Gå til innhold

B230K 88mod fusker... trenger hjelp..

Ranger emnet

Vomaz

Anbefalte innlegg

dama har litt problemer med bilen sin.. det er en Volvo 240 GL 88mod med b230K motor.. kjørt ca 270-280km

hun har avog til problemer at den stopper når hun har startet å kjøre.. å man må hele tiden passe på chocken.. alt etter hvordan motoren "går"..

hun var på verksted med den får å få det sjekket, men de fant ikke ut noe.. såe jeg tenkte å gå over plugger, kullstift i fordelerlokk, pluggledninger, filter osv osv.. men har ikke kommet så langt, da det er nokså kaldt ute å har ikke garasje å stå i...

når jeg tittet ned i motoren så alt tilsynelatende ok ut.. men en vakumslange var satt en skrive i.. (plugget ijenn)

noen som kan komme med ide om ka som bør sjekkes og prøves FØR man bytter motor?

mvh

Vinjar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal se over motoren på søndag dersom været tillater det..

såe da skal jeg se om ikke jeg får den i stand..

dersom det blir byttet motor blir det mest sannsynlig en innsprut b230e/f elno..

hun sa hun kunne tenkt seg litt mere krefter når hun kjører, så jeg har også tenkt på turbomotor.. men får se hva hun vil bruke på motor da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

k motoren min begynte å kødde, gadd ikke å feil søke, så stakk en tur på hoggeren,

handle liste:

tenning fra A motor og forgasser fra ford granada eller tidlig sierra 2liter.

tenninga var bare å bytte, filte opp hullene for å få forgasseren til å passe på insuget, og litt "redor felgen" på speed,en.

fuker meget bra, bliren bruker vel ca literen på mila ved blanda kjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

k motoren min begynte å kødde, gadd ikke å feil søke, så stakk en tur på hoggeren,

handle liste:

tenning fra A motor og forgasser fra ford granada eller tidlig sierra 2liter.

tenninga var bare å bytte, filte opp hullene for å få forgasseren til å passe på insuget, og litt "redor felgen" på speed,en.

fuker meget bra, bliren bruker vel ca literen på mila ved blanda kjøring.

har tenning liggende.. ;) har faktisk en sierra-gasser også... fra en lekebil:D

bilen hennes bruker nå ca 1 på mila men så blir det stort sett bare småkjøring.. ska se litt nærmere på gasseren:) evt bytte den å tenninga.. må høre hva hun sier om det først..;) selv om det er "lettere" å få tilgivelse enn tillatelse:P :tannløs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en volvo 240 gl 1987 mod med en b230 k. har det problemet at bilen ikke vil gå ordentlig på tomgang i begynnelsen, men etter man har kjørt en liten tur så blir den bra. men før jeg skiftet en del slitedeler i sommer så funker den som bare faen :p

skiftet plugger, pluggledninger, coilledning, fordelerlokk og rotor, termostat, tettet en vakumslange + en annen slange bak med torpedoveggen, har skiftet bensinfilter, oljefilter, luftfilter, kjølevæske og olje, + 2 kontaktfeiler. bilen gikk renere etter det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider