Gå til innhold

VG:40 biler avskiltet etter villmannskjøring

Ranger emnet


smitt

Anbefalte innlegg

Det som er så bra med dette bilde er att det er tatt dagen etter, eller den dagen gatebil var i Molde. Jeg prata med ulf orrem om denne dagen denne burningen skjedde. Var ingen biler som blei avskilta da. Er vel 40 biler som har blitt avskilta på ett år's tid.

 

Men hadde dette skjedd så hadde denne karen visste det, så det er no litt overdrivelse. Tror heller ikke det er så mange biler som ikke er ombyggde rett, heller att dem "ikke" får lov for biltilsyne. Så har dem bare gjort det lell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

En ting til.....hvor mange som sitter å klager her har i det hele tatt prøvd å få en bane?

 

Skal man bare sitte å vente til en snill mann eller dame kommer å sier "vil du ha en bane du da vennen;).....dikkedikk"

 

Send noen brev, spør noen i byrådet, kommunen, ungdomsforreninger, lag underskriftskampanje, mas på mail.........bli hørt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne saken er helt *****isk fremstillt. 40 avskiltede biler på ett år, og da snakker vi om alle registrerte biler, inkl Eu kontroll. Ikke rart tallene blir høye da.

Og når noen av de *****ene på BT synes power filter er en avskiltningsgrunn, kan vi ikke forvente annet.

 

Bildet som er i VG, er ikke fra det stedet som saken handler mest om.

Bildet er fra Skaret i Molde, der hvor gatebil filmet, mens stedet hvor "Drag stripa" er, er lengere ned i Malmedalen.

 

Må bare legge til at jeg synes det var bra organisert kjøring, da ingen kjøring ble utført før veien var fri for biler og søndagsturister som ikke vet hva som kommer i 250.

 

Må legge til at jeg og tre andre har kjøpt offroad banen i malmedalen, og blir åpnet rundt påske for kjøring for de som vil prøve sin 4x4 i dens riktige terreng.

Mere info kommer på http://www.offroaders.no i løpet av januar\februar.

Wankel så klart!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser i grunn ikke problemet i å more seg litt på større veier, som diverse 100 soner hvor det er oversiktlig og greit. Selv i hastigheter som 200kmt er 100 sonene helt ok å kjøre på så lenge bilen er tilpasset det. Vil si det er værre visse steder i fjellet med 80 sone og DE svingene/tælahivene!

Så lenge man ikke utsetter andre for fare er man ingen dårlig person. Hva gjelder dine etterlatte etter en evnt. kollisjon er en annen ting... (og ja, har hatt både venner og bekjente som er omkommet av dumskap i trafikken, så ikke kommentèr det takk)

 

Ja til "leke" baner og høyrere fartsgrenser der fornuften tilsier det.

Christoffer

`98 Honda Integra Type-R...`05 Honda Element...`93 Honda CRX del Sol VTi

X`98 Honda Integra Type-R...X`98 Nissan Maxima 3.0...X`07 Opel Astra OPC 240

X`83 Mercedes SE50AMG V8...X`93 Honda CRX del Sol ESi...X`91 BMW M5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du satt på svensk?

 

hørte noe om at vis man satt på svensk så ble sladden borte :D

 

OT, men viktig OT: Det funker ikke lenger;)

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser i grunn ikke problemet i å more seg litt på større veier, som diverse 100 soner hvor det er oversiktlig og greit.

 

Har du noen gang ligget i 100 selv på 4 felten og blitt passert i 200? Da tror jeg du hadde hatt ett annet syn på dette. Har ikke opplevd dette selv før nylig, og jeg kan si det sånn at det siste gangen jeg grisekjører på en slik vei så lenge det er andre biler der.

 

Stikkordet er at man bør være alene på veiene, uansett om du skulle passere folk som kjører i samme retning. De er ikke klar over at du er der før det brøler til på siden av dem. Kan skvette rett av veien for mindre enn det. ;)

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er helt feil fremstilt... det er mange år (så vidt jeg vet) siden det har vært drag på denne strekningen. For en stund tilbake stod det i lokalavisen her at ungdommer hadde sperret vegen for kappkjøring. Da var det noen kjegler som var satt ut natterstid av en fyr uten at det i hele tatt hadde skjedd noe der oppe. Men selvsagt blåste media dette opp da noen hadde kommet over disse kjeglene. Bildene er fra dagen etter gatebil var her og da var det vel kun burning som foregikk rundt omkring i distriktet her. 40 biler avskiltet er som sagt alle biler som har blitt avskiltet tilsammen her. Jeg kjenner bare til et fåtall (under 5 stk). Under gatebil arrangementet var det mange som ble truet med bot fordi dem ikke hadde skilt fremme (dette er vel sansynligvis det dem mener med biler som er ombygde og ikke registrert for veg) noe som også er bullshit.

Politiet er kun ute etter at folk skal tro at det er dem som har stoppet noe som "aldri" har forekommet. Dem kunne heller brukt skattepengene på å ta voldsforbrytere og ungdommer som driver med narko som er en mye større sak. Narko dreper flere enn trimmede biler. Kluet er at politiet ikke tørr å infiltrere dette miljøet. Dem er kun ute etter lette saker der dem skal skaffe seg mest mulig kred og penger til statskassen. Amen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen gang ligget i 100 selv på 4 felten og blitt passert i 200? Da tror jeg du hadde hatt ett annet syn på dette. Har ikke opplevd dette selv før nylig, og jeg kan si det sånn at det siste gangen jeg grisekjører på en slik vei så lenge det er andre biler der.

 

Stikkordet er at man bør være alene på veiene, uansett om du skulle passere folk som kjører i samme retning. De er ikke klar over at du er der før det brøler til på siden av dem. Kan skvette rett av veien for mindre enn det. ;)

 

Jaja, selvfølgelig har jeg både vært i bilen som har blitt passert og har blitt passert, og kommer ikke til å gjenta det nei, selv ikke på autobahn, man blir mer moden med årene;) Om man ikke nødvendigvis skvetter kan dragsuget være ganske enormt også...

 

Som du sikkert forstod var det jeg mente også, er det KLAR bane er det ingenting i veien for å guffe på litt, eneste man da utsetter for fare er evnt seg selv om man er alene i bilen.

De veiene er konstruert for høye hastigheter, og å ha en grense på 100 der er nesten å gjøre narr av folk... Prøv å ligge UNDER 100 i strekningen asker-horten (100 sone), du får helt fnatt av det! ;)

Har man en bil som ikke tåler 100 en gang får man bare bruke veiskulderen, er det den er til og det den brukes til i alle andre land..:)

Christoffer

`98 Honda Integra Type-R...`05 Honda Element...`93 Honda CRX del Sol VTi

X`98 Honda Integra Type-R...X`98 Nissan Maxima 3.0...X`07 Opel Astra OPC 240

X`83 Mercedes SE50AMG V8...X`93 Honda CRX del Sol ESi...X`91 BMW M5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår