Gå til innhold

Spacere ulovlig?

Ranger emnet

VCE

Anbefalte innlegg

• Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

da må dere forklare meg hvorfor en kompis hadde 8x13 felger med ET1 og jeg hadde samma felgene med ET+12 da også 8x13 og mine bygde de 13mm mer utover..

detta er hvertfall sånn ATS oppgir sine inpress..

ja..

det stemmer jo.. dine står i ET+12, mens feks eiker polaris er ET20.

nyere volvofelger er ET43 og bygger lengre INNOVER.

du trenger 20mm spacer på hver felg, for å hive nyere volvofelger på 240, slik at du får ca. samme innpress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ulovelig å sette på spacere... ødelegger hjullagera...ser snuten det er det av med skiltene med en gang...

Vell vell, fort å skifte til orginale felger om man må inn til kontroll, værre om man ikke har godkjent senking, motorbytte osv.

Dessuten tåler 240 hjullager mye, har nabo som er gammel bilcross guru, han sier han ikke har vært borti bedre hjullager fra andre bilmerker produsert i samme år...

Han bruker spacere i bilcross, da han bruker 1031 md diffbrems på sine bc biler for å få riktig sporvidde...

Så hjullagera tåler det økte momentet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja..

det stemmer jo.. dine står i ET+12, mens feks eiker polaris er ET20.

nyere volvofelger er ET43 og bygger lengre INNOVER.

du trenger 20mm spacer på hver felg, for å hive nyere volvofelger på 240, slik at du får ca. samme innpress.

ehh, ja det har jeg jo sagt hele tida da!

Mercedes 190E selges, send pm for mer info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehh, ja det har jeg jo sagt hele tida da!

tja, nesten...

jeg tror ET i utgangspunkt er negativt, om det ikke står + foran ET.

som du sier her oppe, hadde du ET+12 og kompisen din hadde ET1.

han hadde altså 1 negativ ET og derfor er differansen 13.

men, ET 43 vs ET 20 er jo en annen sak, da de er på samme siden av +/-.

ps. jeg sier ikke at du ikke vet hva det går i, jeg bare sier at det er rett :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok både LMS og DaButcher må ta seg en titt i teoriboka når det gjelder ET...

Ta f eks en titt i linken som Tigerfish la inn

helt enig,på mine superstarfelger(som forøvrig er nye og til salgs)så har bakfelgene et-2 i forhold til framfelgene med et+10.og SELVFØLGELIG bygger de med et-2 mere utover enn de forran..

hvis det er som dere andre sier måtte man jo ha "anti" spacers for å bruke s/V70/850 felger på 240.men fordi de har et "rundtomkring" 40 og 240n har et 25? så må man bruke spacers fordi 850 felgene bygger altfor mye innover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke forstå at ATS skulle oppgi inpress på noen annen måte enn det som er normalt. Har heller ikke sett på en ATS-felg, så om det du sier er riktig, kan jeg ikke forklare hvorfor det skulle være slik.

Regner med du har sett på den linken som var postet, og forstår hvordan inpress "normalt" fungerer.

ja, jeg har sett på linken, men det hjelper ikke noe da man ikke kan tysk...

Mercedes 190E selges, send pm for mer info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja, nesten...

jeg tror ET i utgangspunkt er negativt, om det ikke står + foran ET.

som du sier her oppe, hadde du ET+12 og kompisen din hadde ET1.

han hadde altså 1 negativ ET og derfor er differansen 13.

men, ET 43 vs ET 20 er jo en annen sak, da de er på samme siden av +/-.

ps. jeg sier ikke at du ikke vet hva det går i, jeg bare sier at det er rett :P

et er i utgangspunktet i pluss! har du et i minus bygger felgen mere utover enn innover.nok en gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider