Superthomas Skrevet Januar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2006 Har bytta til meg et wizards of nos våttsystem, og lurer på hvor stor dyse jeg bør tørre å plage motoren min med (uten å risikere å blåse noe annet enn clutch)? Er en 12 ventilers 1,3 på 75 hk, gått 135000. Vil og montere ny toppakning før jeg tester settet. 25 hk dysa som fulgte med settet har forrige eier mista. Og hvem selger bra dyser til greie priser? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wicked Skrevet Januar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2006 dyser får du jo kjøpt på ebay for en svært billig penge. Tror ikke jeg ville ha gått nå over 50HK dyse i så fall. Tror det vil være litt dristig i så fall. Siter "It's not WHAT you know, it's WHO you know!" 1988 bmw 525 turbo (watch out) 1994 Nissan Skyline GTS-T (overnight parts from japan) 1992 Mazda Rx7 Type R (apexi, greddy, blitz, öhlins,haltech,REamamiya(selges) nå c-west++ ) Snart f***ing fast. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superthomas Skrevet Januar 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 tenkte å prøve å få tak på ei 35-40 hk dyse. Er bare det at det er så jækla mange forskjellige typer.. Så om noen kan dele erfaringer med hvilke som er konge og hvilke som er bæsj så hadde det vært fint! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slegga Skrevet Januar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2006 tenkte å prøve å få tak på ei 35-40 hk dyse. Er bare det at det er så jækla mange forskjellige typer.. Så om noen kan dele erfaringer med hvilke som er konge og hvilke som er bæsj så hadde det vært fint! Vil ihverfall ikke satt på noe større enn 25 hk dysa. blir stor fare for at toppen din ryker + litt til. tro meg. been there, done that. Er jo litt kjedelig. skjønner at du har lyst. det hade jeg og.... desverre. smelta 3 plugger. tok toppen med noen ventiler + litt til. får bestilt hos pony parts, be4you og steinar stolen Siter Mercedes slk 230 kompressor focal,2x audiosound, cadence 15" the beast, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kiv_tuning Skrevet Januar 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2006 Er jo ikke bare gassdyse du må bytte da. Men bensindyse oxo. Å kjøre med 50hk dyse vil ikke si att du får 50hk. Men att du kan få det ved rett antall cm3 og med riktig tenning. Jeg ville ha prøvd med 50 hk dysa å heller satt på en litt større bensin dyse en hva som er anbefalt. Men uansett er en A/f måler å annbefale ved bruk av gass. WON er er dritt system uansett. Pass på att alle slager ol. er tette. Siter Takk til: Audioart v/ Kjetil Skei Ruud Racing VS-motor Standox Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superthomas Skrevet Januar 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 fullt klar over det med bensindysa. Bensindysa skal være 1/2 av N2O dysa, og dysene er oppgitt i effektx2. 70 gassdyse og 35 bensindyse for 35 hk. Er også klar over at jeg må bruke plugger med 1 høyere varmeverdi (så slipper noen påpeke det) WON dritt system, hvorfor? Solenoidene dårlige? Er jo livstidsgaranti på dem.. Og kan ikke se at det skal være noen forskjell på flaskene? Kjenner folk som kjører med det og de er fornøyde. Eneste er at plastslangen er litt vel porøs, men er ikke akkurat dyrt å bytte. Tror det blir crossfiring dyse på 25 hk i første omgang (INGEN med erfaring på forskjellige dysetyper???). Så får jeg se.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kiv_tuning Skrevet Januar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 WON er ett upålitelig system. Er en grunn til att det ikke blir brukt i racing...Hva skal du med livstids garanti hvis solenoid ryker, motoren tar kvelden og dy får en ny solenoid? Men som sagt 20-50hk systemer er bare småsystemer uansett. Så du skal koble skikkelig feil får att du skal kvelde en motor. Den regelen du sier der, stemmer ikke alltid. Kommer helt ann på tenning, bensintrykk osv. Har bare erfaringer fra 1.6 16v motor det er det minste. der målte jeg meg frem ved hjelp av bredbåndslamda. Det har jeg oxo gjort i corsa`n min, en 911 carerra, golf gti 3, audi tt, seat 1.8t +++ Har vel montert ca 10 gass-system som er i brukt. og 5 til demo. Så jeg har prøvd de fleste. NOS by Holly, og NX er de jeg synes er best. Både når det gjelder kvalitet og finish. Siter Takk til: Audioart v/ Kjetil Skei Ruud Racing VS-motor Standox Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superthomas Skrevet Januar 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 Kommer til å bruke bensintrykksmåler og pyrometer som monitor, får satse på at det gjør jobben. Skikkelig pinglemotor som skal gasses her ja, må bare få testa settet. Fikk det for en slikk og ingenting uansett, men om det er moro får jeg kanskje vurdere bedre solenoider? Btw; trodde alle N2O system er solgt med lisens fra holley, mener å ha lest at det er de som har patenten på hele kaka? Ikke at det spiller noen rolle... Uff, off topic i egen tråd, ikke bra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.