Gå til innhold

min volvo motor

Ranger emnet


bilgal86

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke helt hvilken volvo motor jeg har. I vognkortet står det at det er en b23et turbomotor, greit nok. Motoren er en 8 ventiler med mekanisk innsprøyting. Men fordeleren er ikke foran på motoren, litt på venstre side. Den fordeleren jeg har er helt bak på motoren. Så jeg skjønner ingenting. Jeg finner ikke bensinfilteret eller bensinpumpa. Får ikke start på bilen, lukter litt bensin så regner med at det er det som er problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

531topp=230ET

405topp=B23ET

 

men filteret er vel rett bak lykta på motsatt side av luftfilteret..er der på min F hvertfal(mener nå det er drivstofffilter da) og pumpa er der under førersetet.. ikke helt sikker men mener det er slik.. men uansett, hvis det er en orginal turbobil, så har vel aldrig B23ET kommet i 740? eller var det den på begynnelsen muligens..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bilen jeg har har vært en 1984 740 gl med b230a motor. Senere har det blitt byttet motor.

Skreiv dessverre litt feil tidligere, fordeleren skal jo vanligvis være på høyre side, ikke på venstre side :p

 

Har ikke problemer med fordeleren, bare lurte på hvorfor den var bak toppen :p

Øhh...den er vel helst på venstre side hvis den ikke sitter bak på toppen..;)

Fast, faster, to fast, DEAD!

 

*Volvo 240GL++ 1989*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk start på den i sted, for første gang på flere uker :p

men turtallet dro rett opp til 2000 rpm, så etter en stund datt den fort ned å kveltes, så startet jeg den opp igjen og klarte å holde turtallet litt oppe ved å pumpe litt på gassen. holdt på sånn i 2-3 min så stoppet jeg bilen å satt varmekolben fast foran på bilen. er jo 12 minus ute da :p så skal vente en liten stund før jeg prøver å starte den igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du skal høre en summelyd fra bensinpumpa når du setter på tenninga.. få en kompis til å gjøre det når du ligger under bilen å hører

 

på min F(med LH-2.4) kommer ikke pumpa før jeg vrir nøkkelen helt over..er ikke noe oppbygging av trykk når jeg setter den i 2. hakk.. men du hører tydelig summing når den går, så da vil den jo også gå når du kjinner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår