Zepticon Skrevet Januar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 Satser på at dette er plassen å få hjelp :D Har nettopp startet mitt første prosjekt som bilstyler og trenger litt hjelp. Målet er dette (uten breddingen scoopet og baklukespoilern) : Men for å komme dit så må jeg tilpasse fangeren slik at jeg ikke trenger skjermbredderne. Detter er fordi bilen er nylakert og jeg ikke orker å ødelegge den nye lakken. Blir for dyrt. Selve fronten ser slik ut: Så jeg må finne en måte å bygge om sidene på slik at det ser bra ut uten bredding. Noen forslag her? Så skal jeg ha denne bakfangeren på: Den mangler toppen så den må jeg hente fra min egen bil. Slik hadde jeg planlagt å gjøre det, og bare lime de to delene sammen, og legge på sparkel. Noen som har noen synspunkter på dette? Håper noen med peiling på dette kan hjelpe meg litt. :thumb Driver å leser meg gjennom alle glassfiberguidene her, men det er så mye som er langt over mitt kunnskapsnivå at jeg tror det kommer til å ta en stund... Og bilen er foresten en Mazda 626. ;) Siter Mazda 626LX 1,8i - Automoderna Edition Toyota Celica ST2000 Webmaster @ Mazda Owners Group Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nsr160 Skrevet Januar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 Den sorte bilen er "donor" og det er ikke bilde av din bil. Sant? Er det glassfiber, styling settet. Siter Audi V8, There is only one. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zepticon Skrevet Januar 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 Ikke min bil nei... Bare en som tidligere har montert det og som har tadd bilder... men får ikke så mye nyttig ut av han :P Er glassfiber ja... Siter Mazda 626LX 1,8i - Automoderna Edition Toyota Celica ST2000 Webmaster @ Mazda Owners Group Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nsr160 Skrevet Januar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 Har du bilde av din bil, eller en tilsvarende? Vanskelig å se på bildene. Hvor mye bredere den er, i forhold til orginal skjermen? Siter Audi V8, There is only one. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zepticon Skrevet Januar 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 Bilen min er lik den der, og hvilken som helst annen Mazda 626 sedan fra 93-97. Veit ikke hvor mye bredding det er nei, men ser ikke ut som om det er alt for mye da. Siter Mazda 626LX 1,8i - Automoderna Edition Toyota Celica ST2000 Webmaster @ Mazda Owners Group Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nsr160 Skrevet Januar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2006 1. Sett "bak" 2. Bredde med glassfiber 3. Pusse/slip vekk "Wide" i toppen Ikke klag, jeg brukte 2 min på tegningen Siter Audi V8, There is only one. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zepticon Skrevet Januar 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2006 Bare fylle i på baksiden ig slipe vekk fremme? Hørtes ut som en bra plan det :D Man så var det hvordan jeg skal få festet den nye glassfiber bakfangeren til den orginale... Holder det å lime med sikaflex og så sparkle etterpå? Siter Mazda 626LX 1,8i - Automoderna Edition Toyota Celica ST2000 Webmaster @ Mazda Owners Group Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prizma Skrevet Januar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2006 bakfanger: som det sikkert er sagt over, bakfangeren limer du ikke sammen, men glassfibrer sammen, BAK der det ikke er synlig så kan du sparkle med GLASSFIBER sparkel foran og pusse ned og lakke. Siter Mvh. prizma Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zepticon Skrevet Januar 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2006 Veit ikke om jeg har forklart meg litt dårlig, eller om jeg missforstår deg. Den bakfangeren som jeg har bestillt må festes til den orginale fangeren på en eller annen måte. De jeg har pratet med sier at plast og glassfiber ikke går så godt sammen. Så derfor ser det ut som om jeg må kutte den orginale plastfangeren et stykke under den "skøyten" som vises på det siste bildet, og lime glassfiberen fast i den ved hjelp av sikaflex. Så sparkler jeg og pusser slik at det blir bra? Siter Mazda 626LX 1,8i - Automoderna Edition Toyota Celica ST2000 Webmaster @ Mazda Owners Group Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
itsmehc Skrevet Januar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2006 Ikke bruk Sikaflex siden den flexer. Hvis jeg har forstått deg rett har du en glassfiber del og en plastdel. Dette er top og bunn på samme fanger. Hvis der mulighet for å skru de to delene sammen ville jeg gjort det. Det er superviktig at det ikke flekser for da vil sparkelen sprekke senere. Så kjøper du slik vevd fin glassfibermatte. Tror de selger den på obs bygg/biltema og slikt. Dette er en finvevd matte. Denne legger du over med ett lag. Så sparkler du og når det er jevnt legger du på mere vevd glassfiber. Litt viktig at det er fint glass. .......Så blir det finsparkel, sprøytesparkel, +++ til den er klar for lakkering. Det er alltid et problem å få sammen to deler av plast og glassfiber. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vault Skrevet Januar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2006 plast og glassfiber går langt fra godt sammen ja.. har prøvd det på forskjellige måter og det er alt for enkelt å dra fra hverandre.. Siter For å unngå kollisjon kjørte jeg på den andre bilen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonArveS Skrevet Februar 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2006 hvorfor ikke bruke "toppdelen" som plugg og støp deg en ny i glassfiber. Så tar du denne og støper sammen med den nye fangeren din? Siter Jon Arve Sporstøl President Club Honda Norge Honda entusiaster, nye som gamle - Foren dere! Bli medlem i Club Honda Norge HER! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elanzer Skrevet Februar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 måten vi gjorde det på en kamerat sin golf3, var at han kutta fangeren 5cm under "kanten" også MASSE sika under der også la vi ei fuge i kanten (ikke bruk sikaflex da lakken ikke sitter på denne) også lakka vi over :) holder som FAEN! (klarte å brekke nedre delen av fangeren også uten at den løsna :() Siter x 86 Mazda RX7 Turbo II - 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg