Gå til innhold

Min Civic

eVicez

Anbefalte innlegg

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Er 2JZ'en under panseret mye trimmet? (Get it? ;))

EDIT:

Nei, spøk til revolver; jeg ville løyet hvis jeg sa at bilen falt i smak. Er du interressert i min mening får du den her:

• Vingen må bort - det er en eneste bil som klarer å flyte det avrundede Supravinge-designet og det er en 80-type Toyota Supra.
  • Lexuslys ser bra ut på Lexus og Lexus alene. Du får tak i de baklysene Honda egentlig burde satt på bilen til å begynne med online; semigjennomsiktig OEM-look med hvitt blinklysparti.
  • Bodykitet roter bort bilens linjer og flower ikke i det hele tatt. OEM støtfangere kombinert med Mugen eller Spoon frontleppe, samt innkortede EK9 Type-R sideskjørt er det eneste som ser noenlunde fornuftig ut annet enn OEM på EG'er.
  • Felger? Vel, det er tross alt midt på vinteren; hva har du av sommerfelger?
  • Frontlyktene synes jeg heller ikke passet noe spesielt bra. Her igjen, OEM, eventuelt med sortlakkede ytterpartiene på reflektorene vinner; gjerne kombinert med Xenon-retrofit via Stanley S2000-prosjektorer topper det hele.

Dette er selvfølgelig bare synsing fra min side; men jeg har jo ikke bil engang lengre, så skal kanskje ikke rope høyest om hva folk burde gjøre med sin eiendom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 2JZ'en under panseret mye trimmet? (Get it? ;))

EDIT:

Nei, spøk til revolver; jeg ville løyet hvis jeg sa at bilen falt i smak. Er du interressert i min mening får du den her:

• Vingen må bort - det er en eneste bil som klarer å flyte det avrundede Supravinge-designet og det er en 80-type Toyota Supra.
  • Lexuslys ser bra ut på Lexus og Lexus alene. Du får tak i de baklysene Honda egentlig burde satt på bilen til å begynne med online; semigjennomsiktig OEM-look med hvitt blinklysparti.
  • Bodykitet roter bort bilens linjer og flower ikke i det hele tatt. OEM støtfangere kombinert med Mugen eller Spoon frontleppe, samt innkortede EK9 Type-R sideskjørt er det eneste som ser noenlunde fornuftig ut annet enn OEM på EG'er.
  • Felger? Vel, det er tross alt midt på vinteren; hva har du av sommerfelger?
  • Frontlyktene synes jeg heller ikke passet noe spesielt bra. Her igjen, OEM, eventuelt med sortlakkede ytterpartiene på reflektorene vinner; gjerne kombinert med Xenon-retrofit via Stanley S2000-prosjektorer topper det hele.

Dette er selvfølgelig bare synsing fra min side; men jeg har jo ikke bil engang lengre, så skal kanskje ikke rope høyest om hva folk burde gjøre med sin eiendom.

Takk for konstruktiv kritikk.

meeen, hvorfor kaller alle baklykter med klart glass for lexuslykter?

lyktene til lexus er lexuslykter.

Jeg har ikke lexuslykter, jeg har baklykter i klart glass, enkelt å greit.

Og jeg synes krommen i lyktene passer perfekt til bilen.

Du nevner bodykittet. Du synes ikke bodykittet ødelegger noe i det hele tatt.

Synes det ser fett ut.

Vingen skal aldri bort. Synes den er flott, og passer bilen utmerket.

Frontlyktene er råe. Her går krommen igjenn, og blir flotte kontraster

med den blå fargen på bilen.

:)

VW mekaniker

Sertifisert DEFA alarm og tracker montør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er ikke bakluka, er bare ei pakning som gjør at lykta sitter

pittelitt skjevt, men dette skal ordnes, seff :)

Jeg syns bilen er sjef jeg...integra vingen må j si hadde gjort seg bedre....en kompis hadde d på sin å den er perfekt til bilen! Skjønner ikke hvorfor folk absolutt skal ha d mest mulig originalt....forandring fryder...kjedelig hvis alle civic'r skulle hatt lik original look...så lenge man ikke krysser den ekstreme linja....d syns j blir ille....men du har ikke gjort d....stå på:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for konstruktiv kritikk.

meeen, hvorfor kaller alle baklykter med klart glass for lexuslykter?

lyktene til lexus er lexuslykter.

Jeg har ikke lexuslykter, jeg har baklykter i klart glass, enkelt å greit.

Og jeg synes krommen i lyktene passer perfekt til bilen.

Du nevner bodykittet. Du synes ikke bodykittet ødelegger noe i det hele tatt.

Synes det ser fett ut.

Vingen skal aldri bort. Synes den er flott, og passer bilen utmerket.

Frontlyktene er råe. Her går krommen igjenn, og blir flotte kontraster

med den blå fargen på bilen.

Å jeg skjønner heller ikke hvorfor alle skal ha bilene så orginal look som mulig.

Hva er vitsen med å bygge biler om man absolutt sku ha alt orginalt?

Jeg tar med et eksempel på den type ombygging jeg liker best å se på Hondaer. Nesten original utvendig, men med masse senk og spesielle felger som ikke er større en 16 tommer. Jeg skal nok inrømme at jeg er fan av OEM - jeg tror Honda har gjort en såpass bra jobb med bilene at de ikke trenger stort mere enn felger, senk og trim for å bli flotte. Men skal og behag, for all del. Ett eksempel til mens jeg er så godt i gang. En CB-type Accord denne gang, men stilen kjenner du igjen med en gang.

Jeg tror grunnen til at folk ofte liker nesten originale Hondaer er utav respekt til ingeniørene som har designet og bygget de; når en studérer form og funksjon på komponentene, ser samspillet og hvordan hele pakken fungerer sammen, så kanskje man innser at her er det vanskelig å gjøre en bedre jobb selv (spekulasjon). En annen ting kan være at bilen ser nettopp nesten original ut, men når man studerer bilen nøyere og går den etter i sømmene, så får man øye på flere og flere smarte detaljer som gjerne fyller en viktig funksjon samtidig som de ser bra ut når man først får øye på de (mere spekulasjon). Slik ser iallefall jeg på det. En ting er iallefall sikkert - alle og enhver Honda ser fæl ut frem til den får senking og kanskje et sett andre felger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen liker clean look, andre ikke.. sånn er det bare :)

personlig syns jeg civicen var grei den... småting jeg ville gjort anderledes, men slik er d vel med alle biler man ser på ?? ser på hvilke ting man SELV ville gjort anderledes ?:)

tenker ikke på b16a2 swap eller no ??? ser forresten at du er fra nord ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider