Gå til innhold

Ny Corrado med småfeil!

Ranger emnet


UltraComp

Anbefalte innlegg

Hei, har kjøpt meg en 89mod Corrado, 170000km, noe lakk skader Ny RS g-lader. Nye dekk osv. Bilder kommer.

 

Har noen spørsmål, motoren har noen problemer, den går ikke slik den skal, går meget dårlig nesten som at g-laderen ikke lader, eller at det leker luft noen plass. Mener på og ha hørt at man kan finne manifold trykk på kjørekomputeren, setemmer dette? og hvordan gjør man dette.

 

 

Om det er noen som kommer over styling til corrado, senkesett, felger osv, Si ifra! :)

Broooom! See you when you get there..

Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen!

 

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092

 

90 BMW 320i

(x) 89 VW Corrado G60

(x) 88 Golf mk2 GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ultracomp, velkommen til corrado-eierskap!

 

Hvis du kunne beskrive litt nærmere hva som er galt med motoren din, kunne jeg hjelpe deg mer. Hvis det er en luft-lekkasje, er det et par vanlige lekkasjepunkter:

- Plastslangen fra G-lader til intercooler, spesiellt rett under batteriet

- Plastslangen fra intercooler til inntaket, også under batteriet

- I skjøtet mellom g-lader og nevnte plastrør.

 

Det er en slags diagnose-modus på kjørecomputeren, kjent som MFAen, og den aktiveres på følgende måte:

 

1. start motoren

2. sett MFA-bryteren på 2 (den finnes på høyre "pinne" som stikker ut fra rattet)

3. hold inne knappen på tuppen av denne velger-staken. Ikke slipp.

4. slå av motoren (fortsatt med knappen inne)

5. slå på motoren (fortsatt med knappen inne)

6. slipp knappen.

 

Dette er hva du da vil ha oversikt over:

 

MFA-posisjon 1:

1: Motor map kode.

2: Landskode.

3: Speedometer drive ratio.

4: Øvre RPM grense.

5: Nedre RPM grense.

6: Deselerasjon bensin-kutt trykk.

7: Segment test.

 

MFA posisjon 2:

 

1: Test sum av programerte bytes

2: Intaksmanifold vakum/trykk. <-- hva du leter etter

3: Motor RPM.

4: Bensinforbruk (l / 100km)

5: Signal fra fartssensor.

6: Oljetemp.

7: Utetemp.

 

Sorry for litt råtten oversettelse, men jeg er forferdelig i norsk etter å ha vært i usa et år :)

 

Når du kommer deg frem til inntakstrykket, vil du få et tall et sted mellom 450 og 800. Her er hva du vil se, og hva det betyr:

 

 

EURO Hg(# trykk/vakum) Kommentarer

200 -23.7

400 -17.8

600 -11.9

800 -5.9

1000 0 (Atmosfære- Dvs. intet ladetrykk, ingen lader.)

1200 2.9 psi (G-laderen er død og ødelagt, eller en STOR trykklekkasje)

1400 5.8 psi (Laderen er nesten død og ødelagt, eller en STOR trykklekkasje)

1600 8.7 psi (Laderen din trenger en stor overhaling, eller så er det en relativt stor trykklekkasje i systemet.)

1800 11.6 psi (Bra hvis original lader / ladehjul, trenger trolig overhaling hvis 68mm ladehjul)

2000 14.5 psi (Bra for 68mm ladehjul på original lader)

2200 17.4 psi (Bra for 68mm ladehjul på portet lader)

 

Nå, dra ut HELE tredje og fjerde gir, mens du titter på displayet. Skriv ned den høyeste verdien du oppnår.

Håper dette hjelper deg litt.

 

Det er mange sider som handler om Corradoer her i verden. Best på tuning er definitivt amerikanske BahnBrenner. Det er selvfølgelig mange gode norske sider også, blant annet G-Tech og VolkSport. Styling kan finnes på utallige steder, blant annet hos Norsk Bildelsenter, CapriZone Tuning og Street Design.

