marcos_eirik Skrevet Januar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2006 Nei, det tror ikke jeg. GMs LS-serie V8ere er lett-trimmede og har et stort potensiale. Det er et veldig stort utvalg av forholdsvis billige deler til dem også. Hvis man skal ha masse hester ut av en RB26, så må man pøse på med mye penger. Å trimme opp en LSx V8er til tilsvarende effekter vil nok bli langt billigere. Ikke glem V8erens konstruksjon heller, den er veldig kompakt og vil gi en bedre vektfordeling enn en RB26... Du kan jo for $8000 få en 625hk 514cid racingmotor med garanti levert av Ford Racing Performance... Se her... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab gud Skrevet Januar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2006 beste Skyline med V8 er uansett Top secret V35 GTR :P VK45 med twinturbo hadde den oppi 341Km/t på autobahn Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wicked Skrevet Januar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2006 Utifra bildet så er det der nok en gts-t. (RB25DET) Men allikevel. Hadde nok gått for den uansett fremfor yankee-motor.. Siter "It's not WHAT you know, it's WHO you know!" 1988 bmw 525 turbo (watch out) 1994 Nissan Skyline GTS-T (overnight parts from japan) 1992 Mazda Rx7 Type R (apexi, greddy, blitz, öhlins,haltech,REamamiya(selges) nå c-west++ ) Snart f***ing fast. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kane Skrevet Januar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2006 Godt poeng, men jeg tror man får mere fart for mindre penger og arbeid ved å sette inn en RB26 ifht. en totalt annen motor. Hvor mye koster en RB-26DETT egentlig, og hvor mye dollars må man prakke på den før den yter 420 100% pålitelige hester? Ikke noe jallamekk med racebensin og begrenset ladetrykk fordi den ikke tåler annet på korte drag. Kun for sammenligningsgrunnlag. :) Siter Matpakketransport: 85 Volvo 740GL Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI 740 hugges. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Januar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 beste Skyline med V8 er uansett Top secret V35 GTR :PVK45 med twinturbo hadde den oppi 341Km/t på autobahn Var det ikke 351kmt? De slo vel Daijiro Inada sin rekord i Blitz R348? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Januar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 Hvor mye koster en RB-26DETT egentlig, og hvor mye dollars må man prakke på den før den yter 420 100% pålitelige hester? Ikke noe jallamekk med racebensin og begrenset ladetrykk fordi den ikke tåler annet på korte drag.Kun for sammenligningsgrunnlag. :) Den originale longblocka tåler hva enn du kaster på den innenfor rimelighetens grenser, så dét er ikke et problem; problemet ligger i de udugelige kjeramiske turboene som står på den originalt, men brukte N1-aggregat eller tilsvarende burde holde til 420 BHP. Når det er to av dem trenger de ikke være så store (les: dyre). Ellers vet jeg rett og slett ikke hva mere man trenger? Boostcontroller og et annet program til innsprøytningshjernen sikkert; hva bensinsystemet holder til har jeg ingen anelse om. Selve motoren er nødvendigvis svinedyr her i "feil" ende av verden; jeg ser for meg at den er en hel del rimeligere Down Under. Like billig som en LS1? Akkurat det spørs. Merk at dette er kun spekulasjoner og at jeg antakeligvis ikke vet hva jeg snakker om; vi har heldigvis folk her på Bilforumet som er bedre på RB26 enn meg, så jeg får håpe de kimer inn her. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab gud Skrevet Januar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 Var det ikke 351kmt? De slo vel Daijiro Inada sin rekord i Blitz R348? står 341 på siden demmes Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kane Skrevet Januar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 Den originale longblocka tåler hva enn du kaster på den innenfor rimelighetens grenser, så dét er ikke et problem; problemet ligger i de udugelige kjeramiske turboene som står på den originalt, men brukte N1-aggregat eller tilsvarende burde holde til 420 BHP. Når det er to av dem trenger de ikke være så store (les: dyre). Ellers vet jeg rett og slett ikke hva mere man trenger? Boostcontroller og et annet program til innsprøytningshjernen sikkert; hva bensinsystemet holder til har jeg ingen anelse om. Selve motoren er nødvendigvis svinedyr her i "feil" ende av verden; jeg ser for meg at den er en hel del rimeligere Down Under. Like billig som en LS1? Akkurat det spørs. Merk at dette er kun spekulasjoner og at jeg antakeligvis ikke vet hva jeg snakker om; vi har heldigvis folk her på Bilforumet som er bedre på RB26 enn meg, så jeg får håpe de kimer inn her. Selv er jeg av den oppfatning at LS-1 også fremdeles er på tok for dyr for at det skal være verdt det, men så driver jeg stort sett med støpejern, støtstenger og forgassere da... LS-1 kosta vel mellom 40-50.000 kr med ledninger og girkasse sist gang jeg hørte noe, de har ihvertfall ikke blitt dyrere. Årsaken til et fast tall på hestene var for å ta utgangspunkt i den sterkeste LS-1 som er på markedet om dagen, den koster sikkert litt mer enn de man finner i F-body, GTO/Holden/Vauxhall og "eldre" Vetter. Men det er klart, for enkelhetens skyld passer vel en RB26 litt bedre i Skyline enn en LS-1 noen gang kan drømme om å gjøre. Siter Matpakketransport: 85 Volvo 740GL Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI 740 hugges. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet Januar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 noen må da gjøre no nytt, viss ikke, vil jo alle ende opp med det samme. det blir jo bare trist. Siter -BMW e30 320 tramp drifter posjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.