Gå til innhold

VG:40 biler avskiltet etter villmannskjøring

Ranger emnet


smitt

Anbefalte innlegg

Enig med Mr. Ryeng her, syns ikke det virker så galt.. De hadde jo trossalt sperra av veien.

Flere enn meg som lo litt av mr. politistasjonssjef i Molde Per Karsten Røv? :D

Fint etternavn ;)

 

 

:ex_machin :ex_machin Å hva er så galt med det etternavnet da??????

Pr. Ansvarlig Nordmøre Gatebilklubb

 

http://www.nordmoregatebilklubb.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

å sier du det..hmmm vi har ikke lekt oss mye på gøyale veier, så vet det.. har nok noe på video,men er for drøyt ,oppe i250,slepper i 220..syk video.. så vi gjør som det passer oss men er nå 27 så greit å tenke sikkerhet,da noen av vennene mine har barn, så de tenker annerledes, så derfor går vi for å prøve litt bane.. og du med rx7.. bra du er enig!! er det deres den blåe som er i gatebilvideoen,som glenn r nevner.. den er rå.. faen..den skal filmes neste gang..lover:) he he :kiss

 

Den blå RX7'en er Jan Tore Pedersen her på forumet sin. Fet bil, gal mann ;)

 

Jeg stemmer for at Staten lager norske "Touge" 's stengt for vanlig trafikk, og enveiskjørt. Nedover!! :D:D:D

Martin Sørlie, 1985.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den blå RX7'en er Jan Tore Pedersen her på forumet sin. Fet bil, gal mann ;)

 

Jeg stemmer for at Staten lager norske "Touge" 's stengt for vanlig trafikk, og enveiskjørt. Nedover!! :D:D:D

 

han tenkte nokk på camaroen, kan sikker poste bilde, men det blir vel litt off topic..

http://www.turbo-kid.com

'94 Mazda RX-7 FD R-2 LHD USDM

'93 Mazda RX-7 FD RHD N/A JDM

'93 Mazda RX-7 FD LHD Touring USDM-Solgt-

'82 Toyota StarletR.I.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gjerne sett at trafikken var fri for ureglementert kjøring. Men det er mye bedre at de stenger veien, det viser at det tenkes på andres sikkerhet i alle fall.

Bygge baner? Helt greit. Alternativet kunne være å sperre av egnede øde strekninger lovlig og kontrollert en søndag i uka. Garantert suksess.

På vinteren er det forresten plenty islagte vann som kan gjøres om til baner. Det skaper garantert dyktigere sjåfører. Jeg er mer i tvil om de er i stand til å holde seg i skinnet utenfor banen?

Volvo 444ES -53, MB C180-00

MB SLK200K-09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 biler avskiltet? Det hørtes drøyt ut i grunn.

Vi på Østlandet priviligert med å kunne kjøre på go-kart bane omtrent hver helg i løpet av sommeren. Rudskogen er en bane som er alt for liten i forhold til mange av bilene som kommer dit. For ikke å snakke om at det er langt i fra gratis.

Sikkert mange som ler og ikke skjønner at folk ikke kan ta seg råd til 200-600kr for å komme seg på bane, men sånn er desverre virkeligheten for endel.

At det er bil-cross og rally-cross opplegg støtt og stadig hjelper lite hvis man bare ikke ser sjarmen i å jule en sliten 240 eller boble rundt en grusbane.

At de sperret av veiene tyder jo på at det er et visst omløp i hodet på "arrangørene" av dette arrangementet.

At det var så mange trafikkfarlige biler der tviler jeg sterkt på, men at det var biler som BT ikke har sett på er nok høyst sannsynlig.

 

Det er, så vidt meg bekjent, kun Sverige og Danmark som har illegale cuper innen streetracing fremdeles, men Norge har også hatt det for noen år siden.

Men det var ikke snakk om masse biler og masse publikum den gangen.

De to som skulle race ble ringt opp, tid og sted ble avtalt og racet ble utført med kun to vakter og to racere. Riktignok rattlås racing men det er da det de driver med i andre land også.

Denne prosedyren ble da utført på forskjellige steder inntil en vinner ble kåret.

Dette er det jeg vet om som har skjedd her i fylket, om noe lignende har foregått andre steder i landet kan jeg ikke uttale meg om.

Svenskene har det gjerne litt mer åpenlyst enn som så, med samtlige deltagere+publikum som kjører rundt og finner passende strekninger.

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gjerne sett at trafikken var fri for ureglementert kjøring. Men det er mye bedre at de stenger veien, det viser at det tenkes på andres sikkerhet i alle fall.

Bygge baner? Helt greit. Alternativet kunne være å sperre av egnede øde strekninger lovlig og kontrollert en søndag i uka. Garantert suksess.

På vinteren er det forresten plenty islagte vann som kan gjøres om til baner. Det skaper garantert dyktigere sjåfører. Jeg er mer i tvil om de er i stand til å holde seg i skinnet utenfor banen?

det med å brøyte et vann er smart.

for lenge siden gjorde de det her (mange år siden) :D

det var sukses :D da kjørte de på en sjø like ved sentrum hele vinteren.

skjønner ikke hvorfor det ikke er sli lenger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en overdrivelse fra politi og media...

Det er sant at det har vært noen dødsfall opp gjennom årene, men selve rånerne er en gjeng fine folk.

Uvettig tøffe-seg-kjøring er det ofte hangarounds som tar seg av.

La meg tippe at avskiltingene også inkluderer avskilting pga ikke betalt årsavgift og andre formaliteter, og ikke bare "livsfarlige ombygginger"?

 

Burninga de driver med, syns jeg er helt ok. Det er deres penger.

 

@Pettergutt, tror ikke rånerne fysisk stenger av veien for trafikk slik at det står biler og venter...

Det er nok helst at de står i hver ende, og ringer til "utøverne" hvis det kommer biler.

Så lenge det er annen trafikk der, er det ingen action.

My other car is a motorbike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan da ikke bare ta seg til rette slik som dette.

 

Hvor mange her syns det hadde vært greit hvis gater ble stengt i hytt og pine fordi noen skulle drive korpsøvning der og dere måtte vente?

 

Hadde ikke hatt noen problemer med at en lavt traffikert vei blir sperret av natt til Mandag jeg...

 

Leste forresten at de hadde tatt skiltene på 30-40 biler i løpet av det siste året, og det kan jo virke fornuftig. Men at de alle er streetracers? Nei.

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns detta er gøy jeg!

og at detta hører til på bane er jævla enkelt å si for dere som bor der det er baner!!!!!

har vært med på bane...men grisekjøring etter veg er mye mer spennende...skremmende nok...

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde heller ikke gjort noe for min del om en del av en "nesten" ubrukt vei natt til mandag f.eks hadde blitt stengt...Og dere som mener vi er heldige som kan betale ca 500 spenn for noen spinkle timer på banen sammens med ørten andre.. men ingen som har bilder derfra?Lysten til å se litt bilder :D

Ride it like you Stole it

[-] -92 Sierra 2.0 Sedan DOHC (tidligere ambassadebil)

[x] -82 Sierra 2.0 Coupe

[-] -82 Matra Murena 2.2 S

[x] -88 Sierra 2.0 Sedan

[x] -76 Kadett C 1.2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han tenkte nokk på camaroen, kan sikker poste bilde, men det blir vel litt off topic..

post ann i bilde tråden min da, er det den... satans rå:) i like:) tatt av her ser jeg he he.. ja ja..sånn er det, men kjøring på bane blir mere inn så få opp baner så kommer folk

Nissan 180sx skrensetøy http://nafmotorsportkristiansand.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår