Gå til innhold

Turboed Integra Type R

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Hmmm.. sikkert sær jeg, men turbo og v-tec er jo egentlig det jeg har sett på som "konkurenter" da :D Noen mener turbo er best, andre vil ha responsen til v-tec.. Men for all del, bilen går tydeligvis meget bra den :D Blir bare litt motsetning å dra turbo inn i v-tec motorer på en måte :)

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ola

Hmmm.. sikkert sær jeg, men turbo og v-tec er jo egentlig det jeg har sett på som "konkurenter" da :D Noen mener turbo er best, andre vil ha responsen til v-tec.. Men for all del, bilen går tydeligvis meget bra den :D Blir bare litt motsetning å dra turbo inn i v-tec motorer på en måte :)

Du har jo et poeng der da. Noen sier at man får det beste fra begge verdener med vtec+turbo, men jeg vet ikke. Har aldri prøvd vtec+turbo før så om responsen blir dårligere vet jeg ikke. Uansett så får man sykt mye effekt i motorene tatt størrelse i betraktning pga det høye turtallet og momentet turboen gir thumpsup Er sikkert bra heftig å kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... kjapp den der! :cool:

Men personlig syns jeg det er litt "juks" med turbo på denne bilen ;) - litt feil i forhold til Type-R-konseptet opprinnelig. Liker at det er en aggressiv og meget responsiv sugemotor. Heller trimme videre på den måten. Tror dessuten det kan bli litt i overkant effektmessig for en forhjulstrekker. Orginalt så er det jo meget bra samsvar mellom chassis, motor og drivverk.

Skulle jeg absolutt hatt turbo ville jeg kjøpt meg en RWD/4WD som hadde turbo orginalt :)

Det er iallefall ingen tvil om at det går fælt! :D Og man får jo en ganske unik bil, går nok ikke mange Integra-turbo i Europa tror jeg...

Mvh Espen

EspenOO

1998 Integra Type R

x 1998 Integra Type R

x 1999 Integra Type R

"...a high rpm-lifestyle!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(signature)

Honda Integra Type-R ; Turbo is for sissies

Du har vel ikke tenkt å "pingle" ut av sugemotor-klubben vel?

Du er vel ingen pyse? ;)

Husk signaturen din nå da... :D :D :D

EspenOO

1998 Integra Type R

x 1998 Integra Type R

x 1999 Integra Type R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nismo_power

Når begynner redlinen på Integra? Evt. Vtec motorer generelt.

Rødmerkinga på ITR begynner på 8400rpm.

VTEC betyr bare at motoren har variabel ventilstyring. Det bør derfor ikke kun forbindes sammen med sportsbilene til Honda, som jo mange har en tendens til å gjøre. Det fins feks VTEC motorer med bare 75 hk, som er lagd for økonomi. Man kan derfor ikke si noe generelt om når rødmerkingen begynner på VTEC motorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nismo_power

Når begynner redlinen på Integra?

<= Bare å se på avataren min ;)

... bildet er av det øvre turtalls-sjiktet på en orginal ITR turteller :cool:

EspenOO

1998 Integra Type R

x 1998 Integra Type R

x 1999 Integra Type R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Pompiuses

Vil ikke føkke opp et så bra konsept som Integraen er, med turbo :D

Godt å høre!! :cool:

Vi får heller kopsentrere oss om N/A-tuning! Så kan vi dele litt erfaringer og tanker rundt grom-deler og effekt-muligheter til vår lille sugemotor ;)

EspenOO

1998 Integra Type R

x 1998 Integra Type R

x 1999 Integra Type R

Lenke til kommentar
Del på andre sider