerte målemetoder.

Jeg står på mitt og sier fortsatt: Denne forsterkeren kan IKKE produsere 1000 watt på 30 ampere strømtrekk!

Den kondensatoren fungere kun som en buffer og vil ikke kunne yte det resterende strømforbruket over tid!

 

 

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nettopp det samme jeg har prøvd å fortelle også. den vil klare det en stund, men kondensatorene klarer ikke å holde den oppegående evig, og den Vil trekke mer strøm dersom den skal klare å levere 15kW 24/7. men dette er ikke noe krav, så det er godt mulig den klarer å holde det den lover. altså minst 15 minutter. men sier absolutt ikke "wow" jeg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved ideell simulering:

4000 F faller fra 14,4 V til 12,6 V på 8 sek ved 1000 A strømtrekk.

 

SÅ lenge holder det...

Kan i tillegg trekke fra litt siden kondensatoren ikke er ideell.

 

 

Mvh

Stian

Mvh Stian

 

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår