Gå til innhold

Kjøp av Peugeot 306 Style - tips?

Ranger emnet

Weezel

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en søster som trenger ny bil nå, og hun har funnet en hun vil ha - en '97 Pug 306 "Style". Denne har ikke gått langt, og ser veldig fin ut, så jeg tenkte jeg skulle bli med henne på torsdag og ta en nærmere titt.

Er det noe man bør være obs på når det gjelder disse bilene? Virker som om den er greit holdt, med alle servicer tatt o.l.

Vet ikke hvilken motor den har, men den skal yte noe rundt 75 hester. Min søster er 35, og bryr seg ikke om hva slags bil det er, hun vil bare ha noe som går med minimalt vedlikehold og lave driftskostnader - har ikke noe stort behov for plass, som gjenspeiles i at en 306 er OK for henne, så hvis det er noe som skulle tilsi at dette er en bil man burde styre unna, så hyl ut :)

-Nicolai

- 92 Audi S4 2.2T quattro

x 92 Audi 80 2.3 quattro

x 96 Volvo 460 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

jeg hadde en 93 306 (mk1), den var\blei full av småfeil!

Jeg har lest og hørt at mk2 som jeg tror kom i 97 var mye bedre kvalitet.

Det var stort sett det elektriske,låser og andre slitasjer som kom veldig fort på den jeg hadde. Men en velholdt mk2 skal visst ikke være noe dårlig kjøp!

--GrannyRacer #1----

81 Golf diesel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 96 mod 306... Den har gått 175000 nå... Nydelig bil!

Eneste som krangler er kupè-lyset..(who cares)

Noe som er viktig å sjekke er: regreim, dempere, eksos-anlegget...stort sett det som er greit å sjekke uansett! :-)

Fin bil med gode kjøreegenskaper!

MiNDFLaRe

'98 VW Passat stv 1,9 Tdi -> Famile-racer'n til mor

'96 Hyundai Coupè 2,0 fx -> Lekebilen til far

X '96 Peugeot 306 Xt 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider