UltraComp Skrevet Januar 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 og sjekk jordingen og de andre kableen til starteren (kontakt flatene) . Problemet er at den ikke funker når jeg vrir om tenningen, funker fint om man kobler fra batteriet. Er det kun teningslåsen som er bryter, ingen sikring osv? Siter Broooom! See you when you get there.. Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen! http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092 90 BMW 320i (x) 89 VW Corrado G60 (x) 88 Golf mk2 GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Januar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 Sjekk intercooler systemet for lekkasjer. Gjøres enklest ved å ta av stag mellom spjeldhuset og returspjeldet. Mulig du må ha av 90 graders bøyen fra siste intercooler røret inn på innsug/spjeld for å komme til. La bilen gå på tomgang og hold spjeldet stengt 2-3 sek MAX. Da hører du lett ev lekkasjer Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60 Racing Skrevet Januar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 Har tenkt litt på dette, er det noen dom har prøvd og tette returen slik at man kjører med ladetrykk hele tiden? er vel dette som regnes som ordentlig kompressor matet motor! i teorien i allefall! Siter 99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir. 89 Corrado 16vt projekt! (x) 02 Caddy TDI små mods. Turbo is life! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLW Skrevet Januar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 Blir vel heller en ordentelig skjæring. du må sjekke om du får signal til styrestrømmen til starteren når du vrir om nøkkelen da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60 Racing Skrevet Januar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2006 Noe mods må jo til da men prinsippet hadde vert fett! Siter 99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir. 89 Corrado 16vt projekt! (x) 02 Caddy TDI små mods. Turbo is life! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Januar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2006 Har tenkt litt på dette, er det noen dom har prøvd og tette returen slik at man kjører med ladetrykk hele tiden? er vel dette som regnes som ordentlig kompressor matet motor! i teorien i allefall! Det er en grunn til at boost-return systemet sitter der. G-laderen flytter mye mer luft på tomgang/lavt turtall enn hva motoren klarer å svelge unna Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
UltraComp Skrevet Januar 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2006 Et annet spørsmål, timing hjulet på veiva, er det noe som kan byttes her slik at det holder lengre? skal av med toppen osv i neste uke, og driver på og bestiller deler. Siter Broooom! See you when you get there.. Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen! http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092 90 BMW 320i (x) 89 VW Corrado G60 (x) 88 Golf mk2 GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Januar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2006 Bytt bolten med skive og bolten fra DX motoren (Golf I GTI) Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
UltraComp Skrevet Januar 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2006 På tide med en liten update. For tiden skjer det mye, Har overhalt motoren, med alt av nye tetninger, lagrer og stempelringer. Fant ut i dag at kompressoren er ødelagt da teflonringen har løsnet og kommet ut til utblåsen. Montert ladetrykksmåler slik at den bare ladet 0.3 bar, da begynte jeg og skru opp lslangene til laderen, og feilen ble funnet, kjipt for forrige eier at han lovet at ladderen var overhalt og dette er jo ikke slikt som skal skje med en nyoverhalt g lader. det vil si at det er han som må påta seg regningen, noe han har godkjent. Så, noen som har en annelse om den går ann og overhale, eller om man bare skal begynne og titte etter ny lader? har prøvd volksport, men da de er UMULIG og få tak i. skjer det lite. Bilder kommer. :( Siter Broooom! See you when you get there.. Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen! http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092 90 BMW 320i (x) 89 VW Corrado G60 (x) 88 Golf mk2 GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60 Racing Skrevet Januar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2006 På tide med en liten update. For tiden skjer det mye, Har overhalt motoren, med alt av nye tetninger, lagrer og stempelringer. Fant ut i dag at kompressoren er ødelagt da teflonringen har løsnet og kommet ut til utblåsen. Montert ladetrykksmåler slik at den bare ladet 0.3 bar, da begynte jeg og skru opp lslangene til laderen, og feilen ble funnet, kjipt for forrige eier at han lovet at ladderen var overhalt og dette er jo ikke slikt som skal skje med en nyoverhalt g lader. det vil si at det er han som må påta seg regningen, noe han har godkjent. Så, noen som har en annelse om den går ann og overhale, eller om man bare skal begynne og titte etter ny lader? har prøvd volksport, men da de er UMULIG og få tak i. skjer det lite. Bilder kommer. :( Volksport er bare og gi opp, prøvd og ringe og sende mail så mange ganger at har mistet tellingen. Polo classic er guruen på forumet på G-ladere, du måtte i tilfelle sende laderen til han også tar han avgjørelsen på om den kan overhales eller ikke... var hos han med min lader og fikk vite hvor lenge jeg kunne kjøre før jeg trengte og overhale den... han er jevelig flink med dette og er bedre på pris en de fleste. ville ikke tenkt meg om 2 ganger før sendte laderen til han! Siter 99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir. 89 Corrado 16vt projekt! (x) 02 Caddy TDI små mods. Turbo is life! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
selbekk Skrevet Januar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2006 volksport er ikke så gale de da. trodde de glemte å sende regningen forrige gang jeg bestilte fra dem. Greie folk. Siter Kris Selbekk Norwegian emigrant > American Idol '89 VW Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorraDon Skrevet Januar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2006 Bytt bolten med skive og bolten fra DX motoren (Golf I GTI) Hva er forskjellen egentlig? Lønner seg fælt eller? Siter "all sladding ble plutselig "drifting" og nå er alle biler med små felger og div chrome "oldschool".... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Januar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2006 Hva er forskjellen egentlig? Lønner seg fælt eller? Den som sitter der på G60 er strekkbolt og grunnen til at mange G60 eiere har måttet bytte veiv gjennom tidene. DX motoren har samme dim på bolten, men det er ikke en strekkbolt og den holder. UltraComp var det forresten kompisen din jeg snakket med i går kveld?PM sendt Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60 Racing Skrevet Januar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2006 volksport er ikke så gale de da. trodde de glemte å sende regningen forrige gang jeg bestilte fra dem. Greie folk. tviler ikke på kvalitet men de svarer jo ikke på pm,mail eller tlf!!! Siter 99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir. 89 Corrado 16vt projekt! (x) 02 Caddy TDI små mods. Turbo is life! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Januar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2006 *masse blablabla* Nå, dra ut HELE tredje og fjerde gir, mens du titter på displayet. Skriv ned den høyeste verdien du oppnår. Håper dette hjelper deg litt. *fortsatt mye blablabla* Dette må vel nesten være den mest ulovlige feilsøkinga du kan gjøre? blir jo fort noen hundre km/t detta der... og samtidig så skal man titte på mfa'n? farlig :) ville bare poengtere det! er vel best å gjøre på rullende landevei det der :) Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.