Gå til innhold

Porsche 911 clean

Ranger emnet

Hansy

Anbefalte innlegg

Heisann

Dette blir min første skikkelige modifisering av modellbil,bilen jeg valgte er porsche 911.

Grunnen var at jeg skulle lakkere den med sprayboks uten noe forarbeid,bare rett på lakken.Jeg gjorde det og det gikk strålende,men andre lag kom på og lakken ble ødelagt,så nesten ut som sprekker.

Dermed bestemte jeg meg for å lage en skikkelig bil av dette,med forarbeid og mods.

Her er bilen først:

porsche002Small.jpg

Bilen er ihovedsak noe racinggreier med masse harry klistremerker på,men dette fjerna jeg rett etter at jeg kjøpte den.Mye fetere..

Men hvit bil er kjedlig i lengden,så derfor modifiserer jeg denne..

Slik så den ut etter første lakkering:

DSC08911Small.jpg

Og slik ser den ut nå:

DSC08922Small.jpg

DSC08921Small.jpg

Planene videre er å cleane håndtak og blinkelys,få speilet helt fjerna,lakkere hele greia,kanskje cleane støtfanger-lysene i front..osv.

Mer vet jeg ikke,kom med tips! :D

MVH Hansy

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Dette blir min første skikkelige modifisering av modellbil,bilen jeg valgte er porsche 911.

Grunnen var at jeg skulle lakkere den med sprayboks uten noe forarbeid,bare rett på lakken.Jeg gjorde det og det gikk strålende,men andre lag kom på og lakken ble ødelagt,så nesten ut sprekker.

Dermed bestemte jeg meg for å lage en skikkelig bil av dette,med forarbeid og mods.

Her er bilen først:

porsche002Small.jpg

Bilen er ihovedsak noe racinggreier med masse harry klistremerker på,men dette fjerna jeg rett etter at jeg kjøpte den.Mye fetere..

Men hvit bil er kjedlig i lengden,så derfor modifiserer jeg denne..

Slik så den ut etter første lakkering:

DSC08911Small.jpg

Og slik ser den ut nå:

DSC08922Small.jpg

DSC08921Small.jpg

Planene videre er å cleane håndtak og blinkelys,få speilet helt fjerna,lakkere hele greia,kanskje cleane støtfanger-lysene i front..osv.

Mer vet jeg ikke,kom med tips! :D

MVH Hansy

har samme bilen selv med gule/blå felger lakkes i dag!!skal bli svarte felger...

min er metallbyggesett men jeg gadd ikke sette på den stygge dekoren...

2000 Galloper Super Exeed 2,5 TDI, selges

1986 Ford Scorpio 2,0 CL, reservebrakka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er all lakk fjerna,og jeg har pussa med p-240 papir etter bruk av p80 for å få bort gammellakken.

Ble litt ripete noen plasser,men ingen fare :P

Har sparklet igjen dørhåndtakene,så jeg vet ikke åssen det blir,får se om jeg orker å grunne med en gang,at jeg ikke bare kjører en rude med finere papir..hmm

Bildene er her iallefall!

DSC08928Small.jpg

DSC08927Small.jpg

DSC08929Small.jpg

DSC08930Small.jpg

Kom med kommentarer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser veldig bra ut ja. Lov meg én ting bare; gjør noe med speilene om du skal sette dem på igjen. ;)

porsche002Small.jpg

Dessverre en vanlig feil fra mange produsenter, de får av en eller annen grunn ikke Porsche-speil til å se riktige ut. Altfor høy fot på de der, og høyrespeilet skal sitte lenger tilbake på døra enn venstrespeilet, såvidt jeg husker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for komments!

Mort1n:Har du bilder av bimmeren i skikkelig lys?så jeg får se lakken?

Transmedia:Speilene kommer IKKE på..bare så du er klar over det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider