Gå til innhold

Audi coupe

Ranger emnet


Mikkel Bruer

Anbefalte innlegg

Detta er litt teit..men har en kamerat som akkurat kjøpte seg 1990 audi coupe..med forhjulstrekk og 4 sylindra motoren..er 2.0 liter, den med 120hk..

Han påstod da at denne kjørte lett fra en quattro 20v ?

Fikk ikke det helt til å gå i hop jeg?

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detta er litt teit..men har en kamerat som akkurat kjøpte seg 1990 audi coupe..med forhjulstrekk og 4 sylindra motoren..er 2.0 liter, den med 120hk..

Han påstod da at denne kjørte lett fra en quattro 20v ?

Fikk ikke det helt til å gå i hop jeg?

 

Ja det henger vel ikke helt på greip. mulig han er missunnelig på 5 syl og quattro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe takk....han var innom meg for 2 timer sia...nylakka coupe med rs2 fanger..den høye vingen og sideskjørt..og et eksosannlegg som bråka no jævlig..ganske gjennomført..fet bil..så sa jeg at den hadde vært fet med 5 sylindra og quattro...så begynte han bare med at det er så mye dritt med 5 sylindra biler...så refererte han til bilen min...som da er 6 år eldre..greit jeg har hatt en del problemer..men den er da 20 år..og den funker som ei klokke nå...alt går helt fint!..det var liksom argumentet hans..at bilen min ikke funka i starten...samtidig som han liksom kjente en som kjørte 20v og han kjørte lett fra den.. ..jaja

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sier seg selv at en med 120hk kjører fra en 170hk da kiddie

 

greit quattro tar noen hk, men ikke 50....

 

Er jo noe som heter nM/dreimoment også..det er det som drar bilen framover...skal ha meg ny bil etterhvert...blir en a4 1.9tdi...den skal chippes og litt sånn...da får den over 300nM og 136hk...den vil jeg påstå at kjører fra den 2 liter'n med 8 ventiler og 120hk ass....

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, glem det. Han har en slapp 2.0 8v med monotronic innsprøyt, og en bil som veier 1.5 Tonn. Han er nok bare missunnelig. Tipper at du lett drar fra ha med 90en din.

 

Jeg lar tallene snakke for seg selv: Dette er de samme motorene som er i coupen. Når den er så mye tregere enn 10v-en, hvordan kan den da kjøre fra 20v?

 

femmeren er også mye mer holdbar enn symaskin-motoren han har sin bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, glem det. Han har en slapp 2.0 8v med monotronic innsprøyt, og en bil som veier 1.5 Tonn. Han er nok bare missunnelig. Tipper at du lett drar fra ha med 90en din.

 

Jeg lar tallene snakke for seg selv: Dette er de samme motorene som er i coupen. Når den er så mye tregere enn 10v-en, hvordan kan den da kjøre fra 20v?

 

femmeren er også mye mer holdbar enn symaskin-motoren han har sin bil.

Jeg mente at 4 syl. 2.0l 8v motoren har 115hk jeg , ikke 120hk?

samme motoren som sitter i golf.

mulig jeg tar feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en vanlig audi 80 sedan har 0-100 på 11.8 sek. ??...coupe'n veier mer..og min veier mindre..altså han får mer vekt og mindre motorj..jeg mindre vekt og mer motor...hmm...tulling han..

 

Men han påstod også at det var så jævlig mye dritt med 5'erne...han kjente plutselig mange som angret på å ha kjøpt det..:S Grunnen til det var at jeg har hatt topppaknings skifte på min...grunnet en 20 år gammal pakning:P

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detta er litt teit..men har en kamerat som akkurat kjøpte seg 1990 audi coupe..med forhjulstrekk og 4 sylindra motoren..er 2.0 liter, den med 120hk..

Han påstod da at denne kjørte lett fra en quattro 20v ?

Fikk ikke det helt til å gå i hop jeg?

 

Denne karen skryter over evne. En fwd coupe med 115 hk kjører ikke ifra en litt tyngre quattro med 170 hk? Før han kommer med videre uttalelser bør han bevise sitt utsagn (noe han vil slite med). Som "vidder" sier hadde du uten tvil kjørt ifra han med din 90, du har tross alt mer hk og moment, samt mindre vekt å dra på.

 

Når han presterer å levere en uttalelsen at det er så mye dritt med femmere, ja da har han jo virkelig bevist hvem som sitter på vettet! Audi revolusjonerte hele bilverden med femmere og quattro på 80-tallet. 5 syl. 20v motorene er i tillegg noe av det mest trimmingsvennlige som er laget (mest brukt er 3B, ABY og AAN). Eneste dritt med femmere er å skifte registerreim ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En lek og skifte reim på 10v iallfall, litt mer skruer på 20v, men greit nok.

 

Vil påstå atte femmere generelt er gode maskiner og holder lenge, finnes iallfall ikke noen fordeler der med en 2.0 firer annet enn at den går dårligere.

 

Du får hilse kompisen din og si du slenger 1000kr i bordet viss han kjører fra en 170hk og se om han står for det, iallfall taper han 1000 penger.

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår