Gå til innhold

Godkjenning av motorbytte i Kadett c

Ranger emnet


DaNnYb0y

Anbefalte innlegg

Det med at den kraftigere er noe jeg hørt en del har sagt. At den tåler opp til 300hk osv. Stemmer ikke det sann ca da? Burde holde til 200 i hvertfall?

Hadde nok flyttet over innmaten hvis jeg hadde hatt 1600 aksling ja.

Men nå fikk jeg tak i denne billig! Så da prøver jeg det. :)

Det med festene er en grei sveisejobb.

 

Innmaten i bakakselen til Kadett C 1600/GTE og Ascona/Manta 1600/GSI er helt lik.

Kun sporvidden som er forskjell.

 

Hvis sporvidden blir målt ved godkjenning av ombygging (og der kontrollerer de absolutt alt...)

Får du et lite problem kiddie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sorry for litt offtopic,men kva volvo bakakslinger går ann å bruke på kadett c?

kva som må sveises/fikses på for å få festene å sånt til bakakselen til å holde 200hk?

 

De som sitter på volvo 240/740/940? 1030 og 1031 heter de vel?

Akslingen bør henges opp i 4 link. 2 stag oppe og 2 stag nede fra akselen.

Da må det kappes i gulvet ved baksete for å få plass til 4 link kassene.

 

Jeg droppa dette med volvo bakaksel pga av at jeg fikk beskjed at det kan bli vanskeli å få godkjent hos bt og endel jobb hvis man ikke kjøper et sett da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som sitter på volvo 240/740/940? 1030 og 1031 heter de vel?

Akslingen bør henges opp i 4 link. 2 stag oppe og 2 stag nede fra akselen.

Da må det kappes i gulvet ved baksete for å få plass til 4 link kassene.

 

Jeg droppa dette med volvo bakaksel pga av at jeg fikk beskjed at det kan bli vanskeli å få godkjent hos bt og endel jobb hvis man ikke kjøper et sett da.

 

link kassene koster vell gått over 5000 kroner?

å du må vell hive ut baksetene?

 

kva er lettest å bruke for å få godkjent en kadett c med 200hk? å kva av bremser må brukest?

 

takker for alle svar imstupid

Golf g60 "fire and ice" edition.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

link kassene er vel ikke så dyrt, si 2500 med stag? kan jo lage dette selv også. Bare å vere NØYE på mål å sånt (må vel ha teining). men jeg ville kjøpt, kollevold pedersen osv har vel? hmm, kadett c med 200hest er jo ikke lett da ;) viss du ikke vil skifte aksling, må det vel bli en 1600 aksling, med manta sperre eller noe i den duren slik den holder 200hest, til bremser har vel pink et til 240 hester til 14k ? + 1600 forstilling. + å vere forsvarlig ombygd med motor osv

 

magnus

Dæ så går ront, går sont!

Kadett-C - flerårsprosjekt

kadett-C - 77mod selges i deler

Ascona C - stygg som få, bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

link kassene er vel ikke så dyrt, si 2500 med stag? kan jo lage dette selv også. Bare å vere NØYE på mål å sånt (må vel ha teining). men jeg ville kjøpt, kollevold pedersen osv har vel? hmm, kadett c med 200hest er jo ikke lett da ;) viss du ikke vil skifte aksling, må det vel bli en 1600 aksling, med manta sperre eller noe i den duren slik den holder 200hest, til bremser har vel pink et til 240 hester til 14k ? + 1600 forstilling. + å vere forsvarlig ombygd med motor osv

 

magnus

 

men 240 har jo 5 bolts på akslingene,så for å få på pink bremsene må du ha 240 aksling?

er ikkje det bare og forsterke 2,2i bremsene litt da?

c20let har jo 204 originale hk,å kadett blir jo godkjent med den motoren.

Golf g60 "fire and ice" edition.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår