MercFreak Skrevet Januar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 da må dere forklare meg hvorfor en kompis hadde 8x13 felger med ET1 og jeg hadde samma felgene med ET+12 da også 8x13 og mine bygde de 13mm mer utover.. detta er hvertfall sånn ATS oppgir sine inpress.. Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
docsist Skrevet Januar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 har spacere jg, hvist noen trenger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2mMy Skrevet Januar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 jeg har tüv papirer til mine spacere, men dem er spesifikt lagd til de felgene jeg har på! Siter Bmwccn #7477 Bmw E39 520I(solgt) Chevrolet G30 Starmaster(solgt) S4 ABT 2,7 Biturbo Tråd her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Januar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 da må dere forklare meg hvorfor en kompis hadde 8x13 felger med ET1 og jeg hadde samma felgene med ET+12 da også 8x13 og mine bygde de 13mm mer utover..detta er hvertfall sånn ATS oppgir sine inpress.. ja.. det stemmer jo.. dine står i ET+12, mens feks eiker polaris er ET20. nyere volvofelger er ET43 og bygger lengre INNOVER. du trenger 20mm spacer på hver felg, for å hive nyere volvofelger på 240, slik at du får ca. samme innpress. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 det er ulovelig å sette på spacere... ødelegger hjullagera...ser snuten det er det av med skiltene med en gang... Vell vell, fort å skifte til orginale felger om man må inn til kontroll, værre om man ikke har godkjent senking, motorbytte osv. Dessuten tåler 240 hjullager mye, har nabo som er gammel bilcross guru, han sier han ikke har vært borti bedre hjullager fra andre bilmerker produsert i samme år... Han bruker spacere i bilcross, da han bruker 1031 md diffbrems på sine bc biler for å få riktig sporvidde... Så hjullagera tåler det økte momentet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 ja..det stemmer jo.. dine står i ET+12, mens feks eiker polaris er ET20. nyere volvofelger er ET43 og bygger lengre INNOVER. du trenger 20mm spacer på hver felg, for å hive nyere volvofelger på 240, slik at du får ca. samme innpress. ehh, ja det har jeg jo sagt hele tida da! Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 ehh, ja det har jeg jo sagt hele tida da! tja, nesten... jeg tror ET i utgangspunkt er negativt, om det ikke står + foran ET. som du sier her oppe, hadde du ET+12 og kompisen din hadde ET1. han hadde altså 1 negativ ET og derfor er differansen 13. men, ET 43 vs ET 20 er jo en annen sak, da de er på samme siden av +/-. ps. jeg sier ikke at du ikke vet hva det går i, jeg bare sier at det er rett :P Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tigerfish Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 Å her kan ein lesa om inpress så blir d kansje slutt på den diskusjonen... Det hjalp tydeligvis ikke. Men det står jo hva det er her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Refinement! Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 Tror nok både LMS og DaButcher må ta seg en titt i teoriboka når det gjelder ET... Ta f eks en titt i linken som Tigerfish la inn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baap Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 Eg jobar mykje med dek og felg når eg ikkje jobbar med motortriminga. Rektig det tåffår skrev. Siter Beklagger skrivefeilla eg skriv. The powerful enginebuilder! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 Tror nok både LMS og DaButcher må ta seg en titt i teoriboka når det gjelder ET...Ta f eks en titt i linken som Tigerfish la inn kan du forklare hvorfor ats oppgir inpress på samme måten jeg beskriver? Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Refinement! Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 Kan ikke forstå at ATS skulle oppgi inpress på noen annen måte enn det som er normalt. Har heller ikke sett på en ATS-felg, så om det du sier er riktig, kan jeg ikke forklare hvorfor det skulle være slik. Regner med du har sett på den linken som var postet, og forstår hvordan inpress "normalt" fungerer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 Tror nok både LMS og DaButcher må ta seg en titt i teoriboka når det gjelder ET...Ta f eks en titt i linken som Tigerfish la inn helt enig,på mine superstarfelger(som forøvrig er nye og til salgs)så har bakfelgene et-2 i forhold til framfelgene med et+10.og SELVFØLGELIG bygger de med et-2 mere utover enn de forran.. hvis det er som dere andre sier måtte man jo ha "anti" spacers for å bruke s/V70/850 felger på 240.men fordi de har et "rundtomkring" 40 og 240n har et 25? så må man bruke spacers fordi 850 felgene bygger altfor mye innover. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 Kan ikke forstå at ATS skulle oppgi inpress på noen annen måte enn det som er normalt. Har heller ikke sett på en ATS-felg, så om det du sier er riktig, kan jeg ikke forklare hvorfor det skulle være slik. Regner med du har sett på den linken som var postet, og forstår hvordan inpress "normalt" fungerer. ja, jeg har sett på linken, men det hjelper ikke noe da man ikke kan tysk... Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 tja, nesten...jeg tror ET i utgangspunkt er negativt, om det ikke står + foran ET. som du sier her oppe, hadde du ET+12 og kompisen din hadde ET1. han hadde altså 1 negativ ET og derfor er differansen 13. men, ET 43 vs ET 20 er jo en annen sak, da de er på samme siden av +/-. ps. jeg sier ikke at du ikke vet hva det går i, jeg bare sier at det er rett :P et er i utgangspunktet i pluss! har du et i minus bygger felgen mere utover enn innover.nok en gang Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.