n0stra Skrevet Januar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 Som topic sier, dama har nå skaffa seg "konebil" så jeg slipper at hu kræsjer civicen min igjen :) Uansett, bilen er en 93 modell 1,3 liter 16V trur jeg, hva dette nå tilsier i modellverdenen. Mazda har jeg utrolig lite peiling på. Strøken var den iallefall bortsett fra en liten bulk på sida bak. Tantekjørt og kun gått 82 000, stavanger registrert og service hefte helt frem til 65 000, eu godkjent i desember ifjor. Nå vet jeg jo at motormessig er det lite å gjøre med slike biler, men det er uansett ikke poenget da dama skal bruke den til og fra skole og jobb (trur jeg da). Interiørmessig og lignende kunne det jo vært fint å holdt den pen og evt pynta litt. Bilen hadde en blaupunkt kasett/radio fra før av med samma type kobling bak som den kabelovergangen som følger med den nye pioneer spilleren hu ville putte i. Problemet er bare at det er en stålkasett som ligger rundt og fyller i dashboardet hvor kontakten sitter fast bak og tidligere gikk rett inn i blaunpunkt spilleren da den sto i. Nå må jeg jo bruke en overgangskabel til pioneeren og derfor blir denne "klumpen" liggende bak og jeg får derfor ikke trykka spilleren helt inn. Må jeg ta ut denne ramma og evt skaffe en ny? Vil helst at det skal se pent og orginalt ut iallefall. Er det mye pes å bytte stoler evt skifte stoff i sidene på dørene på disse bilene? Evt sette i sentrallås. Er nemmelig montert skikkelig alarm på den men ikke sentrallås. Hva med elektriske vinduer? Må vel muligens bytte hele dørene og det blir vel no drit. Bilen har en slik orginal hvit plastvinge bak nede ved vinduet på luka. Problemet med denne er at den ser ut til å samle vann i skjøten og viser tendenser til overflaterust. Er vel kanskje smart å fjerne denne. Hvordan går man evt frem og hva gjør man for å fjerne rustdannelsen samt få det pent og hvitt igjen (bilen er hvit). Trur også jeg har lyst å bytte kabling på lydanlegget til henne samt bytte høytalerne i dørene samt evt også putte inn no 6x9 i hattehyllen. Er dette mye pes? På forrhånd takk :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WireD Skrevet Januar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2006 heisann! :D ØYH? mazda, konebil??!?!?! :D:D hehe, eida, de minste motorene går lett for det :) høres ut som en fin bil det der. Regg dere inne på http://www.mazda-ogn.org, så er det masse kompetente folk der som kan ordne saken :) Gratulerer med ny bil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MazdaPowah Skrevet Januar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2006 Når det gjelder den stålbraketten som holder spilleren fast. Hvis du ser godt etter på braketten så skal du se noen tapper som er bøyd nedover/oppover. Bøyd dem i motsatt retning, slik at du "låser opp" braketten. Med litt makt skal du lett få ut den. Det følger som regel med brakett til spillere. Den lille stålduppeditten bak spilleren er litt slit. Prøv å gjør plass til kablene så skal det gå.. Høytalere... dropp 6x9 og gå for noen skikkelig høytalere foran, helst komponentsett (adskilt 1" diskant på dashboard og 6,5" i dørene. En sub er også kos i en sånn bil. Trenger ikke akkurat ha en voldsom en, siden bilen ikke har adskilt bagasjerom. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WireD Skrevet Januar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2006 pioneer har noen supre customhøyttalere til mazda 323, i døra forran. ts-h 683 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kkorsnes Skrevet Januar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2006 Tror disse bare passer GTR... LX ha 6"... Siter '80/'81 Volvo 245 dl B230A [X]'86 Audi 90 2,2 5syl [X]'86 Audi 90 2,0 5syl [X]'90 Mazda 323 BG 1,6i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WireD Skrevet Januar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2006 hmmm, de passa nå til min 323 da.... 323F riktignok, men døra er vel samme? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg