Harald Skrevet Januar 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2006 Det med at den kraftigere er noe jeg hørt en del har sagt. At den tåler opp til 300hk osv. Stemmer ikke det sann ca da? Burde holde til 200 i hvertfall? Hadde nok flyttet over innmaten hvis jeg hadde hatt 1600 aksling ja. Men nå fikk jeg tak i denne billig! Så da prøver jeg det. :) Det med festene er en grei sveisejobb. Innmaten i bakakselen til Kadett C 1600/GTE og Ascona/Manta 1600/GSI er helt lik. Kun sporvidden som er forskjell. Hvis sporvidden blir målt ved godkjenning av ombygging (og der kontrollerer de absolutt alt...) Får du et lite problem kiddie Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC16v Skrevet Januar 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2006 Er forskjellige utvekslinger da men.. Siter Omega 2.2DTI Omega B 16v Turbo 286whp Kadett C 74' Caravan 1200 Kadett C 77' Caravan RIP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet Januar 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2006 Jaja, norge er jammen ikke lett. Burde ikke hatt en dritt og si om man øker sporvidden noen cm når man har bredda den med golf hjulbuer slik at dekka får fin plass. Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC_76 Skrevet Januar 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2006 kan noen forklare meg hva som EGENTLIG er problemet med at dekka stikker ut noen cm og da? skjønner ikke helt det heller jeg.. i norge er alt som er morsomt og rått = ulovlig og "farlig" !!! Siter Opel Kadett C :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaNnYb0y Skrevet Januar 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2006 Hva skjer når man skal på EU-kontroll hvis man lar være å få godkjent motorbytte??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maaa Skrevet Januar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2006 E det sperre i Ascona Black Jack GT/E? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maggvaardal Skrevet Januar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 Hva skjer når man skal på EU-kontroll hvis man lar være å få godkjent motorbytte??? Det skal litt til at den kommer gjennom euen med det ja! får kansje en liten "2er" ;) Siter Dæ så går ront, går sont! Kadett-C - flerårsprosjekt kadett-C - 77mod selges i deler Ascona C - stygg som få, bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaNnYb0y Skrevet Januar 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 Det skal litt til at den kommer gjennom euen med det ja! får kansje en liten "2er" ;) Jeg vet et at det er mange som ikke får godkjent at de bytter motor...hva gjør så dem/dere når dere skal på EU??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
schpaaa Skrevet Januar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2006 sorry for litt offtopic,men kva volvo bakakslinger går ann å bruke på kadett c? kva som må sveises/fikses på for å få festene å sånt til bakakselen til å holde 200hk? Siter Golf g60 "fire and ice" edition. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet Januar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2006 sorry for litt offtopic,men kva volvo bakakslinger går ann å bruke på kadett c?kva som må sveises/fikses på for å få festene å sånt til bakakselen til å holde 200hk? De som sitter på volvo 240/740/940? 1030 og 1031 heter de vel? Akslingen bør henges opp i 4 link. 2 stag oppe og 2 stag nede fra akselen. Da må det kappes i gulvet ved baksete for å få plass til 4 link kassene. Jeg droppa dette med volvo bakaksel pga av at jeg fikk beskjed at det kan bli vanskeli å få godkjent hos bt og endel jobb hvis man ikke kjøper et sett da. Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC_76 Skrevet Januar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2006 gjør du en bra jobb så godkjenner de jo som oftest volvo aksel vel.. det jeg så mørkt på er å sveise inn de kassene og kjøpe sperre.. er vel dyyre saker det? Siter Opel Kadett C :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Januar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2006 E det sperre i Ascona Black Jack GT/E? Ingen Ascona B har vært solgt som "GT/E" i Norge. Hverken Black Jack eller vanlig SR hadde diffbrems som standard. Er akslingen fra 240 som blir mest brukt. 940 har vel like lang som ascona/manta mener jeg. Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
schpaaa Skrevet Januar 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2006 De som sitter på volvo 240/740/940? 1030 og 1031 heter de vel?Akslingen bør henges opp i 4 link. 2 stag oppe og 2 stag nede fra akselen. Da må det kappes i gulvet ved baksete for å få plass til 4 link kassene. Jeg droppa dette med volvo bakaksel pga av at jeg fikk beskjed at det kan bli vanskeli å få godkjent hos bt og endel jobb hvis man ikke kjøper et sett da. link kassene koster vell gått over 5000 kroner? å du må vell hive ut baksetene? kva er lettest å bruke for å få godkjent en kadett c med 200hk? å kva av bremser må brukest? takker for alle svar imstupid Siter Golf g60 "fire and ice" edition. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maggvaardal Skrevet Januar 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2006 link kassene er vel ikke så dyrt, si 2500 med stag? kan jo lage dette selv også. Bare å vere NØYE på mål å sånt (må vel ha teining). men jeg ville kjøpt, kollevold pedersen osv har vel? hmm, kadett c med 200hest er jo ikke lett da ;) viss du ikke vil skifte aksling, må det vel bli en 1600 aksling, med manta sperre eller noe i den duren slik den holder 200hest, til bremser har vel pink et til 240 hester til 14k ? + 1600 forstilling. + å vere forsvarlig ombygd med motor osv magnus Siter Dæ så går ront, går sont! Kadett-C - flerårsprosjekt kadett-C - 77mod selges i deler Ascona C - stygg som få, bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
schpaaa Skrevet Januar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 link kassene er vel ikke så dyrt, si 2500 med stag? kan jo lage dette selv også. Bare å vere NØYE på mål å sånt (må vel ha teining). men jeg ville kjøpt, kollevold pedersen osv har vel? hmm, kadett c med 200hest er jo ikke lett da ;) viss du ikke vil skifte aksling, må det vel bli en 1600 aksling, med manta sperre eller noe i den duren slik den holder 200hest, til bremser har vel pink et til 240 hester til 14k ? + 1600 forstilling. + å vere forsvarlig ombygd med motor osv magnus men 240 har jo 5 bolts på akslingene,så for å få på pink bremsene må du ha 240 aksling? er ikkje det bare og forsterke 2,2i bremsene litt da? c20let har jo 204 originale hk,å kadett blir jo godkjent med den motoren. Siter Golf g60 "fire and ice" edition. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.