 

Det er også et par store internasjonale fora du kan ta en titt på. Disse er VWvortex, THE Corrado Forum og Pitstop Developments. Samt dette da :)

 

Nå vet jeg ikke hvor mye du har å bruke på hjuloppheng, men jeg har en just. koni dempere - weitec fjærer- kombinasjon, og det fungerer helt fint. Hvis du har penger nok til justerbart, er Bilstein for feinschmeckere, KW Variant 2 for de som vil ha det beste uten å selge leiligheten sin, og Supersport er for budsjett-folket :)

Felger er veldig mye smak og behag, selvfølgelig, men regelen er ikke mindre enn 15", ikke større enn 17". Alt går selvfølgelig, men folk som har 18" klager over svært mye humping og dårlige kjøreegenskaper. Etter det jeg har sett på både den kontinentale europeiske, engelske og amerikanske scenen, er det mest populært med 16", gjerne med 7-8" brede felger og strukne dekk. Selv om du har fire muttere, finnes det overgangs-skiver som gir deg tilgang til bl.a. 5x130mm, dvs. Porsche mønster. Så break yourself, her kan du gjøre mye moro :D

 

Håper dette hjalp litt, må nesten gi litt creds til the-corrado.net for infoen på de tallene og MFA-greiene :)

 

One love

Kris Selbekk

Norwegian emigrant > American Idol

'89 VW Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ultracomp, velkommen til corrado-eierskap!

 

Hvis du kunne beskrive litt nærmere hva som er galt med motoren din, kunne jeg hjelpe deg mer. Hvis det er en luft-lekkasje, er det et par vanlige lekkasjepunkter:

- Plastslangen fra G-lader til intercooler, spesiellt rett under batteriet

- Plastslangen fra intercooler til inntaket, også under batteriet

- I skjøtet mellom g-lader og nevnte plastrør.

 

Det er en slags diagnose-modus på kjørecomputeren, kjent som MFAen, og den aktiveres på følgende måte:

 

1. start motoren

2. sett MFA-bryteren på 2 (den finnes på høyre "pinne" som stikker ut fra rattet)

3. hold inne knappen på tuppen av denne velger-staken. Ikke slipp.

4. slå av motoren (fortsatt med knappen inne)

5. slå på motoren (fortsatt med knappen inne)

6. slipp knappen.

 

Dette er hva du da vil ha oversikt over:

 

MFA-posisjon 1:

1: Motor map kode.

2: Landskode.

3: Speedometer drive ratio.

4: Øvre RPM grense.

5: Nedre RPM grense.

6: Deselerasjon bensin-kutt trykk.

7: Segment test.

 

MFA posisjon 2:

 

1: Test sum av programerte bytes

2: Intaksmanifold vakum/trykk. <-- hva du leter etter

3: Motor RPM.

4: Bensinforbruk (l / 100km)

5: Signal fra fartssensor.

6: Oljetemp.

7: Utetemp.

 

Sorry for litt råtten oversettelse, men jeg er forferdelig i norsk etter å ha vært i usa et år :)

 

Når du kommer deg frem til inntakstrykket, vil du få et tall et sted mellom 450 og 800. Her er hva du vil se, og hva det betyr:

 

 

EURO Hg(# trykk/vakum) Kommentarer

200 -23.7

400 -17.8

600 -11.9

800 -5.9

1000 0 (Atmosfære- Dvs. intet ladetrykk, ingen lader.)

1200 2.9 psi (G-laderen er død og ødelagt, eller en STOR trykklekkasje)

1400 5.8 psi (Laderen er nesten død og ødelagt, eller en STOR trykklekkasje)

1600 8.7 psi (Laderen din trenger en stor overhaling, eller så er det en relativt stor trykklekkasje i systemet.)

1800 11.6 psi (Bra hvis original lader / ladehjul, trenger trolig overhaling hvis 68mm ladehjul)

2000 14.5 psi (Bra for 68mm ladehjul på original lader)

2200 17.4 psi (Bra for 68mm ladehjul på portet lader)

 

Nå, dra ut HELE tredje og fjerde gir, mens du titter på displayet. Skriv ned den høyeste verdien du oppnår.

Håper dette hjelper deg litt.

 

Det er mange sider som handler om Corradoer her i verden. Best på tuning er definitivt amerikanske BahnBrenner. Det er selvfølgelig mange gode norske sider også, blant annet G-Tech og VolkSport. Styling kan finnes på utallige steder, blant annet hos Norsk Bildelsenter, CapriZone Tuning og Street Design.

 

Det er også et par store internasjonale fora du kan ta en titt på. Disse er VWvortex, THE Corrado Forum og Pitstop Developments. Samt dette da :)

 

Nå vet jeg ikke hvor mye du har å bruke på hjuloppheng, men jeg har en just. koni dempere - weitec fjærer- kombinasjon, og det fungerer helt fint. Hvis du har penger nok til justerbart, er Bilstein for feinschmeckere, KW Variant 2 for de som vil ha det beste uten å selge leiligheten sin, og Supersport er for budsjett-folket :)

Felger er veldig mye smak og behag, selvfølgelig, men regelen er ikke mindre enn 15", ikke større enn 17". Alt går selvfølgelig, men folk som har 18" klager over svært mye humping og dårlige kjøreegenskaper. Etter det jeg har sett på både den kontinentale europeiske, engelske og amerikanske scenen, er det mest populært med 16", gjerne med 7-8" brede felger og strukne dekk. Selv om du har fire muttere, finnes det overgangs-skiver som gir deg tilgang til bl.a. 5x130mm, dvs. Porsche mønster. Så break yourself, her kan du gjøre mye moro :D

 

Håper dette hjalp litt, må nesten gi litt creds til the-corrado.net for infoen på de tallene og MFA-greiene :)

 

One love

 

 

 

Takk for bra utredelse av feilsøkingen! Dette var meget bra! Jeg skal titte litt på Corradoen i dag siden jeg har tilgang til et verksted, poenget mitt med denne trykkmålingen er at jeg må konstatert at laderen er bra, siden selger sier det er en nyoverhalt rs portet lader, er jo kjipt og ha en lader som er dårlig! :)

Broooom! See you when you get there..

Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen!

 

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092

 

90 BMW 320i

(x) 89 VW Corrado G60

(x) 88 Golf mk2 GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et spørsmål til, er det noen plass der det står oversikten over Relene? Er dette samme som Golf 2 osv? Har et startrele som er gåent, og håndtak hvor får jeg tak i det, uten og kjøpe nytt?

Broooom! See you when you get there..

Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen!

 

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092

 

90 BMW 320i

(x) 89 VW Corrado G60

(x) 88 Golf mk2 GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har kjøpt meg en 89mod Corrado, 170000km, noe lakk skader Ny RS g-lader. Nye dekk osv. Bilder kommer.

 

Har n

Du har full inbox! SLETT!

Inboxen er tom nå.

Broooom! See you when you get there..

Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen!

 

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092

 

90 BMW 320i

(x) 89 VW Corrado G60

(x) 88 Golf mk2 GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du bevis på at laderen var nyoverhalt eller sa han det bare?

 

Velkommen som Corrado-eier btw :)

 

Dette var noe som ble fortalt, men dette er omtalt i kontrakten, slik at om den ikke er nyoverhalt, er han pliktig til og gi meg en nyoverhalt rs portet g lader, siden det er dette jeg har betalt for.

Broooom! See you when you get there..

Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen!

 

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092

 

90 BMW 320i

(x) 89 VW Corrado G60

(x) 88 Golf mk2 GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært og tittet på bilen, finner ikke ut av starteren, er det et rele på starkretsen? eller går det bare en ledning rett fra tenningslåsen og til starteren? prøvde og koble rett fra + på koblingen på tenningslåsen og til den ledningen som virker som den skal gå til starteren, men ingen ting skjedde, prøvde også og vri om tenningslåsen mens jeg målte på den, men fant ingen pole som fikk spenning, ødelagt tenningslås ser det ut til, men er rart at den ikke vil turne når man kobler rett på kontakten?

 

Har også testet vacuum testen, fikk 750 påp displayet på full gass i 3 giret, da er vel kompressoren ødelagt?

Broooom! See you when you get there..

Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen!

 

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092

 

90 BMW 320i

(x) 89 VW Corrado G60

(x) 88 Golf mk2 GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har kjøpt meg en 89mod Corrado, 170000km, noe lakk skader Ny RS g-lader. Nye dekk osv. Bilder kommer.

 

Har noen spørsmål, motoren har noen problemer, den går ikke slik den skal, går meget dårlig nesten som at g-laderen ikke lader, eller at det leker luft noen plass. Mener på og ha hørt at man kan finne manifold trykk på kjørekomputeren, setemmer dette? og hvordan gjør man dette.

 

 

Om det er noen som kommer over styling til corrado, senkesett, felger osv, Si ifra! :)

 

 

 

Sjekk map sensor slangen (på baksiden av innsuget) det e jo en slager at den lekker og bilen ikke går på frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår