Gå til innhold

Info til skoleoppgave. Råne/gatekultur

Ranger emnet

Skullkid

Anbefalte innlegg

Alder: 18 i mitt 19 år

Bosted: Kristiansund, Møre og Romsdal, jeg er opprinnelig en Bærums gutt..

Jobb: Halvveis ferdig utdannet bil mekaniker

Sivilstatus: Kjæreste med ei snill jente i sitt 21år.

Kjøretøy: Volvo 740 85mod.

Mods: OK anlegg, wonder baum, 60% diff sperre, ekstra montert krengings stag forran, slitte bak dekk.

Har hatt Volvo 740 85 mod x2

Opel Vectra 91mod

Forhold til politiet: OK, men de liker visst ikke Gamle Volvoer på denna årstiden.

Mitt forhold til råning: Jeg liker det, 'råner' mye. Kjører mye. Snakker med venner på kaia. Diskuterer da bil og allt mulig. Grisekjører også noen ganger, da litt i utkanten for by og hus. Driver også en 'råne' side: http://www.raanecrewet.com

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel skrive litt selv...

Alder: Blir 22 i mars...

Polti Meget dårlig forhold, mistet tellingen på hvor mange ganger jeg har blitt stoppet osv den 67 ende gangen, mange ganger har jeg blit stoppet etterpå også, men har aldri blitt tatt for noe spesiellt :)

Sivilstatus Singel og fornøyd med det akkurat nå :)

Bil/Mods Mustang Gt 5 liter v8 82 modell, 2x sabelt stoler, 2xsabelt 4-punkts belter, 225 Toyo ra1 gateslicks, toppene er portet og er ifra en 66 mustang pga kompen (10.5-11:1), 280/290 Edelblock Torker II kam, Torker II aluinnsug, Edelbrock 600cfm gasser, Speedpro smidde stempler, orginal veiv som er ny slipt, 0,040 overborr på blokka honet osv, Accel plugger og ledinger,Long tube headers-flowmaster 50 potter,Edelbrock Sure Seat Valve Springs,Total balansert, Malloy tenningsbox med turtalljustering osv osv, gps som speedo, 8,8" bakaksling med 3,73 utv, sikkert glemt mye her nå...

Bosted Sarpsborg i Østfold

Mvh Ottesen

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får hjelpe på litt jeg og da.:)

Alder: På god vei til å bli 20 nå på vårparten.

Status: Så singel som en får det.;) uten at det plager meg noe særlig.:)

Politiet: Egentlig ett greit forhold til de, utenom en spesiell som liker å vise seg fram litt for mye. Fått ei bot for fart, for snart 2 år siden. Ellers ingenting.

Bil/mods: 96 Fiesta, m felger, eksos, filter, litt anlegg, og litt custommods.

Råning: ser egentli ikke på meg selv som noen typisk råner, med bilen full av wonderbaum, og obligatorisk fjortiss i bilen. Liker å kjøre og jobbe med bilen. Holder ikke spes mye til på de kjente råneplassene, selv om jeg såklart kjører forbi en gang i blant..

Om andre mener jeg er en råner, så får det være opp til de...jeg er nå den jeg er uansett, og trives med det.:)

Send PM viss det er noe du lurer på..så skal jeg prøve å hjelpe så godt jeg kan.

Fiesta to the people

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alder: 21

Status: Kjæreste

Politiet: Er vel greie nok, fått ett par bøter, og 4 på moped..

Bil/mods: 86 modell bmw e28, med zender styling, recaro stoler og snart stor motor

Råning: Tja, blir noen runder i gata da jeg kjeder meg, ellers lite :)

"Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special"

Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen

Har mange bmw og opel på samvittigheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alder: 20

Forhold til politiet: Mener selv jeg har et bra forhold til dem, selv om jeg hater at de stopper alle yngre mennesker i gamle biler, sånn helt uten vidre.

Sivil status: Singel, aldri hatt dame

Bil/mods: 1991 Opel Vectra A 2.0i 8v, stort sett orginalt, forutenom Brembo Max Slissa skiver foran og en oval dtm potte bak, men mer kommer.

Jeg anser meg selv som en råner, og pleier å stå på de lokale plassene, det er lite nå om vinteren, men om sommeren pleier vi å være en del men. Selv om det er mange som sier det er harry å være råner så tar jeg meg ikke noe nær av det, da sier jeg heller: "Jeg er harry, og stolt av det!!"

Member of Midnightclub

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alder: 27

Politiet: Prikkfritt førerkort & Plettfri Vandel

Sivilstatus: Singel, leter ikke etter noen.

Bil/Mods: "Orginal" Lotus Elise & Toyota Yaris 1.3

Råning: Ikke så mye, kan hende om jeg gidder å svippe innom streetmeets på vei hjem ifra trackday(s). men jeg trives best bak rattet, ikke vedsidenav bilen sammens med dekksparkere.

'95 Subaru Legacy Wagon - beater. :)

nad_freak@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Alder: 20, blir 21 imorgen (23 Jan)

-Forhold til politiet: har 1 fartsbot, ellers er det bra.

-Sivil status: kjæreste

-Bil/mods: 1978 Ford Mustang II, er en V6 versjon, men motoren har daua, forhåpentligvis kjøper jeg en ca 300hk 302 V8 neste måned til ombygging.

bruker en del av fridtiden til å kjøre ut og møte kompiser på en lokal parkeringslass, hvor vi preiker om allslags, helt til politiet kommer og kaster oss bort, fordi en bil som passerte parkeringsplassen hadde stereo på full guffe, og det er vist vår feil.

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Erik Braseth

Rutinestopper ender somregel i diskusjon om lover/regler/paragrafer og praktisering av disse (jeg elsker å sette meg inn i slike ting, slik at politiet ikke kan lure meg. Har reddet meg fra bøter 3-4 ganger fordi jeg kan det politet vet, men ikke forteller).[/quote]

Du kunne ikke tenke deg å dele dette med oss da? happyhappy

Mvh.

Daniel Gjerstad

[ ]1997 Vw Golf 3 1.6

[X]1986 Citroën BX 19 GTI - død (gikk bra..når den gikk!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alder 19.

sivilstatus: ganske god og har verdens beste dame.

Politiet: liker de når de tar bad guys, har ikke gjort noe jeg har blitt tatt for "let's keep it that way"

Råner ikke - herjer og er med i bilklubber.

Bil/mods: Almera 1,4s. skjer noe framover. - har Ice, ordna frontfanger, eff.på vei, soting. - noen klistremerker og ellers ok! - alt av billige mods, jeg har det :P

17" kantkjørte felger, med dekk som holder bilen godt planta på veien!

Mvh. prizma

Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alder: 21

Politiet: Har ingen ting mot eller for politiet. De gjør bare jobben sin.

Sivilstatus: Gubbe (sammboer, hus, gubbebil og hund)

Bil: Ford Mondeo sedan 97mod.

Mods: Litt div. K&N, efektanlegg, stereo, litt custom deler, med mer...

Råning: Jeg jobber med bilen mest for min egendel. Råner veldig lite. Hender jeg er på etttreff eller to i året.

Noe mere jeg kan bidra med så bare å spørre, se i signaturen for mere info om bilen.

Mvh

Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider