Gå til innhold

Kjøling av eksosmanifold

Ranger emnet


Volvosix

Anbefalte innlegg

ehm, det er ikke kjøling?

du beholder varmen mer "inni" røret, så du gjør det motsatte av å kjøle.

da får du mer fart på eksosen, samt du får mindre varme inn i motor-rommet.

 

å si det der er kjøling, er som å si at du kjøler foten ved å ta på deg ullsokker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehm, det er ikke kjøling?

du beholder varmen mer "inni" røret, så du gjør det motsatte av å kjøle.

da får du mer fart på eksosen, samt du får mindre varme inn i motor-rommet.

 

å si det der er kjøling, er som å si at du kjøler foten ved å ta på deg ullsokker.

 

ehh....stemmer, var omvendt. poenget er å hindre varmen i å spre seg i motorrommet og dermed varme opp innsugslufta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehh....stemmer, var omvendt. poenget er å hindre varmen i å spre seg i motorrommet og dermed varme opp innsugslufta.

selve poenget, er vel egentlig å beholde varmen inni røret.

da får du som sagt mer fart på eksosen, pga. den blir varmere.

 

det er spesielt viktig om du feks fjerner katalysator, slik at du får nok eksos til lambda'en. (varme => utvidelse av eksos => mer fart på eksosen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår