Gå til innhold

Gjenge opp eller eventuelt bytte spindel?

Ranger emnet

Cooolman

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg var så uheldig her rett før jul at jeg mista venstre hjulet framme mens jeg kjørte :( Heldigvis fikk jeg stoppa på et vis og det meste gikk bra bortsett fra at gjengene har fått juling, slik at 3 av dem er veldig trange å få inn en bolt i og den 4 er det umulig å få i noen bolt i. Jeg skal inn på eu godkjenning nå i januar slik at jeg må få ordnet dette snart, er det noen som har peiling på om det går ann å gjenge opp igjen eller eventuelt om man må bytte hele spindelen? og om dette er masse jobb siden det er abs etc? Bilen er en 3`er 96 modell 1,6.

mvh

Cooolman

VW Golf III GL 96 modell, lakkerte fangere++ stort stereoanlegg, 16" RH ad cup (215/40/16) hvite blinklys rundt om, hella tåkelys, helrøde hella baklykter

Audi 80cc 86 modell, 15" ATS, 60mm senking, sota ruter, et rått anlegg (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boltene sitter vel skrudd fast i skiva, og det er jo ikke noe problem å bytte skive... En skrue for å få av skiva, og en på igjen (pluss at jeg tror det er en salgs ledning eller noe som skal inn i skiva pga at du har abs...

(X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boltene sitter vel skrudd fast i skiva, og det er jo ikke noe problem å bytte skive... En skrue for å få av skiva, og en på igjen (pluss at jeg tror det er en salgs ledning eller noe som skal inn i skiva pga at du har abs...

Hei hei hei, stopp en halv, Det er vel ikke gjenger i skiva? men hull til gjengene som sitter i navet bak skiven? Så enten må du bytte nav visst du ikke får gjenget de opp igjen. og må navet byttes, ryker hjullageret også.

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei hei, stopp en halv, Det er vel ikke gjenger i skiva? men hull til gjengene som sitter i navet bak skiven? Så enten må du bytte nav visst du ikke får gjenget de opp igjen. og må navet byttes, ryker hjullageret også.

My bad...

Når sant skal sies så var jeg ikke sikker når jeg skrev det - derfor tror ble skrevet...

(X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, begynte å lure litt når det ble nevnt gjengene var i skiva ;) sitter i navet bak skiva. det er værre å bytte ;) prøv å gjeng opp, eller se om du kan på "skrapt" bort om det ligger noe møkk inni der.

Dårlig strammede bolter? skal litt til for å ramle av da! rister og dunker veldig før den tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider