Gå til innhold

Ebay shoppere her inne?

Ranger emnet

PerryZaphire

Anbefalte innlegg

Trenger ikke å pakke inn i gavepapir, er bare å få han til å krysse av at det er gave, men såvidt jeg vet, kan heller ikke gaver overstige kr 200 hvis du skal ha de uten moms og toll.

En ting man kan prøve seg på er å få han til å slenge ved en kvittering på 200 kr og krysse av for verdi 200kr når han sender. Da burde du slippe det.

verdi grensen for gave er på 1000nok.

har opplevd i det siste at det er vanskelig å få igjennom pakker som er merket som gave,men som det ikke følger med kvittering(dette gjelder fortolling av posten norge)

har fått stoppet 3 pakker denne måneden,som alle har verdt merket gave + at summen alltid har verdt under 30$.

de har krevet å få kvittering/bankutskrift angry da er det jo bare å måtte betale tollen

98 vw golf 4 gti

Member of VW Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en finger regel med å alltid gange med 10, stemmer ganske nøyaktig noen ganger. Men nå har vi warehouse plass i linden, new jersey og da er paypal ikke noe problem:) for da blir varen sendt dit også overtar magnun shipping til Norge..

http://www.turbo-kid.com

'94 Mazda RX-7 FD R-2 LHD USDM

'93 Mazda RX-7 FD RHD N/A JDM

'93 Mazda RX-7 FD LHD Touring USDM-Solgt-

'82 Toyota StarletR.I.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare gode erfaringer med magnum.no og paypal. Jeg har to paypal adresser, en i norge og en i new jersey. Disse skifter jeg ved behov.

Nå har jeg blitt svindlet 22 dollar av en tulling i england, så får se om paypal klarer å ordne opp. Jeg har fylt ut en claim..

Dyre ting kjøper jeg kun av folk med gode tilbakemeldinger og kommunikasjon.

Kjøp av små billige ting blirt fort dyrt totalt sett pga frakt og moms. Så vær obs på det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær obs på en liten "felle": Bruk av paypal i kombinasjon med Magnum.no går IKKE.

Grunnen er at Paypal systemet forutsetter at "billing address" og "shipping address" er lik.

VISA og Magnum er også i ferd med å bli umulig, flere og flere butikker i USA krever nå at også shipping adress skal være registrert hos VISA (Teller AS), dette er et problem som ser ut til å være mest vanlig i audio-bransjen.

Problemet er at Teller as ikke har noen rutiner for 2 adresser på kortet, jeg har fått info fra en av mine leverandører om hvordan det kan gjøres, men Teller forstår ikke likevel, så i sånne tilfelle må jeg ty til sjekk, og da påløper et bankgebyr på 235,-, det gebyret utgjør ikke så stor del av prisen, men det er irriterende likevel.

Bjørn V. Pedersen

Norsk Dragracing Gardermoen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en generell regel, er det alltid lurt å ringe og snakke med folkene man skal kjøpe av. Ofte hører man det dersom det er noen skikkelige nisser som det ikke er verdt å handle med.

Da jeg skule kjøpe brukt motor fra en hugger i USA gjorde jeg dette. Søkte frem 10-15 aktuelle motorer på like mange huggerier og sendte først mail. De som svarte, ringte jeg til. Spurte & gravde litt om shippingcost, om VISA var ok, km stand, komp. test, hvilken bil den var tatt fra. hva som fulgte med av starter osv osv. I løpet av en slik samtale ble noen av de raskt kuttet ut. Tilslutt valgte jeg ut en av de, bestilte og fikk motoren tilsendt. Bra pakket, alle koder stemmer ift hva som ble sagt og til og med chassisnummeret på bilen den er hentet fra fulgte med.

Dessuten kan det oppstå problemer med VISA-kort belastningen uten at noe egentlig er feil, når kortinnehaveren har adresse utenfor USA. Vet at dette høres litt rart ut, men har blitt det fortalt fra en av butikkene jeg har handlet litt med der borte. Da jeg ringte og oppfordret de til å kontakte andre butikker i USa som jeg har handlet med før, som som en form for referanser på min betalingsdyktighet, syntes de det var ok og sendte varene likevel. Dette hadde selvsagt aldri skjedd om jeg ikke hadde ringt.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider