Gå til innhold

Eventuelle problemer

Ranger emnet

Cmon

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe en golf III 1,8

Det er spesielt to stk det står mellom.

92' med 180000 km

93' med 210000 km

Skal nok dra å se på dem snart. Er det noe spesielt jeg bør være obs på?

Noen spesielle plasser å sjekke etter rust?

Kan det være problematisk med så lang kjørelengde?

Hva er største brukbare felg/dekkdimensjon med 40mm senking?

Vil det fungere med 17", og vil det bli ubehagelig å kjøre?

Håper på hjelp fra der som nok har en del mere peil enn meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk eksosanlegg, bremser og servicehefte

har selv en golf 3 som har gått rimelig langt (185000) og eneste jeg har måttet skiftet er eksosanlegg, bremseklosser og tromler.

er du uheldig og kjøper en bil som ikke har blitt vedlikeholdt godt nok så kan det for bli et dyrt kjøp.

jeg kjører med 215/40/17" og er ikke direkte ubehagelig

har planer om å senke den 35 eller 40mm, er spent på om det begynner å subbe, men det er da alltids mulig å valse litt hjulbuer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Ser du planlegger kjøp av Golf III? Det er fornuftig! :)

Jeg har selv en 1993 Mod. Golf 1.8 GL som har gått 214 000 (gaaanske langt). Jeg har hatt den siden den var gått 175 000, og har ikke hatt store problemene. Den starter lett som pokkern og bruker ikke olje. Eneste jeg har skifta på den er vel: Eksosanlegg (som nå er utbytta til Eff. anl.), bremseklosser+skiver, hjul lager rundt om og et styreledd. Jeg er meget fornøyd med bilen. Jeg kan jo også nevne at gearkassa mi røyk på søndagen da, men det skal skiftes og fikses neste helg (Golf III har forresten ikke verdens sterkeste gearboks).

Tror IKKE du skal ha store problemer med 17" hjul og 40 mm senking! Jeg har høydejusterbart senkesett, og min er senka rundt 100 mm (dvs. hjulbuene henger godt nedover dekka) og jeg har 16" felg med 205/45/16. Jeg skraper litt skjermer så klart, men det er bare en gooood lyd :rolleyes:

Men om du har planer om å kjøpe Golf III, så kan du jo kjøpe min etter at jeg har satt i ny gearboks :)

Har komplett rieger styling liggende (frontleppe, sideskjørt og hekkskjørt), som er klar for lakkering i slutten av denne mnd. Momo ratt- girkule - pedaler. STOOOOOOR stereo. Kamei grill, Golf 4-lykter m/øyelokk. Sota baklykter, justerbart senkesett, effekt anlegg, sota ruter, el. soltak/speil/vinduer. sentrallås, alarm.

Om dette faller i smak, kan du jo alltids sende meg en PM :)

MVH Audun

1988 Peugeot 405 MI 16

1993 Golf 1.9 TDK

x 1993 Rieger Golf

x 1988 Peugeot 405 MI 16

x 1982 Toyota Starlet 1.3 DL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vr6 en min ruller på 215/40/17 med 40mm senkning, den tar i hjul husa bak når det er fem i bilen og full tank og veien er dårlig.... men til vanlig ligger den sykt på veien, selvom den ikke er noe glad i hull i veien og jernbane overganger...( stiv som et hælvete )

PUSS!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider