Gå til innhold

Banekjøring Våler sommeren 2006. Mjøstreffet 2006!

Ranger emnet

PerryZaphire

Anbefalte innlegg

Ja,han fikk teste den. . .Tror han koste seg da,hadde bare positivt å si om R bilene til honda:)! Tok opp panseret når vi kom inn i pitlane igjen...."Hør,akkurat som du har vært på butikken å handla mjølk" sa han,hehe! Mente at andre biler skrangla og gikk ujevnt en stund før de fikk "roet" seg etter noen runder på bana! Gøy å lære litt om sporvalg osv også,tipper jeg kappa 1-2 sekunder på rundetiden etter han var m meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 113
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

30 banekjørere er optimalt for å leie banen slik som jeg gjorde nå. Da går jeg noen kroner i pluss tilogmed (gikk ca 4000 i minus nå) noe som er litt surt for en som bestandig går i minus etter hver lønning :shake Men det virker som om det er lett å samle folk på papiret men ikke på treffet.. utav 31 stk. påmeldte til bane dukka 16-17 opp. Utav 30 påmeldte calibraer dukka 12 opp.

Kjetil er knall :) Til 2007 skal jeg og kjetil begynne samarbeidet enda tidligere for å skreddersy ett enda bedre BANETREFF og vi vil kunne leie Superseven biler !

Jeg har planlagt dette treffet i over 8 måneder og de 3 timene på søndag var mitt store "øyeblikk" men jeg måtte dra rett før klokka 1400 :(

Er veldig godt å høre at folk hadde det gøy.. det rettferdiggjør iallefall litt av de pengene jeg har fått som gjeld :hide Samtidig så er jeg dårlig på markedsføring så håper dere som hadde det gøy og følte dere fikk valuta for penga kan tipse venner og bekjente om neste års treff slik at jeg kan dra igang dette uten minus på kontoen for en gangs skyld hehe

Ang. støy så var det vel bare å roe ned litt der sensoren sto?

Håper virkelig noen har film eller bilder så jeg kan oppleve banekjøringa og :)

Mjøstreffet har eksistert i 3 år... første året var det ikke banekjøring og vi var 3 av 17 påmeldte som dukka opp... i 2005 var første året med bane og det dukket opp rundt 14stk.

i 2007 har jeg en drøm om å dra med minst 25-30 stk til banedagen da jeg ELSKER å se normale biler i friflyt på bane (litt lei gatebilfirmaræsere)

Poenget med dette treffet er iallefall å samle de gutta og jentene som ikke er "bra nok" for gatebil samt de som har lyst men ikke tørr :)

Trygge omgivelser/lite drifting, puljekjøring (etter biltype da noen kommer med 75hk og andre kommer med 500+hk) og ett utrolig bra "seminar/kurs" ledet av folk som vet hva de driver med.

Håper at du kan klare å få til dette etter hvert. Er rimelig sikker på at de fleste av oss kommer igjen en gang til. Hadde det ikke vært for hot august nights (samt 90db-grensen), så hadde Våler fått besøk av vri-åtter-karer med sving-ambisjoner. Veldig vanskelig å bygge eksos på 8-er med bra gjennomstrømning, samt lavt nok støynivå. Masse luft som pumpes ut av røra lager lett trykkbølger som måleren oppfatter som høy lyd.

Har for tiden ikke noe vettugt å kjøre med, så det ble et innhopp i...........

Skody`s sistermobile:-)

Med drag og kjøre-egenskaper som en turbuss med forhjulstrekk, koset jeg meg mætti alikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

nå har jeg somlet meg til å få sett videoen fra i fjor, og da føler jeg at jeg må korrigere meg selv ang det med kjeglevelting. For det var ingen kjeglevelting i form av disse øvelsene som var i fjor. De eneste kjeglene jeg så var de som ble plassert ut på innercurbs samt for å markere bremsepunkt og turn-in punkt i svingene.

De kjeglene JEG veltet var i venstresvingen etter startstrekka da jeg klatret litt vel høyt oppå curben i min iver etter mere fart. Og de resterende tok jeg på veg ut av den raske sjikanen etter depotstrekka. Tror jeg rettet opp litt VEL tidlig. :drive2 Jeg holdt full gass tilogmed høyresvingen inn i sjikanen. Litt av aksellerellerellerasjonsmonster denne 1.6L Kadetten ama. :respect

Og så vil jeg påpeke at vi kjørte den raske sjikanen, dvs "rett frem", ikke den kvasse inn til høyre slik som på videoen fra i fjor.. Hmm hmm.. da har jeg fått med det meste.

Summa summarium var det (et utmerket) teorikurs frem til ca 14:45(?) før vi tuslet ut og sto klare til tre EFFEKTIVE timer med frikjøring på bana. Uten noen dilldall-slalom, bremsing, glattkjøring eller elgtest. Kan nesten ikke vente til neste år! :race

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KNALL!!!

Er veldig lei meg og bitter som faen fortsatt for at jeg ikke fikk vært med på treffets viktigste 3 timer...

:(

Noen som har bilder eller film å dele med oss?

Jeg trenger å se hvilke biler som dukka opp for han som jeg påla ansvaret for den biten i mitt fravær glemte igjen lappen med den infoen jeg trenger.

Såvidt jeg fikk med meg dukka det opp 16 biler ??

Det vil si at jeg må sende ut endel giroer ;) men greit å vite hvem jeg skal sende til så jeg slipper å sende til folk som har betalt.

Jeg vil uansett fraværet mitt takke folket for oppmøtet. Kanskje dere gidder å delta på treffcampen vår lørdag til søndag og neste gangen?

Jeg har 4 stk. voksne og ivrige medhjelpere pluss OMC i ryggen til neste år så da føler jeg at jeg slipper litt av "stresset" samt Kjetil Bolneset (instruktøren dere hadde) ønsker å være med aktivt på opplegget for å sikre flere deltagere.

Stor takk til Type R for at han lånte bort bilen til Kjetil ;)

Drømmen er å samle nok folk til en runde fra 1300 til 1900! det vil koste 24000kr eksl. instruktører så med ca 40 deltagere kan det være en stor mulighet.

Svensker har meldt sin interesse samt finner (ble reklamert på Vallakrå tidl.)

Så det er mulig jeg har ett internasjonalt treff på handa.

Cluet er uansett å kunne samle banevennlige mennesker til en "jamsession" for de som ikke er "bra nok" for gatebil og denslags. Nybegynnere som erfarne sjåfører er velkommen. Viktigste er sikkerhet, fart og selvfølgelig å ha det MORRO! Køkjøring, kjeglevelting etc etc er IKKE ett rykte mitt treff skal ha iallefall.

Håper vi sees igjen til neste år!

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om dette ble veldig bra, så nå kan jeg angre.. ;)

Tipper det er lettere å få med flere folk neste gang (ihvertfall fra hardcore gjengen som kjører en del på bane og merkeklubber) nå som vi vet det ikke handler om "kjeglevelting". :)

Håper du får inn penga dine da så du ikke går i kraftig underskudd her. Utrolig kjipt du ikke fikk kjørt selv. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...
  • 6 months later...