Gå til innhold

Lystgassdyse; hvilken størrelse?

Ranger emnet


Superthomas

Anbefalte innlegg

Har bytta til meg et wizards of nos våttsystem, og lurer på hvor stor dyse jeg bør tørre å plage motoren min med (uten å risikere å blåse noe annet enn clutch)? Er en 12 ventilers 1,3 på 75 hk, gått 135000. Vil og montere ny toppakning før jeg tester settet. 25 hk dysa som fulgte med settet har forrige eier mista.

Og hvem selger bra dyser til greie priser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dyser får du jo kjøpt på ebay for en svært billig penge. Tror ikke jeg ville ha gått nå over 50HK dyse i så fall. Tror det vil være litt dristig i så fall.

"It's not WHAT you know, it's WHO you know!"

 

1988 bmw 525 turbo (watch out)

1994 Nissan Skyline GTS-T (overnight parts from japan)

1992 Mazda Rx7 Type R (apexi, greddy, blitz, öhlins,haltech,REamamiya(selges) nå c-west++ ) Snart f***ing fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte å prøve å få tak på ei 35-40 hk dyse. Er bare det at det er så jækla mange forskjellige typer.. Så om noen kan dele erfaringer med hvilke som er konge og hvilke som er bæsj så hadde det vært fint!

 

 

Vil ihverfall ikke satt på noe større enn 25 hk dysa. blir stor fare for at toppen din ryker + litt til. tro meg. been there, done that. Er jo litt kjedelig. skjønner at du har lyst. det hade jeg og.... desverre. smelta 3 plugger. tok toppen med noen ventiler + litt til.

får bestilt hos pony parts, be4you og steinar stolen

Mercedes slk 230 kompressor

focal,2x audiosound, cadence 15" the beast,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke bare gassdyse du må bytte da. Men bensindyse oxo. Å kjøre med 50hk dyse vil ikke si att du får 50hk. Men att du kan få det ved rett antall cm3 og med riktig tenning. Jeg ville ha prøvd med 50 hk dysa å heller satt på en litt større bensin dyse en hva som er anbefalt. Men uansett er en A/f måler å annbefale ved bruk av gass. WON er er dritt system uansett. Pass på att alle slager ol. er tette.

Takk til:

Audioart v/ Kjetil Skei

Ruud Racing

VS-motor

Standox

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fullt klar over det med bensindysa. Bensindysa skal være 1/2 av N2O dysa, og dysene er oppgitt i effektx2. 70 gassdyse og 35 bensindyse for 35 hk.

Er også klar over at jeg må bruke plugger med 1 høyere varmeverdi (så slipper noen påpeke det)

WON dritt system, hvorfor? Solenoidene dårlige? Er jo livstidsgaranti på dem.. Og kan ikke se at det skal være noen forskjell på flaskene? Kjenner folk som kjører med det og de er fornøyde. Eneste er at plastslangen er litt vel porøs, men er ikke akkurat dyrt å bytte.

Tror det blir crossfiring dyse på 25 hk i første omgang (INGEN med erfaring på forskjellige dysetyper???). Så får jeg se..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WON er ett upålitelig system. Er en grunn til att det ikke blir brukt i racing...Hva skal du med livstids garanti hvis solenoid ryker, motoren tar kvelden og dy får en ny solenoid?

Men som sagt 20-50hk systemer er bare småsystemer uansett. Så du skal koble skikkelig feil får att du skal kvelde en motor.

Den regelen du sier der, stemmer ikke alltid. Kommer helt ann på tenning, bensintrykk osv.

Har bare erfaringer fra 1.6 16v motor det er det minste. der målte jeg meg frem ved hjelp av bredbåndslamda. Det har jeg oxo gjort i corsa`n min, en 911 carerra, golf gti 3, audi tt, seat 1.8t +++ Har vel montert ca 10 gass-system som er i brukt. og 5 til demo. Så jeg har prøvd de fleste. NOS by Holly, og NX er de jeg synes er best. Både når det gjelder kvalitet og finish.

Takk til:

Audioart v/ Kjetil Skei

Ruud Racing

VS-motor

Standox

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til å bruke bensintrykksmåler og pyrometer som monitor, får satse på at det gjør jobben. Skikkelig pinglemotor som skal gasses her ja, må bare få testa settet. Fikk det for en slikk og ingenting uansett, men om det er moro får jeg kanskje vurdere bedre solenoider?

Btw; trodde alle N2O system er solgt med lisens fra holley, mener å ha lest at det er de som har patenten på hele kaka? Ikke at det spiller noen rolle... Uff, off topic i egen tråd, ikke bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår