Gå til innhold

Ledningsnett, Motronic?

Ranger emnet

volvo242TIC

Anbefalte innlegg

har en kompis som har en B230ET med motronic nett..

har følgende spørsmål

1. hvilke signaler skal termotiden ha? hvilken funksjon har denne? regner med at det har med vann temp. å gjøre?

2. hvilke signaler skal svinghjuls følerne ha? og vil man få gnist hvis svinghjulet sitter feil i forhold til ØD?

2. han har liv i dysene, de tikker som bare det, men får ikke gnist..vi har måla i hue og ræva, og kommet fram til at svinghjulsfølere/termotiden er mulige feilkilder..men er jo mulig feilen ligger ett helt annet sted.. noen som har noen andre idèer om hva feilen kan være, spytt ut kiddie

hovedproblemet per nå, er null gnist..

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en kompis som har en B230ET med motronic nett..

har følgende spørsmål

1. hvilke signaler skal termotiden ha? hvilken funksjon har denne? regner med at det har med vann temp. å gjøre?

2. hvilke signaler skal svinghjuls følerne ha? og vil man få gnist hvis svinghjulet sitter feil i forhold til ØD?

2. han har liv i dysene, de tikker som bare det, men får ikke gnist..vi har måla i hue og ræva, og kommet fram til at svinghjulsfølere/termotiden er mulige feilkilder..men er jo mulig feilen ligger ett helt annet sted.. noen som har noen andre idèer om hva feilen kan være, spytt ut kiddie

hovedproblemet per nå, er null gnist..

du vil ikke få gnist i det hele tatt om du har bytta om de 2 kontaktene som går på svinghjuls følern, jeg ville prøvd og bytte om de, du får gnist om svinghjulet er satt feil, for jeg hadde satt mitt feil og fikk gnist :P

Mercedes 190E selges, send pm for mer info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for alle tips.. mulig vi har bytta om kontaktene, for svinghjulet stemmer iforhold til ØD..

noen som har peil på hvilke signaler termotiden/svinghjulsfølerne skal ha da? slik at vi kan måle om det er liv der.. evt. lure termotiden til å tro alt er ok..

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok..når du sier det husker jo seff jeg det oxo..hehe..gjorde faktsik samme feil på min motor når jeg hev den sammen..

men vil man få gnist hvis hjulet står feil? iflg. kompisen min har han satt svinghjulet på feil..så det er jo en feil..men skal man få gnist i hele tatt så lenge svinghjulet sitter feil? for er ikke antydning til gnist noen gang.. :crazysant

Lenke til kommentar
Del på andre sider