Gå til innhold

Hva må jeg se etter???

Ranger emnet


olemoda

Anbefalte innlegg

2.8 liters sekser er jo fortsatt en litt stor motor da. men hvis du sammenligner biler flest ,så er jo de fleste famile og bruksbiler under 2 liter og da er det jo litt forskjell. feks corsa;1.3 liter

Nissan 200sx 1990.

X:1991 Peugeot 405 Mi16 (har fortsatt deler)

X:1988 Peugeot 405 Mi16 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vent med den amrikaner`n du.

Kjøp noe annet.

 

Ikke misforstå jeg er STOR fan av amrikanske biler.

Men har du 50000NOK

 

Kjøp heller en rimelig bil til 5000-10000

Verktøy til 15000.

Og deler og utstyr for det du har igjen.

 

Kommer du til å stå igjen med en kjempe bil.

+ utstyr til å begynne på neste bil.

Audi V8, There is only one.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2.8 liters sekser er jo fortsatt en litt stor motor da. men hvis du sammenligner biler flest, så er jo de fleste famile og bruksbiler under 2 liter og da er det jo litt forskjell. feks corsa;1.3 liter

 

Det er jo også helt feil. Å sammenligne et mulig hobby-amcar kjøp med "familiebiler flest". En Trans Am er ikke, har aldri vært og vil aldri bil noe slikt.

Man skal dessuten være temmelig bra motivert for å gå på en hel-restaurering av en Opel Corsa 1,3L, eller hva? Og hvor mye kan du max få igjen for noe slikt? "1985 mod Corsa i perfekt stand selges kr 100,000"??? Nei. Tror ikke det.

 

Så kan man jo ta en titt på totaløkonomien på bilholdet: En Trans Am fra 70-åtti tallet var et verditap på kr null dersom du ikke ble lurt da du kjøpte den og dersom du selger den i (tilnærmet) like god stand som du kjøpte den i.

 

Hvis du ser på verdiøkningen på 60-talls muskelbiler med 2dørs hardtop eller cab karosseri, fra rundt 1980 og frem til nå, har den vært langt bedre enn de beste aksjefond!

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Jeg ville undersøkt priser på prosjektbil fra usa..

men, ja.. få med deg en som har peil til å se på bil, uansett.

 

jeg snakket med et karrosseriverksted i bergen.

de hadde fått inn en amcar som så veldig fin ut, eieren hadde importert den for 150.000kr elns.

 

det viste seg at bilen var jallamekk fra ende til annen, veldig mye var skjult og dekt over.. bilen så strøken ut, før man "gikk under skallet".. mener det var snakk om 300.000++ i arbeid på den, før den var slik eier trodde den skulle være fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår