Gå til innhold

Torpedostag på 78 mod 242

Ranger emnet

wunderbaum

Anbefalte innlegg

Var en tur på høggern idag og fant en 240 disel. Så jeg knabba med meg torpedostaga og tenkte de blir tøffe i 242'n min. Da ble jeg ganske overasket når jeg åpna panseret og så at det ikke var hull for stagen i torpedoveggen min trodde de var bare å bolte på. Sikkert fordi 240 med disel ikke eksisterte i 78. Brutterns 245 er det ferdig feste til staga. Det jeg lurer på er jo da hvordan jeg skal få de på? Gidder ikke sveise de rett i torpedoveggen. Må jo være mange som har vært borti det siden det er krav om det hvis du skal ha v8.. Noen som har noe lure løsninger på det. Å skru den inn med karroseri skrue går jo men da er jo hele vitsen med det borte..

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. fest det skikkelig..

gjør helst som volvo gjør originalt, da de er laget originalt på en måte som gjør at bolten skal knekke løs ved kollisjon.

så slipper du å bli spiddet.

Hvis du krasjer så heftig med en 242 at torpedostaga kommer i i kupèen, så er du vel dau allikevel... happyhappy

- 87' Toyota MR2 MK1

- 82' Toyota Starlet KP60 (rwd)

- 85' Suzuki SJ413 Jordebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sitter jo en avstands hylse. Kan kanskje prøve å borre et hull for så å sveise en mutter fast. på utsiden altså. For å komme til på baksiden må hele dashbordet vekk så det er ikke akktuelt. Noen som har gjort det før? Sikkert noen her med 240 fra før 79 med v8? Skal se litt nærmere på ideen med popnagler..

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider