Gå til innhold

Råeste motoren tilsalgs! 700 hk piss off

Ranger emnet


Turboperformance

Anbefalte innlegg

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

denna var jo i bilsport for ei tid tilbake.

 

stor reportasje. de takka lastebilturbon for at den gikk gjennom visning, hehe.

gubben på sbp dro den ikke lenger enn til 3000-4000 da den yter rundt 200hk eller hva det var og syns den gikk helt rått hehe.. eiern var overlykkelig for at han ikke dro den over 5500rpm da det kom ca 500hk til :D

 

ketchuuuup

56 chevy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han med den 700hester's motoren var det repotasje om i Bilsport i november 2005.

 

Han slet mye med holdbarheten på motoren stod det der... brannt ventiler annenhvert race etz, men der stod det at motoren hadde også 950hk også.

 

Anyway, om du ikke har V8'er så er 750 gamper alt for mye for en 2,3liter... det holder liksom aldri, selv om du bruker uendelig m kroner på det! Mer økonomisk å kjøpe seg 8'er med lett trim, til 1/10 av prisen da gitt :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8'er er ikke det samme som en femmer... hehe

 

Nei, det hadde jo tatt seg ut :op

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55tusen eller hva det blir i norske er jo billig for selve motoren, men så skal man ha understell og driv verk som matcher detta da ;)

Sant. Et oppsett med AP-anker (eller tilsvarende), Bilstein / Sachs / Öhlins-dempere med matchende fjærer, hardere foringer, stabilisatorstag, tårnavstivere, eventuell sømsveising av karrosseriskjøtene og/eller fylling av strukturell skum i bilens hulrom kan fort komme til å koste like mye som motoren i seg selv (slik burde kanskje et bilbygge balanseres 50/50-fordelinga av midler mellom motor / drivverk og understell).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syntes da motoren til krb og noen av motoren vs har bygd går fin fint jeg ;)

 

 

audi 5'er tho!

 

Sannt det, krb har faktisk 2,5liters motor og... men 5'ern til audi holder generelt bedre enn Volvo's. Dont ask me why... :op

 

Litt mosjomt er det dog at 750hesters v8'er hester KAN man bruke på veien, det kan man ikke med 4'ere og 5'ere...

No offence, bygger jo turbo 4'er selv! Men skal man ha så mange hester, så trengs det mer enn 2,3liter og 4-5 sylindere. ;)

 

Lurer egentlig hvor ofte VS-motor overhaler 6'ern sin hver sesong... må bli et par ganger ;) 1200gamper av en 6'er er MYE!

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår