Gå til innhold

p12 stereo linjeutgang

towi

Anbefalte innlegg

Hadde det vært så lett vindt så. P12 er jo jevert med Kjøre komputer/ryggekamera/cd-spiller i en+ at cd-skifteren sitter under alt det. hmm.. vanskelig? vet ikke jeg men.. kansje det er plass til en cd-spiller der cd skifteren sitter? er det en Din format cd- skifter? i så fall så er det litt enklere og få montert den. koblinga snakker vi ikke om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har samme problem som meg ser jeg, jeg har også lyst til å montere litt anlegg i bilen, men det skal ikke være enkelt. Jeg har funnet en forsterker i Sverige som man kan montere med orginal kontaktene. Du kan sjekke siden: http://www.mds.se/?artnr=AD0115 Denne butikken ligger blant annet på Svinesund

Vet ikke hvordan lyden med dett blir da det sikkert er begrensninger i hv det gir av lyd, men det blir sikkert bedre enn orginalt.... Fint om du gir tlbakemelding hvis du finner en løsning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet en løsning.. Siden jeg skal ha en basskasse i bagasjerommet og jeg ikke ønsker og ta ut dashbordet på primeran så velger jeg denne løsningen:

Har kjøpt meg en overgang/adopter fra høytalerledning til vanlig signalkabel som jeg putter i forsterkeren. Jeg kobler begge høytalerledningene i bakdørene direkte til denne adopteren. Da de orginale høytalerene i bakdørene er sån passe kvalitet så kobler jeg meg på disse, Da kan jeg justere nivået på basskassen samtidig som høytalerne i baksete...

Dette er som jeg ser det eneste "enkle metode" for og få bedre bass i bilen. UTEN og plukkke dashbordet fra hverandre. Orginale stereo er noe herk.. det er for mye ledninger som kan gå i stykker :-)

Høytalerne foran bør også skiftes.. det skal iverfall æ gjør. Lett mekking det.

NB! Bra tips med denne forsterkeren i sverige. Vurderer og kjøpe den jeg neste gang jeg er i sverige..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Den løsningen du hadde der var ikke dum:-) Koblet du deg inn på ledningene til høytalerene bak eller koblet du de fra slik at du bare har lyd forran+bass? Jeg har en basskasse med forsterker stående i kjelleren og verker etter å montere den, så jeg er takknemmelig for litt forslag. Får du kjøpt sånn adapter for høytaler/linje i butikk? Jeg har sjekket litt men ikke funnet enda... Blir det ok lyd på denne måten? For å bytte høytalere forran, må jeg vel skru av dørtrekket? Måtte i hvertfall det på min P10... Håper du har mulighte til å svare på noen av spørsmålene mine, da det ikke er så mye hjelp å finne om disse bilen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider