Gå til innhold

Spacere ulovlig?

Ranger emnet

VCE

Anbefalte innlegg

Jeg var på billia på hamar i dag for å kjøpe originale spacere, der sa de at de ikke hadde, for det var ikke tillatt lengre... :mad: fucku knock :iconsm

er dette bare BS fra de på hamar, eller er dette gjeldende overalt?

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ulovlig dersom sporvidden endres mer enn 15mm.

Men biltilsynet bryr seg ikke noe særlig om dette med sporvidde. Jeg har compomotive felger med ET15 og volvos orig spacere 20mm, altså ET-5. Det gir 50mm sporviddeforandring bak. De har ikke sagt noe.

Det er jo en del sånne bolt-on spacere i alu som ser litt løene ut, antar at om du havner i en ulykke pga at en sånn har gått av, så ligger du tynt an dersom bilen blir taua inn for kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulovlig dersom sporvidden endres mer enn 15mm.

Men biltilsynet bryr seg ikke noe særlig om dette med sporvidde. Jeg har compomotive felger med ET15 og volvos orig spacere 20mm, altså ET-5. Det gir 50mm sporviddeforandring bak. De har ikke sagt noe.

Det er jo en del sånne bolt-on spacere i alu som ser litt løene ut, antar at om du havner i en ulykke pga at en sånn har gått av, så ligger du tynt an dersom bilen blir taua inn for kontroll.

ET+5 faktisk

Mercedes 190E selges, send pm for mer info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de på delelageret sa at jeg burde gå på bilxtra og kjøpe der, for det var bedre kvalitet og da kunne jeg få i forskjellige bredder...

har noen bestillingsnr/varenr til dette settet fra volvo?

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de på delelageret sa at jeg burde gå på bilxtra og kjøpe der, for det var bedre kvalitet og da kunne jeg få i forskjellige bredder...

har noen bestillingsnr/varenr til dette settet fra volvo?

bedre kvalitet?

originale ser jo utmerket ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tenkte på de originale 20mm volvo-spacerene, som faktisk VAR godkjent fra forhandler...men de på Hamar mente at den godkjenningen var inndratt...

Det forteller meg mye om de på "den butikken" Trur eg ville ringt Volvo Norge

Og fått en bekreftelse.+ eg ville nevnt de som fortalde om inndratt godkjenning..

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er sann at noe personale på enkelte delelager blånekter å selge eller inrømme slike deler faktisk eksisterer Stag,spacere,oppstivings deler,trim deler+sann å sann motor har aldrig blitt laget etc så den får du ihvertfall ikke kjøpt den pakningen du trenger til.. etc, når de oppfører seg slik bare fordi de ikke gidder å slå opp i div permer har jeg litt lyst til å lange ut flere slag med skarp slåsshanske over disken

er altfor mange lamers/tapere bak slike delelagerdisker som er helt bort i natta vanskelige dette gjelder ikke bare volvos delelagere

nei skal man ha tak i noe gå til en litt yngre delelager expeditør som er it kompatibel

evt installer det delelagerprogrammet som dem f.eks vadis (volvo) bruker å komme med en handle liste med dele nummer det fungerer som regel bare du gir lista til riktig person bak disken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider