Gå til innhold

Mulig bygging av 745 på meg...

Ranger emnet

V940R6

Anbefalte innlegg

skal ned å kikke på en 745 nå straks ,kanskje det blir bygget opp med B6304FS samt bruke 940'en som donorbil... tror det kan være fett. har hånd på en norsk bil med litt rust og en liten skade på hjulbuen bak... sikkert greit nok ,skal se nøye etter rust der den gamle 745 min hadde det.

Noen meninger om hva jeg kanskje kan gjøre...???

Edit: siden innlegget ble lagt inn så ble det lagt på is frem til jeg kom over en 1989 745GL som er innkjøpt.

745skrtt.jpg

Blir litt endringer i planer når det gjelder motor o.l....

men men ,er jo fruen som skal bruke den mest...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

He he.. vi får se.

Evt planer blir som følger:

*B6304FS siden motor mangler.

*Sort skinn... har komplett 99% strøkent...

*940-front, evt -92 960 med racestuk...

*tonede ruter, ikke harrysoting som jeg har bedrevet...

*senking

*felger og dekk fra interdekk...

*takvinge.

*senk og avstiving...

*LSD-diff...

*Recaro barneseter???:p

Bilen vil trolig bli enten svart eller svart med lillaskjær i sollys...

men får se hva jeg gjør....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt litt dialog med Volvohuggeren idag (Åsane Bilopphugging) og diskutert litt. Skal ned ca 30 og kikke på bilen, får se hvor bra den er under. Så at gulvet har vært sveist opp igjen ,og kunne ikke se noen hull fra oven. Fant et dårlig sted ,standard på 700, rett under baksetet der tanken er festet.

Satser på å blåse over og under ,hive på arcanol eller rustbeskyttende masse (som også isolerer og ikke kleber).

Skal prøve å få ned prisen, er jo ikke dører med ,men fant ut at jeg hadde 4 strøkne dører i kjelleren til min far... og har jo 2 bakluker fra jeg taket den gamle da....

Tullingen som eide den før hadde dunket borti uten forsikring ,så han solgte den bare for å slippe utlegg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå leitet gjennom "delelageret" mitt.. Der fant jeg følgende:

* komplett sort skinninteriør til 745/945 frem til-93

* 960 dashbord-midtkonsoll

* varmeapparat 960( ECC ) klima....

* 4 rustfrie dører fra -86.. og de er 110% rustfrie...

* paneler til hele bilen inni samt gulv i bagasjerom

* komplett front til 740, dropper 960 inntil videre

* hvite blinklys awr

* tank

* ledningsnett

* "sperreaksling" ,blir kanskje true-track med tid og stunder

* motor yummy

* ruter

* takluke

* bakluker 2 stk...

* hjemmelagede dørsider for anlegg...

oppdaterer snart med bilder av lageret... bilen kommer 30..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he... nå har jeg funnet den perfekte løsningen for å montere sub i bagasjerommet på 745'en uten at jeg stjeler plass til barnevognene...

Det er nemlig det som er roten til stv-prosjekt... 2 vogner.. det går jo ikke i en sedan ,så den selges i juni/juli deromkring....

Subben plasseres mellom reservehjulet og gulvet over i en spesialkonstruert kasse for best mulig lyd... trolig med en smart løsning som ikke hjør at elementet kan bli ødelagt av ting som faller ned. monterer vel et slags gitter da. så må jeg finne er fin plassering av forsterker. Noen som har ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Har foreløpig stoppet opp i prosjektet nå. Hadde nesten taket på en søvfarget -90 745 i sandnes ,men så var det en som hadde tatt kjøp på den akkurat da jeg skulle si at jeg ville ha den. 13000 kr med 400000 på telleren. bilen så bra ut.

Den hos huggeren har jeg droppet av diverse grunner ,den viktigeste er tid.

Ser om jeg kjøper en i løpet av sommeren som jeg kan bruke høsten på å sette i stand. Har husprosjekt på gang også så jeg må prioritere litt(kjipt men sånn er det)... Men jeg skal ha en 740 stv. Hvis noen kjenner noen som har en slik med defekt motor og relativt lite rust ,send en pm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
Har foreløpig stoppet opp i prosjektet nå. Hadde nesten taket på en søvfarget -90 745 i sandnes ,men så var det en som hadde tatt kjøp på den akkurat da jeg skulle si at jeg ville ha den. 13000 kr med 400000 på telleren. bilen så bra ut.

Den hos huggeren har jeg droppet av diverse grunner ,den viktigeste er tid.

Ser om jeg kjøper en i løpet av sommeren som jeg kan bruke høsten på å sette i stand. Har husprosjekt på gang også så jeg må prioritere litt(kjipt men sånn er det)... Men jeg skal ha en 740 stv. Hvis noen kjenner noen som har en slik med defekt motor og relativt lite rust ,send en pm.

si fra vis du kjøper deg en da.. har mange deler jeg:)

2 FAST 2 FØRRR

1998 Saab 9-5 Turbo

1988 volvo 245 Glt

x1969 volvo 142

x1993 volvo 940 tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...