Drunkendriver Skrevet Januar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 Tok bare for morroskyld å målte stømmen på kondensatoren min. og fikk til min store forundring se at det var -14,3v (ja jeg hadde + på + osv...) Er dette normalt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Januar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 tror ikke det er noe feil. tror bare det er måleapparatet som har byttet om + og -. ville dobbeltskjekket dette. hvis du faktisk har koblet kondensatoren feil, så tøm den snarest (ta ut sikringen ved batteriet og skru på annlegget for eks). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drunkendriver Skrevet Januar 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 Kondensatoren er riktig koblet. (cadence har egen kondensator tilkobling på forsterkerene) Har såklart tatt riktig med + og - misstenker bare at kondensatoren er gåen.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C0bra Skrevet Januar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 Sikker på at kablene på volt/multimeteret stod rett da? Kan våre noen som har bytta dem om.. Siter 84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september. 91 mod BMW 520i Fk automotive !!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Januar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 + blir aldri plutselig til - uansett. så det er koblet feil ett eller annet sted. enten på kondensatoren, eller på voltmeteret. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drunkendriver Skrevet Januar 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 Har sjekket at alt stemmer. det er klin umulig at det er kablingsfeil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sfh Skrevet Januar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 da har du et unikum av et elektrisk-anlegg.... for alt virker vel.....? hehe............ mvh, stig Siter 1986 bmw 318i 1987 Ford Escort xr3i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet Januar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2006 Jeg ville nok også, som nevnt tidligere, sjekket at multimeteret brukes riktig! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El-LoCo Skrevet Januar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2006 Sannsynligheten for at mulitmeteret her er tatt over feil poler vil jeg si er ganske stor... ;) Siter -'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!] -'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!] -'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt] Spiller selges Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drunkendriver Skrevet Januar 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2006 HAr tydligvis et litt småfucket el anlegg... Man trenger ikke å være hjernekirurg for å fårstå at den røde ledningen på multimeteret skal stikkes bort til den polen som er merket med en stooooor +. og at ledningen på den stoooore +en skal til der det igjenn er et stoort + tegn på forsterkeren. og den svarte på samme måte bort til - polen eller ground som det til tider heter når man leser instruksjonsbøker.... Og bare for å være sikker på at det ikke var multimeteret som var fucket tok jeg å målte at jeg hadde ladespenning på 14,2v og det er jo greit.... Det som er det store spørsmålet er hvordan i helvete kan kondisen min ha blitt omvendt? ikke om jeg kan å bruke et multimeter eller er blind. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet Januar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2006 vent litt... måler du med kondensatoren frakoblet resten? Om den er bipolar, vil den kunne lades opp "feil vei" om den var koblet opp feil når den ble ladet opp. Men at spenningen du måler på kondensatoren når den er koblet riktig og rett på batteriet er invertert i forhold til den du måler på batteriet (fremdeles med kondensatoren tilkoblet) er simpelthen umulig. Hvertfall så vidt jeg har lært etter 3 års elektro/-nikkutdannelse. Får håpe jeg ikke gikk glipp av noe så snodig på skolen! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arcatus Skrevet Januar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2006 Kondensatoren din vil/burde ikke være i stand til å lade seg opp feil vei, så er du helt sikker på at ledningene er riktig på multimeteret? (at den røde faktisk er koblet til + terminalen på multimeteret) Siter -clio 1,4 R(øøøø)N Franskmenn ER litt rar... "Bagasjerom? Neiii.. har ikke det jeg, legg det i bagasjesetet du..." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drunkendriver Skrevet Januar 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2006 tok ny kontrollmåling i går kveld... det stemmer det jeg har sagt, den kondensatoren blir nok dyngemat i dag.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Januar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2006 tror ikke det er kondensatoren som er feil. rett og slett fordi kondensatoren alene kan ikke gjøre + om til -, så det er ikke noe vits å kaste den. er nok noe annet som forårsaker det tror jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
505v6 Skrevet Januar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2006 Hmmm...hørtes merkelig ut!!:P Hvis Kondisen din var koblet feil, ville den vel gått i protection eller gått i lufta!!! Antar at probene på multimeteret ditt er byttet om...hadde det stått "-14" på displayet på kondisen tror jeg man burde fjerne seg litt brennkvikt!!!! knock :spider Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.