Gå til innhold

Godkjenning av motorbytte i Kadett c

Ranger emnet

DaNnYb0y

Anbefalte innlegg

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

For godkjenning tror jeg det er det. Det for noen andre svare på :)

Men 1600 understell er svindyrt da. Så jeg dropper 1600 understellet på min.

Har kjøpt meg manta gsi bakaksel som har sperre. Koster ca like mye som 1600 akselen, men gsi akselen er kraftigere og har sperre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får godkjent intill 150hk med rekord 2,2 bremser framme og trommler fra kadett 1,6-2,0..

Men mange sir at bremsan blir litt svak til hård kjøring.. (må jo ha komplett 1600 understell å da)

Å etter d æ har sjønt e at det e dritvanskelig og godkjenne biln hvis den har over 150hk, uten å måtte kjøpe Pink bremsekitt med TÛV godkjenningspapir.. (som koste 12000++++)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men gsi akselen er kraftigere og har sperre.

forklar hvor den er kraftigere...

Jeg hadde nok tatt sperren over i en 1600 aksling slik at det blir mest mulig optimalt, pga bredden på akslingen og festene er ikke plassert helt likt, må bøye de på plass de stagene som går fram på bilen...

Omega 2.2DTI

Omega B 16v Turbo 286whp

Kadett C 74' Caravan 1200

Kadett C 77' Caravan RIP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med at den kraftigere er noe jeg hørt en del har sagt. At den tåler opp til 300hk osv. Stemmer ikke det sann ca da? Burde holde til 200 i hvertfall?

Hadde nok flyttet over innmaten hvis jeg hadde hatt 1600 aksling ja.

Men nå fikk jeg tak i denne billig! Så da prøver jeg det. :)

Det med festene er en grei sveisejobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider