PerryZaphire Skrevet Januar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 Er veldig grønn hva Ebay angår men har fått med meg at det er billig å handle der... noen som kan hjelpe meg? Har funnet div. greier som jeg gjerne skulle ha handla derifra men dem shipper kun til USA ... og så lurer jeg på f.eks en vare som er buy now til 76us dollar... hvor mye kan den komme på ferdig levert i norge? Eksempler på hva jeg gjerne skulle ha funnet pris på inn i norge er : http://cgi.ebay.com/Cliff-Designs-1600w-2-Ch-HiFi-Car-Amp_W0QQitemZ5850595385QQcategoryZ18796QQrdZ1QQcmdZViewItem http://cgi.ebay.com/05-KICKER-KX200-2-AMP-2-Channel-220W-BEST-DEAL_W0QQitemZ5851288046QQcategoryZ48598QQrdZ1QQcmdZViewItem http://cgi.ebay.com/05-KICKER-KX350-4-4-CHANNEL-AMP-350-W-BEST-DEAL_W0QQitemZ5849624358QQcategoryZ79823QQrdZ1QQcmdZViewItem http://cgi.ebay.com/Kicker-KX650-4-Amplifier-Warranty-Certified-24hr-ship_W0QQitemZ5851254288QQcategoryZ79823QQrdZ1QQcmdZViewItem http://cgi.ebay.com/NEW-SOUNDSTREAM-XTA360-4-4CH-AMP-AMPLIFIER-360W-107_W0QQitemZ5850363913QQcategoryZ4950QQrdZ1QQcmdZViewItem http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=5848462592&ssPageName=MERC_VI_ReBay_Pr4_PcY_BIN_Stores_IT Er det mulig å få de til å sende til norge? og hvor mye kommer det på? Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espsko Skrevet Januar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 Er veldig grønn hva Ebay angår men har fått med meg at det er billig å handle der... noen som kan hjelpe meg? Har funnet div. greier som jeg gjerne skulle ha handla derifra men dem shipper kun til USA ... og så lurer jeg på f.eks en vare som er buy now til 76us dollar... hvor mye kan den komme på ferdig levert i norge? Hvis det står at de kun shipper til USA, send dem en mail. Ofte shipper de til Europa også hvis du bare spør. Da får du greie på fraktprisen også. Edit: Dessuten kan totalpris være sterkt varierende. Mange selger varene dritbillig men legger på en haug i såkalt ekspedisjonsgebyr i tillegg til frakta. Glem heller ikke momsen på 25%. Siter Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for. PCN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Januar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 eBay ja :) Hva er det? Om det står at dem kun shipper til USA, så kan det hende dem gjør unntak som espsko sier. Du får prøve å sende dem en message og høre hva de sier. Om dem ikke sender utenlandsk så kan du få sendt alt til http://www.magnum.no - også sender de alt til deg. Dette kan også være greit om du skal handle masse fra forskjellige aktører, så samles alt hos magnum også får du sendt alt over til deg for en pris. Det blir som regel billigere. Anngående den totale prisen på varen du skal handle så består denne av: Kjøpsprisen på eBay, fraktkostnadene. Og som espsko sier så er det mange som har sinnsyke fraktpriser, så du får sjekke litt rundt. Så om du handler noe til 500$ inkl frakt fra USA, så tilsvarer dette 3250kr. Da skal den norske stat ha sine kroner også, dessverre :( De skal ha moms på 25% av totalprisen fra USA, og i dette tilfelle blir det = 3250x0,25 = 812,5kr. Også skal de ha tollingsgebyr som varierer fra 50-150kr etter som jeg husker. Så du ender opp med 4100kr totalt levert i Norge. Men, selvsagt finnes det måter å lure seg unna momsen på, hvertfall litt :) Varer under 200kr i totalpris slipper du betale moms på. Varer under 1000kr i totalpris og merket som gave slipper du å betale moms på. Så da kan du få selger til å sette ned prisen på varen og evt sende som gave, så slipper du unna. Men, er det store ting som f.eks felger du skal handle, så skjønner dem at de ikke koster 50$ og at dem ikke er gave. Så da får du nøye deg med å skrive ned prisen litt, så du bare betaler 25% av 5000kr istedet for 10000kr. Du sparer endel penger på dette. Forresten er det mange aktører som ikke er så veldig glad i å skrive 'gift' på, siden dem er firmaer og får problemer med å gjøre slikt. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet Januar 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 er ikke Ebay medlem :( har null peil på de greiene der... Sett at selgeren shipper til norge... varen koster 130 us dollar (ca 8-900NKR) Han sender den som gave og jeg får da varen levert for hvor mye i tillegg? Har hørt det kan plutselig bli 500-1000kr dyrere enn forventa :( Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Januar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 er ikke Ebay medlem :( har null peil på de greiene der... Sett at selgeren shipper til norge... varen koster 130 us dollar (ca 8-900NKR) Han sender den som gave og jeg får da varen levert for hvor mye i tillegg? Har hørt det kan plutselig bli 500-1000kr dyrere enn forventa :( Da får du registrere deg, fort gjort det! :) Et VISA kort er greit å ha for betale via PayPal! Du må spørre selger hvor mye frakten kommer på. Om det er en forsterker så kan frakten være på ca 50$ kanskje? Da er du på ca 1100-1200kr. Og om du får han til å merke prisen på varen til å være 100$ og sender den som gave, så har du den levert hjemme på døra di for 1100-1200kr. Frakten kan være dyr fra USA, særlig på tunge og lange ting, men på visse ting er frakten fra USA hjem til meg i Narvik, Nordland billigere enn den er fra Oslo til Narvik. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet Januar 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 hm... jeg liker ikke sånn visa greier... jeg har ingen kontroll... tar helt av til tider på slike saker som virker billig i utgangspunktet... noen som tørr å gjøre dette for meg? maks 1500kr levert. Vet jeg er type lavmåls nå men jeg sliter seriøst med slike ting.. fjerna qxl fort etter en del fuck ups der for å si det slik hehe Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oyrein Skrevet Januar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 Lønner seg å finne en ebay nettbutikk for stereo, å kjøpe alt fra samme firma.. det gjorde jeg.. kjøpte følgende: Pioneer p80mp RF Punch 6,5" Kenwood 2 kanaler, 500w rms @ 4ohm... inkl frakt kom det seg på litt over 4000,-!!! betaling jeg brukte var PayPal.. genialt konsept!!! lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oter11 Skrevet Januar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 han som selger de to øverste kicker forsterkerene,han sender ikke til norge,for han sender heller ikke til canada. frakta på en stor forsterker kommer fort opp i 1000nok. og les for aldel teksten nøye,det er mange som selger forsterkere som de ikke vet fungerer. registrer deg hos paypal,er den letteste måten å betale for,da er det bare paypal som vet kornr ditt. har nå brukt paypal sikkert 200 ganger,og har ikke hatt noe tull med det. mange av selgerne på ebay,sender også bare til amerikanske postbokser,og bare til den adressen som din paypalkonto er reigstrert på,da hjelper det ikke å bruke magnum. send en mail til selgeren,om de sender til norge,og spesielt hvor mye frakta kommer på,er mange som dobbler prisen på frakta,for å ta igjen det de taper påsalget på ebay,har opplevd det flere ganger selv. Siter 98 vw golf 4 gti Member of VW Audi Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
radius_ Skrevet Januar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 oter11: tror ikke perry mente at han ikke stoler på paypal.. han skrev han ikke liker visa pga da tar han kanskje flatt av og legger kontoen flere tusen i minus..:) men perry: fordelen med paypal er at hvis du ikke har nok penger på kontoen så går det ikke an å betale heller.. så da slipper du å gå i minus..:) Siter 94`Audi Rs2 Prosjekt | 94` Kawasaki Zxr-7r Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet Januar 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 ah.... slik sett.... :) Vel... da skal jeg se om jeg ikke får regga meg :D Men... Da lurer jeg på dette:) Noen her som hadde handla noe av det jeg lista opp her? Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
radius_ Skrevet Januar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 Xtant/kicker..:P Siter 94`Audi Rs2 Prosjekt | 94` Kawasaki Zxr-7r Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet Januar 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 ja xtant er jeg veldig tent på! Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espsko Skrevet Januar 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2006 oter11: tror ikke perry mente at han ikke stoler på paypal.. han skrev han ikke liker visa pga da tar han kanskje flatt av og legger kontoen flere tusen i minus..:) men perry: fordelen med paypal er at hvis du ikke har nok penger på kontoen så går det ikke an å betale heller.. så da slipper du å gå i minus..:) Pirke-pirke... Om du kan betale eller ikke selv om kontoen er tom kommer helt an på banken. Jeg har aldri hatt problemer med å betale via Paypal selv om brukskontoen har vært skrapa. :rolleyes: Siter Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for. PCN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e-tanbe Skrevet Januar 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2006 Er det ikke sånn at hvis han fyren pakker den inn i gave papir eller noe, slikt at man slipper å betale 25% moms? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet Januar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 Er det ikke sånn at hvis han fyren pakker den inn i gave papir eller noe, slikt at man slipper å betale 25% moms? Trenger ikke å pakke inn i gavepapir, er bare å få han til å krysse av at det er gave, men såvidt jeg vet, kan heller ikke gaver overstige kr 200 hvis du skal ha de uten moms og toll. En ting man kan prøve seg på er å få han til å slenge ved en kvittering på 200 kr og krysse av for verdi 200kr når han sender. Da burde du slippe det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg