Gå til innhold

Skyline R33 V8

Ranger emnet


Alfa

Anbefalte innlegg

Nei, det tror ikke jeg. GMs LS-serie V8ere er lett-trimmede og har et stort potensiale. Det er et veldig stort utvalg av forholdsvis billige deler til dem også. Hvis man skal ha masse hester ut av en RB26, så må man pøse på med mye penger. Å trimme opp en LSx V8er til tilsvarende effekter vil nok bli langt billigere. Ikke glem V8erens konstruksjon heller, den er veldig kompakt og vil gi en bedre vektfordeling enn en RB26...

 

Du kan jo for $8000 få en 625hk 514cid racingmotor med garanti levert av Ford Racing Performance... Se her...

 

M-6007-D514.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utifra bildet så er det der nok en gts-t. (RB25DET)

Men allikevel. Hadde nok gått for den uansett fremfor yankee-motor..

"It's not WHAT you know, it's WHO you know!"

 

1988 bmw 525 turbo (watch out)

1994 Nissan Skyline GTS-T (overnight parts from japan)

1992 Mazda Rx7 Type R (apexi, greddy, blitz, öhlins,haltech,REamamiya(selges) nå c-west++ ) Snart f***ing fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt poeng, men jeg tror man får mere fart for mindre penger og arbeid ved å sette inn en RB26 ifht. en totalt annen motor.

 

Hvor mye koster en RB-26DETT egentlig, og hvor mye dollars må man prakke på den før den yter 420 100% pålitelige hester? Ikke noe jallamekk med racebensin og begrenset ladetrykk fordi den ikke tåler annet på korte drag.

Kun for sammenligningsgrunnlag. :)

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye koster en RB-26DETT egentlig, og hvor mye dollars må man prakke på den før den yter 420 100% pålitelige hester? Ikke noe jallamekk med racebensin og begrenset ladetrykk fordi den ikke tåler annet på korte drag.

Kun for sammenligningsgrunnlag. :)

Den originale longblocka tåler hva enn du kaster på den innenfor rimelighetens grenser, så dét er ikke et problem; problemet ligger i de udugelige kjeramiske turboene som står på den originalt, men brukte N1-aggregat eller tilsvarende burde holde til 420 BHP. Når det er to av dem trenger de ikke være så store (les: dyre). Ellers vet jeg rett og slett ikke hva mere man trenger? Boostcontroller og et annet program til innsprøytningshjernen sikkert; hva bensinsystemet holder til har jeg ingen anelse om. Selve motoren er nødvendigvis svinedyr her i "feil" ende av verden; jeg ser for meg at den er en hel del rimeligere Down Under. Like billig som en LS1? Akkurat det spørs. Merk at dette er kun spekulasjoner og at jeg antakeligvis ikke vet hva jeg snakker om; vi har heldigvis folk her på Bilforumet som er bedre på RB26 enn meg, så jeg får håpe de kimer inn her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den originale longblocka tåler hva enn du kaster på den innenfor rimelighetens grenser, så dét er ikke et problem; problemet ligger i de udugelige kjeramiske turboene som står på den originalt, men brukte N1-aggregat eller tilsvarende burde holde til 420 BHP. Når det er to av dem trenger de ikke være så store (les: dyre). Ellers vet jeg rett og slett ikke hva mere man trenger? Boostcontroller og et annet program til innsprøytningshjernen sikkert; hva bensinsystemet holder til har jeg ingen anelse om. Selve motoren er nødvendigvis svinedyr her i "feil" ende av verden; jeg ser for meg at den er en hel del rimeligere Down Under. Like billig som en LS1? Akkurat det spørs. Merk at dette er kun spekulasjoner og at jeg antakeligvis ikke vet hva jeg snakker om; vi har heldigvis folk her på Bilforumet som er bedre på RB26 enn meg, så jeg får håpe de kimer inn her.

 

Selv er jeg av den oppfatning at LS-1 også fremdeles er på tok for dyr for at det skal være verdt det, men så driver jeg stort sett med støpejern, støtstenger og forgassere da...

LS-1 kosta vel mellom 40-50.000 kr med ledninger og girkasse sist gang jeg hørte noe, de har ihvertfall ikke blitt dyrere.

Årsaken til et fast tall på hestene var for å ta utgangspunkt i den sterkeste LS-1 som er på markedet om dagen, den koster sikkert litt mer enn de man finner i F-body, GTO/Holden/Vauxhall og "eldre" Vetter.

Men det er klart, for enkelhetens skyld passer vel en RB26 litt bedre i Skyline enn en LS-1 noen gang kan drømme om å gjøre.

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår