DaNnYb0y Skrevet Januar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 Er det mulig å få godkjent en 1,8l GSI-motor på 115hk i en kadett c. Hva må evt gjøres? Er det noen som har gjort dette før eller har erfaring med liknende? Hva må uansett gjøres for å få motoren til å passe, uavhengig av om man kan få det godkjent eller ei? På forhånd takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet Januar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2006 vært oppe mange ganger det med godkjenning Er vel de samme delene som gjelder opp til 150hk? Rekord 2.2 bremser 1600 understell Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaNnYb0y Skrevet Januar 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2006 Så det er altså alt som er nødvendig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet Januar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2006 For godkjenning tror jeg det er det. Det for noen andre svare på :) Men 1600 understell er svindyrt da. Så jeg dropper 1600 understellet på min. Har kjøpt meg manta gsi bakaksel som har sperre. Koster ca like mye som 1600 akselen, men gsi akselen er kraftigere og har sperre. Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maaa Skrevet Januar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2006 Får godkjent intill 150hk med rekord 2,2 bremser framme og trommler fra kadett 1,6-2,0.. Men mange sir at bremsan blir litt svak til hård kjøring.. (må jo ha komplett 1600 understell å da) Å etter d æ har sjønt e at det e dritvanskelig og godkjenne biln hvis den har over 150hk, uten å måtte kjøpe Pink bremsekitt med TÛV godkjenningspapir.. (som koste 12000++++) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maggvaardal Skrevet Januar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2006 såå, hvor mye ligger en bakaksling på?! noen som vil bytte en bakaksling i en forstilling?! ( 1600) ;) hehe, skal nok ha volvo aksling, så får nok ikke bruk for ekstra akselen! magnus Siter Dæ så går ront, går sont! Kadett-C - flerårsprosjekt kadett-C - 77mod selges i deler Ascona C - stygg som få, bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet Januar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2006 Ligger vel på 2500-4000. Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC_76 Skrevet Januar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2006 er ikke manta akselen for bred? er jo vanlig å bruka sperra fra mantaaksel i 1600 kadett aksel.. mener manta og ascona akslene er 3cm for bred.. Siter Opel Kadett C :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maaa Skrevet Januar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2006 er ikke manta akselen for bred? er jo vanlig å bruka sperra fra mantaaksel i 1600 kadett aksel.. mener manta og ascona akslene er 3cm for bred.. Er vell ca 7cm breiere en en kadett aksel.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet Januar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2006 Er vell ca 7cm breiere en en kadett aksel.. Funker fint det håper jeg. En som sa at hvis du har på org dekk. 155? så går det kant i kant emd skjermkanten. Får man på noen breddere da, blir det sikkert bra. Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC_76 Skrevet Januar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2006 skal du ha 155 dekk du da? :P EDIT: går vel med breddere ja.. men får man det der godkjent ?? Siter Opel Kadett C :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet Januar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2006 Håper det. De har ikke en god grunn til å ikke godkjenne det. Men det trenger de kanskje ikke heller :D De gjør vel som de vil! :mad: Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC16v Skrevet Januar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2006 men gsi akselen er kraftigere og har sperre. forklar hvor den er kraftigere... Jeg hadde nok tatt sperren over i en 1600 aksling slik at det blir mest mulig optimalt, pga bredden på akslingen og festene er ikke plassert helt likt, må bøye de på plass de stagene som går fram på bilen... Siter Omega 2.2DTI Omega B 16v Turbo 286whp Kadett C 74' Caravan 1200 Kadett C 77' Caravan RIP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet Januar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2006 Det med at den kraftigere er noe jeg hørt en del har sagt. At den tåler opp til 300hk osv. Stemmer ikke det sann ca da? Burde holde til 200 i hvertfall? Hadde nok flyttet over innmaten hvis jeg hadde hatt 1600 aksling ja. Men nå fikk jeg tak i denne billig! Så da prøver jeg det. :) Det med festene er en grei sveisejobb. Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC16v Skrevet Januar 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2006 visst du skal flytte festene må du flytte hele fjørskålen og da må du brenne den av å så flytte den.. men om du har slikt utstyr så er jo det greit... Siter Omega 2.2DTI Omega B 16v Turbo 286whp Kadett C 74' Caravan 1200 Kadett C 77' Caravan RIP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.