Gå til innhold

hvordan få bilen min til å gå bedere

Ranger emnet


erixx

Anbefalte innlegg

Hva er forskjellen på en 320 med 150hk og en 320is med 192 hester?

 

Er det en dårlig ide å bygge om en vanlig 320 til is? og hva kreves for å gjøre dette?

 

Sorry Bmw-erix, dette var ikke akkurat svar på spørsmålet ditt men men

 

Vel.. ja.. det er en dårlig ide.. for det første må du fjerne 2 sylindre av 320 motoren din.. og så må du borre opp de 4 som er igjen slik at dem når et volum på 2.0 liter :)

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dummeste jeg har hørt!!!

Man får ikke ut 215hk av en M20B25 med konfilter, chip, effektanlegg og kvasse kammer. Du klare og få ut 45hk med de detaljene der... Dream on..

Skal se papirene etter at du har vært på rulle med den bilen. Tipper du hadde blitt ganske skuffa.

 

En 318Is motor vil er myye spreker enn en 316 motor. 318is har 140 hk, og 325i har 170hk. Skiller ikke veldig mye. 318Is motor er langt ifra en dårlig motor.

 

 

 

altså uansett en 318is på 140hk å en 325i motor på 170 hester skiller veeldig mye.. du har sinnsykt mye høyere moment i en 2.5L 6'er kontra en 318 4'er det sier seg selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men en 2.5 R6 er fremdeles en 2.5 R6 og altså en motor som konstruksjons og størelsesmessig skiller seg vesentlig mer fra 1.6 R4 enn en 1.8R4 gjør? ikke sant? :) noe av poenget mitt var at det med stor sannsynlighet er lettere å bytte motor til en annen R4 enn det vil væra å sette i en R6. personlig liker jeg sekserne til bmw bedre enn firerne.. jeg bare ville foreslå noe så enkelt som mulig.

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså uansett en 318is på 140hk å en 325i motor på 170 hester skiller veeldig mye.. du har sinnsykt mye høyere moment i en 2.5L 6'er kontra en 318 4'er det sier seg selv..

 

Faktisk så tar du feil der... Man må ikke bare se på tallen som står på papiret... I virkeligheter så går ikke en 325i så veldig mye bedre hvis man kan kjøre da. Selfølgelig akser den bedre siden den har mere hk, men i svinger er en 318is mye bedre siden den ikke er så tung forann og derfor mye bedre balansert enn 325i...

De som kjører 325i på rudskogen kjører ikke mye fortere enn de som har 318is på en runde... desverre.. Det må du nok bare leve med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strupa M3 motor? Haha...

 

Vet du hvor mange utgaver av E30 M3 motoren - S14 - Det faktisk er laget? Det er mer enn 1.

 

Er vel ~20 forskjellige utgaver.

 

 

BMW lagde kun fem(5) forskjellige versjoner av S14 til gatebruk til E30M3 også pluss den som sitter i E30 320Is som kun ble solgt i Italy og Portugal. Dvs 6 stk tilsammen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW lagde kun fem(5) forskjellige versjoner av S14 til gatebruk til E30M3 også pluss den som sitter i E30 320Is som kun ble solgt i Italy og Portugal. Dvs 6 stk tilsammen..

 

Det er sikkert riktig når det gjelder gatebruk, men jeg tipper Rage også regnet med de forskjellige DTM-utgavene pluss andre homologerte og modifiserte motorer for løpsbruk.

 

S14 ble jo også brukt i E36 touringcars på samme måte som E46 med S50 idag blir brukt i div. cuper og klasser.

 

Til trådstarter: Jeg er nok enig med Øyvind Ryeng - jeg ville solgt bilen (med mindre du er veldig glad i den), og spart til du har nok til en bil som er akkurat slik du vil ha den. En stor standardmotor er ofte bedre egnet enn en trimmet, liten motor mtp. holdbarhet, moment og kjørbarhet. :)

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår