kroz Skrevet Januar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 Slenger meg på den bølgen her. Det argumentet fungerte fint mot mine foreldre å. Det jeg ikke visste på den tiden var at jeg kom til å være konstant blakk i alle år fremover da hver bidige surt oppsparte krone går rett til bilen! Men heller at penga havner i bilen enn at jeg drikker og spiser kebab for alle ;) Siter Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemoda Skrevet Januar 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 ja for det er jo det jeg gjør, sitter på pcen og tven, hvis ikkje eg sitterpå mcdonaldsen me venner om kveldene Siter Nissan 200sx 1990. X:1991 Peugeot 405 Mi16 (har fortsatt deler) X:1988 Peugeot 405 Mi16 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemoda Skrevet Januar 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 ja det er jo det jeg gjør, sitter foran pcen og tven hele dagen, og sitter av og til på mcdonaldsen med venner om kveldene Siter Nissan 200sx 1990. X:1991 Peugeot 405 Mi16 (har fortsatt deler) X:1988 Peugeot 405 Mi16 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemoda Skrevet Januar 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 ja, jeg har og en viss uvane ved å bruke opp penger fort. enten på moped, eller på alt mulig annet. like greit og bruke den på noe man kan dra nytte av i deler av livet liksom. hvis denne bilen blir fikset og sånn, kommer jeg jo til å ha den så lenge som mulig. istedenfor å drive å kjøpe bedre og tøffere biler hele tiden. Så går det jo og ann å ha en billig bil utenom, siden transamen suuuuger bensin Siter Nissan 200sx 1990. X:1991 Peugeot 405 Mi16 (har fortsatt deler) X:1988 Peugeot 405 Mi16 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kroz Skrevet Januar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 Men når man "bruker opp" penga på bil så ser man hvertfall hvor dem har havna, og hva man har fått ut av dem. Og som nevnt før i tråden, du lærer så utrolig mye av å skru på bil!! Lykke til! :) Siter Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemoda Skrevet Januar 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 Burde jeg strippe deler av bilen ( som interiør og bagasjerom og sånn) og se etter rust, og evt få rusten vekk??? Er det ikke stress å få ut alle tepper og sånn i såfall? Siter Nissan 200sx 1990. X:1991 Peugeot 405 Mi16 (har fortsatt deler) X:1988 Peugeot 405 Mi16 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DiNGo Skrevet Januar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 hehehe, høres ut som den gamle trans-am'n min ;P men såå ille var den vel ikke.. eller? =P Siter Galant 2002 comfort sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemoda Skrevet Januar 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 neida, var litt rust i bagasjerommet, litt i rammen og en del i hjulbuer og sånn, men lurer på om d e stress og om eg bør ta ut å sjekke gulvet og sånn i "cockpitten" Siter Nissan 200sx 1990. X:1991 Peugeot 405 Mi16 (har fortsatt deler) X:1988 Peugeot 405 Mi16 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nsr160 Skrevet Januar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 Ikke bare for å sjekke, men det er lettere å jobbet på. Også. Lettere å rippe bilen HELT ned, så bygge opp. Enn å ta litt å litt. Når du ikke trenger å bruke bilen. (selvfølgelig :op) Siter Audi V8, There is only one. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemoda Skrevet Januar 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 når du sier rippe bilen helt, mener du å fjerne deler av bilen, eller fjerne absolutt alt slik at bare akslingene og motoren stå igjen da? at det bare er rammen til slutt? eller fjerne det som har betydning for rusten? Siter Nissan 200sx 1990. X:1991 Peugeot 405 Mi16 (har fortsatt deler) X:1988 Peugeot 405 Mi16 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kroz Skrevet Januar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 Tror han sikta til å røske ut alt av interiør, samt tepper, dørtrekk, taktrekk. ALT fra innsiden av kupe'n. Siter Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemoda Skrevet Januar 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2006 jeg har jo 1 1/2 år til jeg fyller 18, så kan jo likså godt gjøre det og få fjernet all rust en gang for alle liksom. Men hvordan det er me f.eks.hjuloppheng og sånt, må jeg jo nesten sjekke litt mer hvordan det ser ut?? HAR noen noen tips om hva mer jeg bør gjøre? Siter Nissan 200sx 1990. X:1991 Peugeot 405 Mi16 (har fortsatt deler) X:1988 Peugeot 405 Mi16 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemoda Skrevet Januar 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2006 Som sagt tidligere, det er utrolig mye rust i den. Og hva hvis jeg ikke får gjort alt selv, da vil det jo koste en del å la andre ta det, vil det ikke? Og jeg har ikke peiling på hvordan man sveiser rust i rammen... Siter Nissan 200sx 1990. X:1991 Peugeot 405 Mi16 (har fortsatt deler) X:1988 Peugeot 405 Mi16 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Januar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2006 Min Daihatsu er snart HELT strippet ned innvendig. Jeg skulle bare se etter rust under reservehjulet. En ting førte til det andre. Nå står seter, tepper og paneler utenfor bilen, og flere paneler ligger nylakkerte i kjelleren. Nå skal asfaltmattene av. Ettersom jeg har en "litt" nyere bil, tør jeg ikke å ta fra hverandre dashboardet. På din regner jeg med at det er litt enklere. Så, ta ut ALT. Du vil ikke angre. Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Januar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2006 For det første: Du MÅ ha plass til å holde på med det og du MÅ ha et Mig/mag sveise apparat. Når det gjelder amcars er det masse lureri ute og går. Få med deg noen som kjenner biltypen. Gjerne en som er mer kritisk enn du sjøl. Har du noen til å hjelpe deg underveis? Det må du ha. Siden foreldrene dine er negative, regner jeg fatter'n din ikke steller med sånt og dermed ikke har så mye peiling? Selve prosjektet synes jeg høres litt i overkant råttent ut. I tillegg til rust er denne bilen gjerne litt ihjelskrudd også? Litt sprukne deksler i interiøret, div huller rundt omkring etter stereo, høyttalere osv ikke sant? Vedd på at det finnes masse skruer, klips dill og dall hvor gjengene er gåene. slikt er ofte irriterende og vanskelig å fikse. Er bilen rustsveist før? Da er det ofte verre å sveise gang nummer to, for da må man gjerne fjerne de gamle reparasjonene først, før man lapper det sammen igjen på nytt. Har bilen stått utendørs i perioder? Ikke bra. Hvor mye vet egentlig nåværende eier om bilen? Hvis han vet lite, er det er dårlig tegn. Da vet han egentlig mer, men unngår å fortelle det (noen mener at de dermed ikke har løyet). Hvor lenge har nåværende eier hatt bilen? Har han kjørt noe med den? Mekket noe på den? Hvordan ser nåværende eier ut? Er han en skikkelig uflidd nisse med langt hår, dongerivest og tresko, eller ser han rimelig ok ut? Hvordan ser hans andre biler ut? Huset hans? Garasjen hans? Bor han i en søppeldynge, eller i et ok boligfelt? Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.